Jump to content

Moeite met de letter "R"


Ottoman 47

Recommended Posts

Ik heb al sinds mijn geboorte last om het letter 'r' uit te spreken. Vroeger kon ik de 'l' ook niet zeggen, dan kreeg je (L)ogopedie. Dat is godzijdank verbetert, dus zijn er mensen die een oplossing hebben om het letter 'r' goed uit te spreken? :-(

Link to comment
Delen op andere websites

Hier hebben vooral veel kleine kinderen last van met als voorbeeld mijn nichtje van 4 jaar en mijzelf. Mijn echt naam is Roy, maar mijn nichtje spreekt het uit als Loy. Ze begint het nu langzaam te leren alleen in plaats van een normale uitspraak komt er soms echt zo'n bekakte r uit haar mond. :bonk:

Bewerkt: door Rullez
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb al sinds mijn geboorte last om het letter 'r' uit te spreken. Vroeger kon ik de 'l' ook niet zeggen, dan kreeg je (L)ogopedie. Dat is godzijdank verbetert, dus zijn er mensen die een oplossing hebben om het letter 'r' goed uit te spreken? :-(

Hebben de Chinezen ook. Maar ja, het is wel irritant. Mijn neefje zegt ook nog altijd Pedelo in plaats van Pedro.

Link to comment
Delen op andere websites

Als ik de 'r' uitspreek, komt er een soort 'g' (niet helemaal een 'g', maar een lijkende).

als je de limbuRGse zachte G bedoelt, dat is toch wel helemaal een 'g' emo.gif

bedoel je de "G" toon als een halve "Gay" toon?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb al sinds mijn geboorte last om het letter 'r' uit te spreken. Vroeger kon ik de 'l' ook niet zeggen, dan kreeg je (L)ogopedie. Dat is godzijdank verbetert, dus zijn er mensen die een oplossing hebben om het letter 'r' goed uit te spreken? :-(

ben jij toevallig chinees? :puh:

nee serieus:ik denk dat je dat gewoon moet leren,ik heb er geen ervaring mee dat iemand een letter niet goed kan uitspreken maar ik denk wel dat dat te leren valt hoor.

blijven oefenen(?)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...