Jump to content

Hostname 2 Ip code voor HTML Website?

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo iedereen,

ik heb een Sa-Mp server maar ook een dynamisch ip adress :(. Ik heb nu een site

met een link naar een andere site waar je mijn hostname kan invoeren en dat je dan de Ip krijgt.

Maar ik wil eigelijk dat je mijn hostname kan invoeren op mijn site zonder naar andere site's te gaan

en dat je dan mooi het IP van de server kan zien.

Weet iemand een code die werkt met HTML ??

Btw:Heb ook een programma waar je hostname kan invullen en dat je dan het ip krijgt.

als je een code weet voor die .exe te starten zonder te downloaden is ook goed :D

Alvast bedankt! Shotyoudie

EDIT: Zonder dat iemand anders die EXE op zijn pc moet staan

Bewerkt: door shotyoudie
Geplaatst:

Btw:Heb ook een programma waar je hostname kan invullen en dat je dan het ip krijgt.

als je een code weet voor die .exe te starten zonder te downloaden is ook goed :D

Met hostnaam bedoel je net iets als gtaforum.nl? Dan ga je gewoon naar start->uitvoeren (of intypen bij vista)->cmd en dan typ je ping 'hostname'. Komt het ip ervanzelf bij te staan.

Zoiets?

Voor je dynamische IP, kun je niet beter iets als dydns(.com) gebruiken?

Met hostnaam bedoel je net iets als gtaforum.nl? Dan ga je gewoon naar start->uitvoeren (of intypen bij vista)->cmd en dan typ je ping 'hostname'. Komt het ip ervanzelf bij te staan.

Zoiets?

Voor je dynamische IP, kun je niet beter iets als dydns(.com) gebruiken?

Ik heb no-ip hostname die automatisch verandert naar mijn ip als het veranderd

maar ik kan moeilijk een gebruiksaanwijzing op de site zetten van start cmd typ hostname ...

Dus ik zoek gewoon een script die hostname kan omzetten naar ip die werkt met HTML.

bijv:klik

ik wil dus eigelijk het stukje van hostname to ip convertion op mijn eigen site hebben.

zodat ik mensen die het ip van de site zoeken niet naar een andere site moet linken voor het ip te krijgen.

Grtz Shotyoudie

EDIT:Dit dus maar nu doet hij niks :I

<form action="" method="post"> 
<h3>IP to Hostname Conversion:</h3> 
<input type="hidden" name="conversion" value="2"> 
IP Address: <input type="text" name="addr" value="127.0.0.1" size="10"> <input type="submit" value="Convert to Hostname"> 
</form>

ooh zo! Nee, hier heb je niks aan :clown:

Ik ben niet zo van de multiplayer.. maar als ik het goed begrijp heb je een dynamisch ip, heb je een hostname die steeds meeveranderd en moet je wanneer je de hostname op je site intypt het huidige ip zien, waarop je server zit?

In ieder geval is dat dus GEEN html, maar php of een andere dynamische taal. Ik ga nu wel even zoeken naar zo'n script..

EDIT: Ik heb iets gevonden, namelijk de php code 'gethostbyname'. Ik zal er even een script omheen schrijven zodat je er iets mee kunt ^_^

EDIT: ff voor de duidelijkheid.. in je post bedoel je hostname naar ip, in je script van ip naar hostname.. hoe-om bedoel je nou?

EDIT:Nou.. ik heb IETS gemaakt, het werkt, maar of het helemaal veilig is..

<?php 
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') 
{
if(isset($_POST['addr'])) 
   {
		$ip = gethostbyname($_POST['addr']);
		$host = $_POST['addr'];
}
else
$host = 'www.google.com';
}
else
$host = 'www.google.com';
?> 

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<title>Untitled Document</title>
</head>
<body>
<form action="hosttoip.php" method="post">  
<h3>Hostname to IP Conversion:</h3>  
<table width="200" border="1">
 <tr>
   <td>Hostname:</td>
   <td><input type="text" name="addr" value="<?php echo $host; ?>" size="15"></td>
 </tr>
 <tr>
   <td>IP:</td>
   <td><input type="text" name="addr" value="<?php echo $ip; ?>" size="15"></td>
 </tr>
</table> 
<input type="submit" value="Convert to IP">
</form>
</body>
</html>

Online voorbeeld: http://rolonl.freehostia.com/hosttoip.php

Weer EDIT: Je wilt toch alleen het actuele IP op je site? Waarom gebruik je dan niet iets als:

Het actuele IP is: <?php echo gethostbyname('mijnserver.nl'); ?>

Heb je niet zo'n convert gedoe.. of begrijp ik je nu verkeerd?

Bewerkt: door RoL0

srry foutje van mij ip to hostname :(.

maar ik heb het script in mn html gezet werkt goed beetje aangepast www.google.com veranderd in mn hostname naam

maar er staat action="hosttoip.php" en dat werkt niet en snap het ook niet :S

Shotyoudie

EDIT:

Het actuele IP is: <?php echo gethostbyname('funworld.servegame.com'); ?>

Werkt niet :O komt niks achter te staan maar zoiets is beter inderdaad :)

1) Heb je PHP bij je host

2) Heeft je page de extentie .php (en dus niet .htm/.html)

Is nodig voor beide scripts

action=hosttoip.php betekend dat hij naar de pagina hosttoip.php gaat om het te verwerken+alle gegevens van de form meestuurt.

Dit betekend dat je pagina dus zo moet heten. Is in mijn werkende voorbeeldlink ook zo.

Heet je pagina 'shotyoudie.php', dan moet je dat er dus neerzetten.

Maar nog even voor de duidelijkheid, je zegt ip to hostname, maar deze scripts zijn hostname to ip hè..

Maar ik neem aan dat je bedoelt: je vult je hostname (funworld.servegame.com) in, en je ziet het actuele ip, hostname to ip dus..

Even terug naar het 2e script, mag ik de pagina zien die je hebt gemaakt? Ik neem aan dat je geen php hebt en dat je dus letterlijk de code ziet. Klopt dat?

Mét php ziet het er zo uit: linkie

EDIT: wait, ik zie je site.. http://www.funworldserver.tk/ toch? Die heeft wel php, maar je zult de pagina als .php moeten opslaan, en gewoon openen vanuit windows kan niet, php moet namelijk geparsed worden.

Bewerkt: door RoL0

1) Heb je PHP bij je host

2) Heeft je page de extentie .php (en dus niet .htm/.html)

Is nodig voor beide scripts

action=hosttoip.php betekend dat hij naar de pagina hosttoip.php gaat om het te verwerken+alle gegevens van de form meestuurt.

Dit betekend dat je pagina dus zo moet heten. Is in mijn werkende voorbeeldlink ook zo.

Heet je pagina 'shotyoudie.php', dan moet je dat er dus neerzetten.

Maar nog even voor de duidelijkheid, je zegt ip to hostname, maar deze scripts zijn hostname to ip hè..

Maar ik neem aan dat je bedoelt: je vult je hostname (funworld.servegame.com) in, en je ziet het actuele ip, hostname to ip dus..

Even terug naar het 2e script, mag ik de pagina zien die je hebt gemaakt? Ik neem aan dat je geen php hebt en dat je dus letterlijk de code ziet. Klopt dat?

Mét php ziet het er zo uit: linkie

ik heb PHP bij mn host

maar mijn page is html als ik dat verander naar .php download hij het php bestand -.-

Maar ik zie het script (stukje php) er niet letterlijk instaan

en ik ben mijn site aan het vernieuwen dus helemaal niet ook design enzo

als je het opslaat zal het er wel raar uitzien want de styles CSS zit er niet bij.

ik kan wel deze site die ik tot nu toe heb even op internet zetten op een ander adres kijken wat ie dan doet...

EDIT: HET WERKT :D super bedankt :)klik

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...