Jump to content

Wie is de Mol? 2010


Silverbyte

Recommended Posts

Wie is de Mol? is weer van start gegaan. Onder leiding van presentator Pieter Jan Hagens stortten tien bekende Nederlanders zich in het grote avontuur en vertrokken naar Japan.



De kandidaten voeren negen weken lang opdrachten uit om gezamenlijk de prijzenpot te spekken. Met de aanwezigheid van een mol – een saboteur - in hun midden is dat voortdurend een lastige klus. Samenwerken en vertrouwen onder de kandidaten is er niet altijd bij. Want hoeveel vreugde er ook is over het slagen van een opdracht, de dreiging van de mol blijft aldoor voelbaar. Wie de mol is houdt ook de kijker zijn greep, want een slimme kijker kan ontdekken waar en hoe de mol saboteert. Slaagt een opdracht, dan verdient de groep geld voor de groepspot. Om de proeven tot een goed einde te brengen, moeten ze samenwerken en elkaar vertrouwen. Alleen: wie is te vertrouwen en wie niet? De mol is altijd onder hen en probeert de opdrachten te saboteren, zodat er geen geld wordt verdiend voor de pot.

(Bron: www.wieisdemol.avro.nl)

Kandidaten:

Arjen Lubach

Barbara Barend

Erik van der Hoff

Frits Sissing

Hind Laroussi Tahiri

Kim Pieters

Loretta Schrijver

Manuel Venderbos

Sanne Vogel

Tim Akkerman

groepsfoto.jpg

Dit topic is bedoeld om de afleveringen, hints en andere zaken rondom WIDM? 2010 te bespreken. In het verleden zijn er nog meer WIDM? topics geweest (Die overigens erg populair waren), maar om het overzichtelijk te houden leek het me handig dit jaar een apart topic te openen. Ik zou zeggen, brand los!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ken het programma persoonlijk niet, omdat ik niet in Nederland woon ,maar het idee klinkt wel leuk. :Y

Alleen vraag ik me af wat ze dan kunnen doen met het geld dat ze gewonnen hebben?

Is dat dan geld dat ze dan winnen net zoals bij een quiz ofzo?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ken het programma persoonlijk niet, omdat ik niet in Nederland woon ,maar het idee klinkt wel leuk. :Y

Alleen vraag ik me af wat ze dan kunnen doen met het geld dat ze gewonnen hebben?

Is dat dan geld dat ze dan winnen net zoals bij een quiz ofzo?

De deelnemersgroep bestaat al een aantal jaar uit BN'ers (Bekende Nederlanderds), wat dus betekent

dat zij het geld eigenlijk niet echt nodig hebben. Meestal schenkt de winnaar het aan een goed doel, maar voor

zover ik weet zijn ze daar niet verplicht toe.

Overigens is het wel apart dat je niet bekend bent met het programma, aangezien het concept afkomstig is van de

Vlaamse televisieproducent Woestijnvis.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb weer gelachen. "Hee, dat ben ik! Oké, die sleutel leggen we hier neer." Pieter-Jan zei daarvoor volgens mij daarvoor nog dat ze de juiste personen die op de toren stonden moesten koppelen. Echt heel slim. :7

Maar het is nog even twee afleveringen wachten totdat je een beetje een beeld van de mol kan vormen. Op dit moment weet ik het dan ook nog niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb ook weer gekeken. Leuke spelletjes dit keer. En volgens mij heb ik in deze aflevering al een tip naar de mol gevonden:

Op het vliegveld werd er ingezoomt op een status bord op het vliegveld in Japan. Daar stond de 3 in een andere kleur. En daaronder stond de 8 met als enigste een X in plaats van een O er voor. 3 X 8 = 24. De enigste kandidate die 24 is is hind

Link to comment
Delen op andere websites

Zeer leuk programma wat blijkt uit de afgelopen seizoenen. Ik heb helaas de eerste aflevering moeten missen maar kijk hem binnenkort wel terug op internet. Leuk hoe spannend zo'n serie kan zijn omdat je er meestal helemaal in zit. Je hebt er altijd wat slimme en minder slimme mensen bij en dat zorgt meestal voor hilarische scenes. _O_ Een zeer leuk programma om echt tot het einde te volgen.

Link to comment
Delen op andere websites

Topprogramma is dit hoor! Altijd heerlijk ernaar kijken. :) Alleen zei Pieter-Jan dat de mol al in de 3e aflevering bekend wordt gemaakt. Zal wel niet zo zijn, want anders kijkt toch niemand meer. :schater:

De crew van WIDM kennende gaat het waarschijnlijk om een bekendmaking met verdraaide stemmen, hints of anderszins verkapte dingen. Ze houden zich altijd aan hun woord, maar zorgen er tegelijkertijd voor dat ze je de oplossing niet meteen cadeau geven.

Overigens heb ik nog geen kandidaat gevonden waar ik echt een mol in zie, maar Barbara en Tim zijn voor mij toch wel potentiële mollen. Barbara

heeft ontzettend staan klooien bij de brug-opdracht (Bij de discussie over de plek waar de zon opkomt), en Tim was continu bezig heel zorgvuldig allerlei informatie te verzamelen. Maar die informatie wilde hij vervolgens wel zonder tegenstribbelen met Sanne delen.

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom had Hind als enige een rode sleutel hanger en de rest wit? Hind was ook helemaal in de rood gekleed.. + Waarom zegt Hind dat de 2e die ze ziet Tim is?

Ja mee eens + die aanwijzingen van Flashingdemon666 (hieronder) zou het nog best eens kunnen

Ik heb ook weer gekeken. Leuke spelletjes dit keer. En volgens mij heb ik in deze aflevering al een tip naar de mol gevonden:

Op het vliegveld werd er ingezoomt op een status bord op het vliegveld in Japan. Daar stond de 3 in een andere kleur. En daaronder stond de 8 met als enigste een X in plaats van een O er voor. 3 X 8 = 24. De enigste kandidate die 24 is is hind

Echt respect dat je dit hebt gevonden :O

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...