Jump to content

Website vs screen

Recommended Posts

Geplaatst:

Uhm, ik heb een 22 inch scherm. daardoor zie ik websites groter dan andere mensen.

aan gezien ik zelf een website heb gemaakt. is hij nogal groot van breedte. hoe kan ik nou zien hoe groot ik hem moet maken voor kleinere schermen van 19 inch ofzo?

is er iets waarmee ik de website automatisch kan laten aanpassen ofzo?

http://www.realstunt.webege.com/ < website :D

Geplaatst:

Het ligt direct aan het aantal inch van een beeldscherm, maar aan de resolutie van je scherm. Als je dus op je bureaublad met je rechtermuisknop klikt en vervolgens naar Eigenschappen (XP) of Personaliseren (Vista) - of iets dergelijks - en vervolgens door de instellingen bladert, moet je ergens de resolutie kunnen aanpassen, bijvoorbeeld naar 1024x768 pixels. Dat mag op dit moment wel de kleinste resolutie genoemd worden waarop je een website hoeft te testen. Je stelt je beeldscherm dus op die resolutie in en bekijkt dan je site. Schrik niet als het er onscherp uit ziet; dat komt doordat die resolutie eigen te laag is voor je scherm. ;)

Geplaatst:

Het ligt direct aan het aantal inch van een beeldscherm, maar aan de resolutie van je scherm. Als je dus op je bureaublad met je rechtermuisknop klikt en vervolgens naar Eigenschappen (XP) of Personaliseren (Vista) - of iets dergelijks - en vervolgens door de instellingen bladert, moet je ergens de resolutie kunnen aanpassen, bijvoorbeeld naar 1024x768 pixels. Dat mag op dit moment wel de kleinste resolutie genoemd worden waarop je een website hoeft te testen. Je stelt je beeldscherm dus op die resolutie in en bekijkt dan je site. Schrik niet als het er onscherp uit ziet; dat komt doordat die resolutie eigen te laag is voor je scherm. ;)

Maar kijk, ik krijg deze site gtagames wel op HD screen. maar ik neem aan dat de mensen met een 19 inch deze website lang niet zo groot krijgen als ik hem krijg.

Geplaatst:

Als je de resolutie gewoon aanpast, zie je vanzelf hoe anderen jouw website zien.

jah weet ik, maar dan zie ik het op mijn scherm kleiner... en andere met een groot scherm dus ook.

En ik weet hoe iemand met een klein scherm het ziet. want iemand die het bekeken had zei dat hij moest scrollen om het menu helemaal te zien...

Geplaatst:

Je snapt het niet. De resolutie geeft aan hoeveel pixels er op je scherm worden geprojecteerd. Bij een lagere resolutie gebruikt je scherm minder pixels over het gehele beeldscherm, dus de pixels worden groter oftewel het beeld ook onscherper. Maar ondertussen zie je wel ongeveer wat anderen zien van je site. Als je nu eens een keer de resolutie aanpast, dan zie je vanzelf het verschil en wat ik bedoel. ;)

Geplaatst:

Je snapt het niet. De resolutie geeft aan hoeveel pixels er op je scherm worden geprojecteerd. Bij een lagere resolutie gebruikt je scherm minder pixels over het gehele beeldscherm, dus de pixels worden groter oftewel het beeld ook onscherper. Maar ondertussen zie je wel ongeveer wat anderen zien van je site. Als je nu eens een keer de resolutie aanpast, dan zie je vanzelf het verschil en wat ik bedoel. ;)

uhm ik had dat al gedaan. en inderdaad ik moest een stuk naar rechts scrollen voor dat ik het helemenu zag. en op gtagames was de website gewoon kleiner geworden.. dat wil ik dus ook...

Geplaatst:

Inderdaad, jouw website is op dit moment te breed. :Y Dat komt omdat de afstanden van je website absoluut zijn, terwijl die van GTAgames.nl relatief zijn aan de resolutie. Wat je kan doen, is de afbeelding links op de achtergrond zetten. Deze neemt nu heel veel ruimte in. Als je deze weghaalt of op de achtergrond zet, moet het goed gaan bij kleinere resoluties. :)

Geplaatst:

Inderdaad, jouw website is op dit moment te breed. :Y Dat komt omdat de afstanden van je website absoluut zijn, terwijl die van GTAgames.nl relatief zijn aan de resolutie. Wat je kan doen, is de afbeelding links op de achtergrond zetten. Deze neemt nu heel veel ruimte in. Als je deze weghaalt of op de achtergrond zet, moet het goed gaan bij kleinere resoluties. :)

zou hij zo wel werken?

http://www.realstunt.webege.com/

Geplaatst:

Als je hem zoals nu niet op de achtergrond zet, gaat het bij 1280x1024 pixels en kleiner mis. Zorg dan je afbeelding niet breder is dan 1024 pixels.

Geplaatst:

Het gaat je er dus om hoe de webpage eruit ziet bij een andere resolutie?

Ik zit zelf op 26" met 1980X1200, en maak ook wel eens sites, dus ik kan het weten :bonk:

Een handige tool om dit te controleren is de FireFox Web Developer toolbar

Deze past het venster aan aan de gekozen resolutie, zodat je niet je hele beeldscherminstellingen over de kop hoeft te gooien. Tevens kun je er nog veel meer mee. (Mocht je het willen gebruiken, resite tabje)

Succes met je site!

RoL0

Geplaatst:

Het gaat je er dus om hoe de webpage eruit ziet bij een andere resolutie?

Ik zit zelf op 26" met 1980X1200, en maak ook wel eens sites, dus ik kan het weten :bonk:

Een handige tool om dit te controleren is de FireFox Web Developer toolbar

Deze past het venster aan aan de gekozen resolutie, zodat je niet je hele beeldscherminstellingen over de kop hoeft te gooien. Tevens kun je er nog veel meer mee. (Mocht je het willen gebruiken, resite tabje)

Succes met je site!

RoL0

Danku ;)

• 1 maand later...
Geplaatst:

Ik weet het niet hoor, maar heb jij je website zo gemaakt dat je met een 19 inch een scrollbar aan de onderkant zit? Want ik vind dit altijd erg irritand :puh:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...