Jump to content

GT230 vs HD4830...

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Goedendag :)

Ik heb een HD4830 en een GT230.

Als je geen verhaaltje wilt, skip naar de gegevens en zeg welke beter is.

Toen ik mijn computer van de Aldi kocht, zat er een GT230 in. Nadat ik rond had gevraagd werd mij verteld dat dit ongeveer een 9600GT zou moeten zijn. En na wat gegoogle was een HD4830 die ik ervoor had aangeschaft beter. Dus ik heb het hele zooitje verwisseld. Oude PC een GT230, nieuwe PC een HD4830. Alles oké. Nu heeft GPU-z iets nieuws uitgebracht dat wel de GT230 ondersteund. Dit zijn de resultaten:

HD4830.gifGT230.gif

Vooral interessant zijn de fillrates, die van de GT230 zijn hoger. En hij heeft ook PhysX aan boord, leuk voor spelletjes. (Al is DirectCompute hetzelfde als PhysX+CUDA). Welke is nou beter? Want een 9600GT is slechter dan een HD4830, maar een GT230 is blijkbaar iets beter.

/confused.

Thanks!

Bewerkt: door ikt

GT 230 is een rebranded versie, die is meestal een tikje beter. [Al is het wel raar dat een HD 4830 die ongeveer gelijk staat aan een 9800 GT slechter scoort dan een rebranded 9600 GT..]En volgens die testdinges die jij hebt gedaan is die GT230 dus beter.

@ Galiorix: Bij de meeste naamswijzigingen is de kaart toch ook gerebrand(zoals de GT250/9800 GT?

Bewerkt: door MegaPilot

draai eens een rondje 3dMark06 of vantage, fillrates zeggen ook niet alles.

>>> Door Thundercover: Gelieve niet de gehele beginpost te quoten. B.v.d.<<<

@Thundercover me SCSI :puh:

Bewerkt: door QinX
Geplaatst:

@Megapilot: heb je ook bronnen misschien? Ik kan heel weinig vinden over de GT230 omdat het een OEM kaart is die niet officieel aangekondigd is, niet te koop is en dus benchmarks enorm schaars zijn, al ze er al zijn.

draai eens een rondje 3dMark06 of vantage, fillrates zeggen ook niet alles.

Zal ik morgen doen met de GT230. Nu de HD430 eens een draai geven op stock clocks. :)

HD4830 results:

SM 2.0 Score

3400

SM 3.0 Score

4469

Bewerkt: door ikt
Geplaatst:

Draai dan wel de benchmark zonder Physics, dat is wel zo eerlijk. De ATI heeft dat namelijk niet, en als je ze écht wilt vergelijken moet je Physics uitzetten, gezien het feit dat bar weinig games ook echt gebruik maken van Physics en de uitkomst scheef zal zijn.

Geplaatst:

Draai dan wel de benchmark zonder Physics, dat is wel zo eerlijk. De ATI heeft dat namelijk niet, en als je ze écht wilt vergelijken moet je Physics uitzetten, gezien het feit dat bar weinig games ook echt gebruik maken van Physics en de uitkomst scheef zal zijn.

Lukt het ook als ik PhysX alleen in nVidia control panel uitzet? Want 3dmark06 laat geen settingveranderingen toe. :)

Vanmiddag eens videokaarten ruilen.

Geplaatst:

Dan heb je zeker de trial?

Tsja, ik weet het niet, ik denk dat als je Physiscs uitzet in het Nvidia panneel dat het overal uit staat. Zeker weten doe ik dat echter niet.

Geplaatst:

Lukt het ook als ik PhysX alleen in nVidia control panel uitzet? Want 3dmark06 laat geen settingveranderingen toe. :)

Vanmiddag eens videokaarten ruilen.

3dmark06 heeft geen baat bij physX je kunt het gewoon aan laten staan dan. alleen 3Dmark Vantage gaat hoge scores geven op PhysX

Geplaatst:

Vraagje: Heeft een ander OS, een andere RAM en een andere CPU invloed op de GPU scores? ^_^ Zo hoef ik niet kaarten te wisselen, de andere computer is namelijk ook in gebruik. :puh:

Geplaatst:

tuurlijk dat heeft allemaal andere scores dus dan haalt b.v. je cpu hoger en je ram lager

Hij vraagt hier specifiek naar de GPU scores, niet naar de gehele scores van zijn computer.

Geplaatst:

tuurlijk dat heeft allemaal andere scores dus dan haalt b.v. je cpu hoger en je ram lager

Hij vraagt hier specifiek naar de GPU scores, niet naar de gehele scores van zijn computer.

Ook de GPU scores zullen verschillen als je CPU sneller/tragen is.

Geplaatst:

Ook de GPU scores zullen verschillen als je CPU sneller/tragen is.

dat wou ik zeggen :duh:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...