Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

als ik een auto download en hem wil texturen. open ik de txd natuurlijk eerst in txdworkshop. maar bij de meeste autos heb je geen duidelijk plaatje waarop je de skin kan veranderen. kan iemand me helpen? wat moet ik doen?

-Stefan

Geplaatst:

In de .txd van het voertuig zelf zitten de textures die voor dat voertuig specifiek zijn. De rest van de textures zitten in vehicle.txd, welk bestand je in de models/generic map van je SA installatie map kunt vinden.

Zo ver ik weet, 'kijkt' SA eerst in de txd van het voertuig voor de benodigde textures en als ze daar niet in zitten haalt-ie ze uit vehicle.txd. De textures die je wilt veranderen moet je dus uit vehicle.txd halen en in de .txd van het voertuig stoppen (met dezelfde naam etc.). Ik heb dit nog nooit geprobeerd, maar het zou moeten werken.

Geplaatst:

Ik denk dat hij bedoelt de carcols op de auto. Daar zit geen texture op, dat is een materiaal die San Andreas "genereert". Je kan wel de eigenschappen aanpassen, maar dat moet je in 3DS Max doen. Wil je op die plek een textuur, zal je de auto moeten importeren met Kam's scripts in Gmax/3DS Max en er zelf een textuur op mappen en in de .txd doen. Dit vereist wel wat kennis van Gmax/3DS Max.

Geplaatst:

Een auto die standaard in San Andreas zit of een modificatie geëxporteerd met 3DS max/Gmax (niet gelockt) kan je gewoon importeren, die die met ZModeller geëxporteerd zijn niet.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...