Jump to content

Nieuwe pc: Fedmas

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hey,

Ik ben opzoek naar een nieuwe computer. Ik dacht iets van dit. Hier heb ik €400 op geboden. Alleen nu hoorde ik van Brecht (= Megapilot.) dat het wel wat beter kon. Dus, op advies van hem, maak ik maar eventjes een topic aan. Ik wil graag een beetje kunnen gamen. (GTA IV op medium ofso)

Bewerkt: door Fedmas
Geplaatst:

Voor 500 euro ben ik zeker dat je wat beters kan samenstellen, voor 400 euro ben ik het niet zo zeker. Wees er wel van bewust dat het een dualcore is en dat quadcore-processors vaker beter presteren. Enne, het is 2dehands, niet dat je 2dehands niet mag betrouwen, maar dan nog..Btw zeer jammer dat de PC over slechts 2 GB RAM beschikt, 3/4 GB is toch wel wat ruimer. IV heeft 2.5 GB RAM nodig om op Vista te werken, dus vind ik 2 GB nogal weinig.

Geplaatst:

IV heeft 2.5 GB RAM nodig om op Vista te werken, dus vind ik 2 GB nogal weinig.

Voor medium misschien, maar 2GB is voor GTA:IV voldoende hoor. ^_^

Geplaatst:

Voor 500 euro krijg je al veel beter en voor 400 euro ook nog wel.

Als je even laat weten wat je eisen zijn kan ik wel iets samenstellen voor je.

Geplaatst:

Ik wil alleen een PC, zonder tobo, muis scherm etc. Ik wil Gta IV beetje kunnen draaien, en photoshop goed.

Meer niet ^^.

Geplaatst:

Ik wil alleen een PC, zonder tobo, muis scherm etc. Ik wil Gta IV beetje kunnen draaien, en photoshop goed.

Meer niet ^^.

Onderdeel	Naam							aantal	 Prijs/stuk 	 totaal 
CPU		AMD Athlon II X4 630 / 2.8 GHz Retail			1	 € 75,15 	 € 75,15 
Mobo		ASUS M4A785-M mATX AM2+					1	 € 53,63 	 € 53,63 
Case		HKC 4670GD - Microtowermodel - ATX - voeding 430 Watt	1	 € 34,79 	 € 34,79 
HDD		Samsung SpinPoint F1 160GB				1	 € 27,14 	 € 27,14 
RAM		PNY XLR8 OVERCLOCKED 2x2GB 800MHz			1	 € 50,39 	 € 50,39 
ODD		Sony NEC Optiarc AD-7240S				1	 € 16,86 	 € 16,86 
Casefans	Arctic Fan F12 Pro PWM					1	 € 3,91 	 € 3,91 
Casefans	Arctic Cooling Fan F8 Pro PWM				2	 € 2,30 	 € 4,60 
Software	Windows 7 Home Premium 64-bit OEM			1	 € 73,60 	 € 73,60 
									 Subtotaal 	 € 340,07 
									 BTW 		 € 64,61 
									 Totaal 	 € 404,68 

uiteraard draai je hiermee dus geen GTA IV, maar als je het OS weg laat en daarvoor een videokaart neemt.

bijvoorbeeld de XFX Radeon HD 5750 dan kom je op een totaal van rond de 430-450 uit zeer redelijk in mijn ogen.

Geplaatst:

Met die videokaart zou ik IV wel kunnen draaien toch? Harde schijf is iets te klein naar mijn zin.

Geplaatst:

Met die videokaart zou ik IV wel kunnen draaien toch? Harde schijf is iets te klein naar mijn zin.

Wat zie je graag anders?

Harde schijf kan groter als je andere dingen minder wilt.

Overigens kan het moederbord ook zonder IGP.

Geplaatst: (bewerkt)

Ik zou wel graag de link naar het winkelmandje willen. :)

Edit: trekt die voeding dat allemaal?

Bewerkt: door Fedmas
Geplaatst:

Ik zou wel graag de link naar het winkelmandje willen. :)

Edit: trekt die voeding dat allemaal?

De voeding die erbij zit zal natuurlijk geen A-merk zijn, maar voor de prijs is het een goede.

Mocht je ooit iets gaan upgraden dan zal de voeding als eerste verandert moeten worden.

=1&product[214258]=1&product[215528]=1&product[224663]=1&product[61061]=1&product[220715]=1&product[198985]=1&product[235806]=1&product[235626]=1"]Winkelmandje

Geplaatst:

Volgens mij is je winkelmandje onjuist, want daar zit al een HD5750 bij, zonder andere voeding. Ik ben bang dat de bij de case geleverde voeding van 430 watt gaat echt geen Quad-core met HD5750 gaat trekken.

Geplaatst:

Ok. Andere voeding + case dus. Ik zou wel graag de xigmatek(?) midgard (dacht dat hij zo heette) En dan nog voeding. Dan zit ik boven budget, maar dan wacht ik nog even.

Geplaatst:

Volgens mij is je winkelmandje onjuist, want daar zit al een HD5750 bij, zonder andere voeding. Ik ben bang dat de bij de case geleverde voeding van 430 watt gaat echt geen Quad-core met HD5750 gaat trekken.

Ik heb persoonlijke ervaring met die voeding en ik zeg je alvast dat die dat zeker trekt, aangezien ik hier op werk eenzelfde systeem heb gemaak waar momenteel een HD4780 in draait.

Geplaatst:

Als jij het zegt. Een HD5750 heeft volgens AMD een 450 watt voeding nodig, dus dan is het rekensommetje vrij snel gemaakt. Maargoed, als jij ervaring hebt met deze voeding dan geloof ik jou. Ik zou liever wat ruimer gaan zitten. Kan je in de toekomst ook nog eens wat upgraden.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...