Jump to content

Togo trekt zich terug uit de Africa Cup

Recommended Posts

Geplaatst:

Een uur geleden is het bekend gemaakt:

Togo laat de strijd om de Afrika Cup voor gezien na de dood van Abalo Amétéle. De assistent-bondscoach overleed als gevolg van de aanval op de spelersbus.

Togo heeft besloten zich terug te trekken van het Afrikaanse kampioenschap. De spelers en technische staf wachten op het vliegveld van de Angolese stad Cabinda op een vliegtuig dat hen naar de Togolese hoofdstad Lomé terugbrengt.

Hoewel de Angolese organisatie benadrukt dat het toernooi doorgaat en de veiligheidsmaatregelen verscherpt, volgen mogelijk meer landen het voorbeeld van Togo. 'We praten met andere teams uit onze groep om ze te overtuigen ook over te gaan tot een boycot', zei middenvelder Alaixys Romao in l'Equipe.

De spelersbus van Togo werd vrijdag aangevallen. Daarbij kwam de chauffeur om het leven en raakten spelers Serge Akakpo en Kodjovi Obilalé gewond door een kogel in respectievelijk rug en nier. Ook assistent Amétélé was het slachtoffer en is aan zijn verwondingen overleden.

Emmanuel Adebayor (foto) sprak tegen de BBC vrijdag al zijn twijfels uit over het vervolg van het toernooi om de Afrika Cup. 'Het is een voetbalwedstrijd, het is een van de grootste toernooien in Afrika en veel mensen zouden graag in onze positie staan. Maar ik denk niemand bereid is zijn leven op te offeren.' (Bron Vi.nl)

Wat vind jij er van?? Moeten alle landen nu de Africa Cup boycotte of gewoon doorlaten gaan?

Ik vind dat zo iets echt niet kan, maar om de hele Africa Cup te boycotte is volgens mij al te veel. Ik zou het wel jmmr vinden als de hele Africa Cup niet door zou gaan..

Wat vinden jullie??

Geplaatst:

Nou ja, boycotte gaat moeilijk. Boycotten(Sorry, ik kon het niet laten) kunnen ze wel doen. Het is natuurlijk niet normaal wat er gebeurd is, en natuurlijk ga je dan niet door met voetballen. Er zijn al 2 mensen dood, je hebt 2 mensen die in de rug en in de nier geschoten zijn. Zoiets laat je niet in de koude kleren staan. Ik vind het goed dat Togo dat zich terugtrekt, maar ik vermoed dat er nu nog meer wraak en zulke acties komen.

Geplaatst: (bewerkt)

Nu is het erg onduidelijk, want een speler van Togo zegt dat ze wél meedoen omdat ze de eer moeten hooghouden, ze konden zich niet terugtrekken als lafaards.

Bewerkt: door MostWantedKid
Geplaatst:

Het was een lange tijd onduidelijk, maar ik zag vanmiddag op het 1uur journaal dat ze weer terug zijn in het land Togo. De regering van Togo vond het te riskant en heeft ze teruggehaald.

Geplaatst:

Het was een lange tijd onduidelijk, maar ik zag vanmiddag op het 1uur journaal dat ze weer terug zijn in het land Togo. De regering van Togo vond het te riskant en heeft ze teruggehaald.

Ik vind het de ene kant wel goed dat ze weg zijn gegaan, maar andere kant is het toch wel jammer dat het op zo'n manier een voetballand zich terug trekt.

Het kan goed zijn dat er misschien nog meer volgen

Geplaatst:

Ja ik denk het ook. Maar ik snap niet waarom die rebellen die hun voor hun eigen provincie onafhankelijkheid wil, een bus uit Togo aanvalt die helemaal niet met het conflict te maken heeft.

Geplaatst:

Ik begrijp heel goed dat ze zich hebben teruggetrokken. Hoewel ze toch een "willekeurig" slachtoffer zijn geworden in een oorlog waar ze niks mee te maklen hebben en ze dus verder geen gevaar lopen, kunnen ze het tegenover de andere betrokkenen niet maken om vrolijk verder te voetballen.

Ik vind het ook goed dat de organisatie heeft besloten om door te gaan, maar de terugtrekking van Togo te accepteren. Ik vind niet dat de sport moet buigen voor mensen die dit doen.

Geplaatst:

Maar ik snap niet waarom die rebellen die hun voor hun eigen provincie onafhankelijkheid wil, een bus uit Togo aanvalt die helemaal niet met het conflict te maken heeft.

Je moet het zo zien: De rebellen zijn tegen de regering. De regering heeft het mogelijk gemaakt om het evenement te organiseren. De rebellen proberen het evenement te dwarsbomen door deelnemers, in dit geval het voetbalelftal van Togo, aan te vallen als een actie tegen de regering.

Geplaatst:

Ik had gelezen vandaag in de krant (brabants dagblad).

Dat de wedstrijd van Ivoorkust-Ghana gevaar loopt, omdat rebellenleiders de Angolese politie willen aanvallen.. Net als de vorige keer. Ik weet het niet hoor het wordt wel een steeds gevaarlijker situatie.

Geplaatst:

Ik vind dat ze dan tijdelijk de Africa Cup niet moeten houden, ze kunnen beter dat geld tegen de rebellen besteden dan voor de Africa Cup... Als ze die rebbelen hebben weggewerkt kunnen hun gewoon zonder overlast voetballen. Of zie ik dat toevallig verkeerd?

Geplaatst:

Ik vind dat ze dan tijdelijk de Africa Cup niet moeten houden, ze kunnen beter dat geld tegen de rebellen besteden dan voor de Africa Cup... Als ze die rebbelen hebben weggewerkt kunnen hun gewoon zonder overlast voetballen. Of zie ik dat toevallig verkeerd?

Nou dat weet ik niet.. Maar om zoiets te mogen organiseren krijg je ook geld voor volgens mij.. Niet zoveel als bij het WK, maar wel wat.

Maar eigenlijk is het de schuld geweest van de fransen en de engelsen, als die geen lijn door afrika hadden getrokken was dit nooit gebeurt. Maar dat is altijd achteraf en het is al te lang geleden, maar het komt er wel door.

Geplaatst:

Nou dat weet ik niet.. Maar om zoiets te mogen organiseren krijg je ook geld voor volgens mij.. Niet zoveel als bij het WK, maar wel wat.

Maar eigenlijk is het de schuld geweest van de fransen en de engelsen, als die geen lijn door afrika hadden getrokken was dit nooit gebeurt. Maar dat is altijd achteraf en het is al te lang geleden, maar het komt er wel door.

Vraag je maar eens af hoe het was zonder Frankrijk en Engeland, waarschijnlijk zaten ze dan nu nog oorlog te maken over de landverdeling en de politieke leiders.

Ot:

Echt triest dat dit kan gebeuren, maar de inwoners van Afrikaanse landen hebben gewoon een dwang binnen in hun om te winnen, om elke manier te gebruiken die er maar is, om te winnen. Daarom zijn de tackles met voetbal in Afrikaanse landen meestal ook een stuk zwaarder. (wetenschappelijk bewezen, krom beschreven door mij)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...