hippiebus Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 16 januari 2010 Je moet natuurlijk end_custom_thread boven dat label zetten. Zoals het er nu staat, ga je twee keer door de subroutine van die random floats. Dat is op zich geen probleem, maar dan komt hij bij de "return", terwijl er geen gosub was. Dat zal vast niet goed gaan. Daarom moet je een subroutine altijd buiten het script zetten, waar hij naartoe springt, helemaal afgezonderd dus. Nu staan ze allemaal op dezelfde, ongeveer 1 meter boven de grond {$CLEO .cs} gosub @random_float 4@ = Actor.Create(GANG1, #ARMY, 1@, 2@, 3@) 0187: 9@ = create_marker_above_actor 4@ gosub @random_float 5@ = Actor.Create(GANG1, #ARMY, 1@, 2@, 3@) 0187: 10@ = create_marker_above_actor 5@ gosub @random_float 6@ = Actor.Create(GANG1, #ARMY, 1@, 2@, 3@) 0187: 11@ = create_marker_above_actor 6@ gosub @random_float 7@ = Actor.Create(GANG1, #ARMY, 1@, 2@, 3@) 0187: 12@ = create_marker_above_actor 7@ gosub @random_float 8@ = Actor.Create(GANG1, #ARMY, 1@, 2@, 3@) 0187: 13@ = create_marker_above_actor 8@ 0A93: end_custom_thread :random_float wait 0 0208: 1@ = random_float_in_ranges 1756.0 1776.0 0208: 2@ = random_float_in_ranges -2403.0 -2423.0 02CE: 3@ = ground_z_at 1@ 2@ 123.0 return En hoe kan ik die gozertjes een beetje heen en weer laten rennen in een bepaald stuk? Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 16 januari 2010 Rapport Geplaatst: 16 januari 2010 Raar, want bij mij werkt het wel gewoon, hoor. De volgende code in een MPACK: :MODEL Model.Load(#ARMY) repeat wait 0 until model.Available(#ARMY) gosub @random_float 4@ = Actor.Create(GANG1, #ARMY, 1@, 2@, 3@) 0187: 9@ = create_marker_above_actor 4@ gosub @random_float 5@ = Actor.Create(GANG1, #ARMY, 1@, 2@, 3@) 0187: 10@ = create_marker_above_actor 5@ gosub @random_float 6@ = Actor.Create(GANG1, #ARMY, 1@, 2@, 3@) 0187: 11@ = create_marker_above_actor 6@ gosub @random_float 7@ = Actor.Create(GANG1, #ARMY, 1@, 2@, 3@) 0187: 12@ = create_marker_above_actor 7@ gosub @random_float 8@ = Actor.Create(GANG1, #ARMY, 1@, 2@, 3@) 0187: 13@ = create_marker_above_actor 8@ end_thread :random_float wait 0 0208: 1@ = random_float_in_ranges 2470.2615 2511.78 0208: 2@ = random_float_in_ranges -1685.1891 -1663.0623 02CE: 3@ = ground_z_at 1@ 2@ 123.0 return Wie weet is het probleem dat je niet in de buurt bent? Het is nogal een range natuurlijk. Die heb ik verkleind, zodat ze alleen op dat pleintje in grove street spawnen. Over het laten lopen van PED's heb ik een tutorial geschreven: klik. Helaas is (waarschijnlijk door de forumupdate, anders weet ik het ook niet) een deel van de tutorial weggevallen. Deze kan je wel teruglezen in het Engels: klik. Reageren
hippiebus Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 16 januari 2010 Raar, want bij mij werkt het wel gewoon, hoor. De volgende code in een MPACK: :MODEL Model.Load(#ARMY) repeat wait 0 until model.Available(#ARMY) gosub @random_float 4@ = Actor.Create(GANG1, #ARMY, 1@, 2@, 3@) 0187: 9@ = create_marker_above_actor 4@ gosub @random_float 5@ = Actor.Create(GANG1, #ARMY, 1@, 2@, 3@) 0187: 10@ = create_marker_above_actor 5@ gosub @random_float 6@ = Actor.Create(GANG1, #ARMY, 1@, 2@, 3@) 0187: 11@ = create_marker_above_actor 6@ gosub @random_float 7@ = Actor.Create(GANG1, #ARMY, 1@, 2@, 3@) 0187: 12@ = create_marker_above_actor 7@ gosub @random_float 8@ = Actor.Create(GANG1, #ARMY, 1@, 2@, 3@) 0187: 13@ = create_marker_above_actor 8@ end_thread :random_float wait 0 0208: 1@ = random_float_in_ranges 2470.2615 2511.78 0208: 2@ = random_float_in_ranges -1685.1891 -1663.0623 02CE: 3@ = ground_z_at 1@ 2@ 123.0 return Wie weet is het probleem dat je niet in de buurt bent? Het is nogal een range natuurlijk. Die heb ik verkleind, zodat ze alleen op dat pleintje in grove street spawnen. Over het laten lopen van PED's heb ik een tutorial geschreven: klik. Helaas is (waarschijnlijk door de forumupdate, anders weet ik het ook niet) een deel van de tutorial weggevallen. Deze kan je wel teruglezen in het Engels: klik. Erg vaag, ze staan wel allemaal op dezelfde plek. Alle pijlen staan nl op 1 plek op de map, en als ik er een neerschiet, staan de andere er nog wel. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.