Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Je moet natuurlijk end_custom_thread boven dat label zetten. Zoals het er nu staat, ga je twee keer door de subroutine van die random floats. Dat is op zich geen probleem, maar dan komt hij bij de "return", terwijl er geen gosub was. Dat zal vast niet goed gaan. Daarom moet je een subroutine altijd buiten het script zetten, waar hij naartoe springt, helemaal afgezonderd dus.

Nu staan ze allemaal op dezelfde, ongeveer 1 meter boven de grond :bonk:

{$CLEO .cs}

gosub @random_float
4@ = Actor.Create(GANG1, #ARMY, 1@, 2@, 3@)
0187: 9@ = create_marker_above_actor 4@ 
gosub @random_float
5@ = Actor.Create(GANG1, #ARMY, 1@, 2@, 3@)
0187: 10@ = create_marker_above_actor 5@ 
gosub @random_float
6@ = Actor.Create(GANG1, #ARMY, 1@, 2@, 3@)
0187: 11@ = create_marker_above_actor 6@ 
gosub @random_float
7@ = Actor.Create(GANG1, #ARMY, 1@, 2@, 3@)
0187: 12@ = create_marker_above_actor 7@ 
gosub @random_float
8@ = Actor.Create(GANG1, #ARMY, 1@, 2@, 3@)
0187: 13@ = create_marker_above_actor 8@ 


0A93: end_custom_thread

:random_float
wait 0
0208: 1@ = random_float_in_ranges 1756.0 1776.0 
0208: 2@ = random_float_in_ranges -2403.0 -2423.0
02CE: 3@ = ground_z_at 1@ 2@ 123.0 
return

En hoe kan ik die gozertjes een beetje heen en weer laten rennen in een bepaald stuk?

Geplaatst:

Raar, want bij mij werkt het wel gewoon, hoor. De volgende code in een MPACK:

:MODEL
Model.Load(#ARMY)
repeat
wait 0
until model.Available(#ARMY)

gosub @random_float
4@ = Actor.Create(GANG1, #ARMY, 1@, 2@, 3@)
0187: 9@ = create_marker_above_actor 4@ 
gosub @random_float
5@ = Actor.Create(GANG1, #ARMY, 1@, 2@, 3@)
0187: 10@ = create_marker_above_actor 5@ 
gosub @random_float
6@ = Actor.Create(GANG1, #ARMY, 1@, 2@, 3@)
0187: 11@ = create_marker_above_actor 6@ 
gosub @random_float
7@ = Actor.Create(GANG1, #ARMY, 1@, 2@, 3@)
0187: 12@ = create_marker_above_actor 7@ 
gosub @random_float
8@ = Actor.Create(GANG1, #ARMY, 1@, 2@, 3@)
0187: 13@ = create_marker_above_actor 8@ 
end_thread

:random_float
wait 0
0208: 1@ = random_float_in_ranges 2470.2615 2511.78
0208: 2@ = random_float_in_ranges -1685.1891 -1663.0623
02CE: 3@ = ground_z_at 1@ 2@ 123.0 
return

post-33831-1263642288,39.png

Wie weet is het probleem dat je niet in de buurt bent? Het is nogal een range natuurlijk. Die heb ik verkleind, zodat ze alleen op dat pleintje in grove street spawnen.

Over het laten lopen van PED's heb ik een tutorial geschreven: klik. Helaas is (waarschijnlijk door de forumupdate, anders weet ik het ook niet) een deel van de tutorial weggevallen. Deze kan je wel teruglezen in het Engels: klik.

Geplaatst:

Raar, want bij mij werkt het wel gewoon, hoor. De volgende code in een MPACK:

:MODEL
Model.Load(#ARMY)
repeat
wait 0
until model.Available(#ARMY)

gosub @random_float
4@ = Actor.Create(GANG1, #ARMY, 1@, 2@, 3@)
0187: 9@ = create_marker_above_actor 4@ 
gosub @random_float
5@ = Actor.Create(GANG1, #ARMY, 1@, 2@, 3@)
0187: 10@ = create_marker_above_actor 5@ 
gosub @random_float
6@ = Actor.Create(GANG1, #ARMY, 1@, 2@, 3@)
0187: 11@ = create_marker_above_actor 6@ 
gosub @random_float
7@ = Actor.Create(GANG1, #ARMY, 1@, 2@, 3@)
0187: 12@ = create_marker_above_actor 7@ 
gosub @random_float
8@ = Actor.Create(GANG1, #ARMY, 1@, 2@, 3@)
0187: 13@ = create_marker_above_actor 8@ 
end_thread

:random_float
wait 0
0208: 1@ = random_float_in_ranges 2470.2615 2511.78
0208: 2@ = random_float_in_ranges -1685.1891 -1663.0623
02CE: 3@ = ground_z_at 1@ 2@ 123.0 
return

post-33831-1263642288,39.png

Wie weet is het probleem dat je niet in de buurt bent? Het is nogal een range natuurlijk. Die heb ik verkleind, zodat ze alleen op dat pleintje in grove street spawnen.

Over het laten lopen van PED's heb ik een tutorial geschreven: klik. Helaas is (waarschijnlijk door de forumupdate, anders weet ik het ook niet) een deel van de tutorial weggevallen. Deze kan je wel teruglezen in het Engels: klik.

Erg vaag, ze staan wel allemaal op dezelfde plek.

Alle pijlen staan nl op 1 plek op de map, en als ik er een neerschiet, staan de andere er nog wel.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...