Jump to content

Scenario idee voor film

jvj

Recommended Posts

Ik heb net een kort scenario'tje uitgedacht, dat ik later nog uitgebreidt wil uitschrijven. Meningen en suggesties welkom...

Bad Trip

(Horror - Thriller)

Hoofdidee: een protagonist lijdt een gewoon leventje. Op een dag komt hij bij een optreden in contact met lsd. Omdat zijn humeur niet goed gestemd was gaat hij hierdoor vreselijk trippen, en houd er uiteindelijk psychisch letsel aan over; hij krijgt nog vaak flashbacks en vreselijke ervaringen in een door andere mensen normaal ervaren leven. Zijn energie en geduld raken stilaan op door de eeuwigdurende kwelling en de man zoekt verlossing, die hij uiteindelijk op een vreemde manier vind…

Delen op andere websites

Hij wilt vragen of het een goed idee is voor een film die hij gaat maken ( denk ik ) :puh:

Nou, ik wil gewoon jullie meningen horen over het beginidee. Ik ga geen film maken, maar ik wil wel een filmscenario schrijven. Eventueel kan dit dus ook in een boekvorm.

Delen op andere websites

Sorry dat ik het vraag maar wat is hier het praktisch nut van? :7

^ even aangepast.

Mij lijkt het wel vet. Ik heb ook een hele slechte LSD ervaring gehad en mij lijkt het wel wat als zoiets goed in beeld gebracht kan worden.

Het lijkt me wel zo goed als onmogelijk om zoiets te visualiseren.

Delen op andere websites

Waar wil je precies nadruk op leggen? Het verhaal is nu nog redelijk simpel:

• persoon heeft normaal leven
  • persoon gaat trippen
  • persoon krijgt visioenen die anderen niet doorhebben
  • persoon gaat op zoek naar oplossing

Je wilt dus een horror / thriller maken, wil je je concentreren op een absurde situatie die erna komt (hij gaat een opdracht voor Satan doen om van de visioenen af te komen, ik zeg maar wat). Of meer de angsten van de trip en de visioenen, dat daar de angst in zit (schokkende beelden, bloed omdat hij niet door heeft wat hij doet). Of de gevolgen van isolement (missichien dat je de film The Machinist kent)

Je hoeft nog niet het hele plot klaar te hebben, maar geef wat informatie over de opbouw, wat voor verhaal het wordt. dan kunnen we meer feedback geven. :Y

Delen op andere websites

Waar wil je precies nadruk op leggen? Het verhaal is nu nog redelijk simpel:

• persoon heeft normaal leven
  • persoon gaat trippen
  • persoon gaat op zoek naar oplossing

Je wilt dus een horror / thriller maken, wil je je concentreren op een absurde situatie die erna komt (hij gaat een opdracht voor Satan doen om van de visioenen af te komen, ik zeg maar wat). Of meer de angsten van de trip en de visioenen, dat daar de angst in zit (schokkende beelden, bloed omdat hij niet door heeft wat hij doet). Of de gevolgen van isolement (missichien dat je de film The Machinist kent)

Je hoeft nog niet het hele plot klaar te hebben, maar geef wat informatie over de opbouw, wat voor verhaal het wordt. dan kunnen we meer feedback geven. :Y

Even verbeterd:

• De persoon krijgt lsd 'after-trip' effecten zeg maar.

De nadruk op het verhaal ligt vooralop de after-trips. De film is realistisch en gaat dus niet over Satan en weet ik wat nog, maar aangezien hij nog steeds hallucineert, kan dat wel. Dus de kennissen van het hoofdpersonage zullen geen satan kunnen zien, maar de tripper wel (alhoewel satan er niet in voorkomt).

Ik weet dat het nog geen duidelijk uitgewerkt idee is, maar dit was dus in een paar minuten tijd verzonnen, dus ga ik daar op voortbouwen.

Mij lijkt het wel vet. Ik heb ook een hele slechte LSD ervaring gehad en mij lijkt het wel wat als zoiets goed in beeld gebracht kan worden.

Het lijkt me wel zo goed als onmogelijk om zoiets te visualiseren.

Zou je deze slechte ervaring kunnen beschrijven, eventueel in een PB?

Alvast bedankt allemaal

:D JVJ

Bewerkt: door jvj
Delen op andere websites

Als ik tijd heb zal ik eens kijken wat ik kan doen.

Het is wel bijna 1 jaar geleden dus dat kost wat moeite om naar boven te halen ;)

En sowieso is het niet echt makkelijk om te beschrijven want wanneer je zintuigen langs elkaar heen gaan werken is alles zo onwerkelijk dat het bijna niet te beschrijven valt.

Bewerkt: door Amfetamientje
Delen op andere websites

Als ik tijd heb zal ik eens kijken wat ik kan doen.

Het is wel bijna 1 jaar geleden dus dat kost wat moeite om naar boven te halen ;)

En sowieso is het niet echt makkelijk om te beschrijven want wanneer je zintuigen langs elkaar heen gaan werken is alles zo onwerkelijk dat het bijna niet te beschrijven valt.

Ik heb eens gelezen dat je kleuren kan reuken, geluiden kan zien etc. bedoel je dat?

Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...