Jump to content

Discriminatie in Cabaretshows

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb de afgelopen tijd wat cabaretshows gekeken op TV, maar ook op DVD. Onder andere een show van Najib Amhali, Theo Maassen, en Guido Wijers. En als je dan die shows eens wat goed bekijkt kom je er achter dat er altijd mensen worden gediscrimineerd. Zet je dat bij zon show aan het denken? Nee denk het niet, maar laatst heb ik ook een half uurtje vol geluld voor wat mensen. En op het moment dat je dus je tijd moet vullen, is het erg makkelijk om je snel te richten op een bepaalde groep mensen. Zoals moslims, en andere buitenlanders. Al vrij snel gaat het richting buitenlanders. Maar op het moment als je daarna gaat terug denken wat je eigenlijk hebt gezegd, ga je daar toch over nadenken. Want, waarom zou je op straat niet mogen zeggen dat een moslim het land verpest maar in zon show wel? En ja, het is inderdaad "Cabaretturks". Maar toch kan het mensen raken, ik was wel benieuwd wat jullie hier van vinden.

2 Voorbeelden:

Brand los :) .

Geplaatst:

Wat een onzin. Als het over bejaarden gaat dan voelen die zich gediscrimineerd, als het over jezus gaat dan slaat de bible belt op hol, als het over moslims gaat liggen die weer te janken, als het over kikkers gaat dan voelt kermit de kikker zich gediscrimineerd. Als je het daar niet over mag hebben kun je net zo goed cabaret afschaffen ofzo. Men voelt zich ook al zo snel gediscrimineerd, de grap van Theo Maassen over die kinderen vond ik prachtig. En dan begint zo'n oude knar te janken dat z'n kleinkinderen vermoord zijn, shit happens deal with it..

Geplaatst:

Caparet gaat om humor.

En ze proberen ook humor te maken over iets wat iedereen wel begrijpt. Kijk discriminatie is in mijn ogen iets als dat je iemand of een cultuur beledigt. bij een cabaretshow heb ik dat gevoel nooit. Vaak maken die Cabaretiers humor over hunzelf of hun eigen achtergrond, wat het in mijn ogen nog minder erg maat. Want ja je kan om jezelf of om je eigen cultuur lachen. En als je over die dingen al niet meer kan lachen, waar kan je dan nog wel om lachen?

Najib maakt vaak genoeg grappen over de islam, over Marokkanen en Turken. Iedereen kan erom lachen ook de Marokkanen en Turken zelf. Ik zie er zelf de kwaad niet van in.

Oftewel Zolang het niet te erg wordt door echt een cultuur of een groep mensen te beledigen met iets, kan het geen kwaad.

Geplaatst:

Caparet gaat om humor.

En ze proberen ook humor te maken over iets wat iedereen wel begrijpt. Kijk discriminatie is in mijn ogen iets als dat je iemand of een cultuur beledigt. bij een cabaretshow heb ik dat gevoel nooit. Vaak maken die Cabaretiers humor over hunzelf of hun eigen achtergrond, wat het in mijn ogen nog minder erg maat. Want ja je kan om jezelf of om je eigen cultuur lachen. En als je over die dingen al niet meer kan lachen, waar kan je dan nog wel om lachen?

Najib maakt vaak genoeg grappen over de islam, over Marokkanen en Turken. Iedereen kan erom lachen ook de Marokkanen en Turken zelf. Ik zie er zelf de kwaad niet van in.

Oftewel Zolang het niet te erg wordt door echt een cultuur of een groep mensen te beledigen met iets, kan het geen kwaad.

Helemaal mee eens, ik snap soms die ophef niet over bepaalde cabaret shows, en ook over bepaalde columns waar verschillende groeperingen op de hak worden genomen, het is een show, het is 'theater' het woord zegt het zelf al! en er word echt door geen enkele cabaratier of columnist 'haat' uit gedragen..

het is just for fun, en als bepaalde mensen dat niet kunnen accepteren dan hebben ze geen gevoel voor humor, en ja soms ligt het echt wel tegen het randje aan, maar ik zou er zelf echt nooit geen probleem van maken als wij hollanders weer eens flink in de zeik genomen worden..

Geplaatst:

ik vind het echt niet erg hoor.ik ben nederlands maar ik lach net zo hard om grappen over nederlanders als over bijvoorbeeld marokkanen.

Geplaatst:

In dat filmpje van Amfetamientje hierboven, zegt Hans Teeuwen iets heel doeltreffends: "Iedereen ziet wel eens iets waar hij/zij het niet mee eens is, maar daar ontwikkel je een schild voor. Gelovigen zijn daar heel slecht in, omdat die de neiging hebben om een monopolie op de waarheid te hebben. Die zeggen "zo" en "zo" is het leven.". Als mensen het niet eens zijn met dit soort cabaret, hebben ze wel een heel zwak schild. Dan heb ik echt medelijden met hen.

Geplaatst:

Tuurlijk komt er wel discrimatie in cabaret voor, maar waar gebeurt dat niet? Ik ben het, alweer, eens met Dutchy. Mensen die er niet tegen kunnen hebben echt een zwak schild. Daarnaast, mensen hoeven niet te kijken naar cabaret hoor, ze kiezen er zelf voor. Zoals Jochem Meijer in zijn show zei: "Als je er niet tegen komt, dan trek je die zwarte kous maar boven je hoofd". Ook wel een harde opmerking, maarja, hij bedoeld het anders natuurlijk. Ook heel toevallig keek ik net naar Theo Maassen. Waar hij het over de oorlog heeft. "Kijk eens hoe ze erbij lopen man, korte rokjes en witte laarsjes.. en als het er dan op aan komt, dan gaan ze moeilijk doen. Doorslikken ho maar. In de oorlog, waren mensen blij als ze iets warms binnenkregen!" Echt prachtig, maar best wel een opmerking die niet kan :puh: Ach, het is humor en velen kunnen er om lachen. :)

Geplaatst:

Ach cabaret.

Ik voel me nooit echt aangesproken met wat die gasten zeggen.

Sommige mensen kunnen er niet tegen maar dan is de simpelste oplossing: Kijk er niet naar !

Geplaatst:

Het is net waar je je mee bezig houd. Net als dat verhaal met Hans Teeuwen en de meiden van hallal. Hans Teeuwen maakte ze dik in in discusie. De mensen die zich er door aangesproken voelen hebben vaak slechte standpunten.

Het is eemaal een vrij land. Tegenwoordig mag haast alles.

Geplaatst:

Dat filmpje van Hans Teeuwen is inderdaad een goed voorbeeld. Ik vind dat hij gelijk heeft, als cabaretier zijnde is het je plicht om spannende,sterke humor te tonen. Of dat nou voor een aantal groepen/mensen beledigend is of niet. Tijdens een show moet je je publiek vermaken en kun je niet met slechte grappen aankomen. Ik kan het in principe ook geen discriminatie noemen aangezien het humor is tijdens een show of voorstelling. Veel mensen nemen het te serieus en dat moet je vooral niet doen, je moet gewoon de grap er van inzien.

Geplaatst:

En als we mierenneuker zeggen gaan die zeker aanslagen plegen.... Als je niet naar Carbaret wilt kjiken,moet je gewoon niet kijken denk ik smile2.gif

Geplaatst:

In dat filmpje van Amfetamientje hierboven, zegt Hans Teeuwen iets heel doeltreffends: "Iedereen ziet wel eens iets waar hij/zij het niet mee eens is, maar daar ontwikkel je een schild voor. Gelovigen zijn daar heel slecht in, omdat die de neiging hebben om een monopolie op de waarheid te hebben. Die zeggen "zo" en "zo" is het leven.". Als mensen het niet eens zijn met dit soort cabaret, hebben ze wel een heel zwak schild. Dan heb ik echt medelijden met hen.

Volledig mee eens! Alleen omdat ze geloven hoeven ze nog geen wereldwijsheid te hebben :N.

Geplaatst:

Volledig mee eens! Alleen omdat ze geloven hoeven ze nog geen wereldwijsheid te hebben :N.

Nee, dat is mijn rol!

Even zonder dollen, dat stukje van Teeuwen is echt briljant.

Hij weet het zo mooi uit te leggen en dan ook nog eens met humor, veel beter krijg je het denk ik niet.

Wat een held.

Geplaatst:

Het mooie is dat Hans Teeuwen hellemaal relaxt die zaal komt binnen lopen, en helemaal niet bang is dat er 50 mensen om hem heen zitten die zich zogenaamd gediscrimineerd voelen. De mensen die zich beledigt voelen zijn eerder bang voor Hans Teeuwen dan Hans Teeuwen voor hun.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...