jvj Geplaatst: 10 januari 2010 Rapport Geplaatst: 10 januari 2010 Hey vrienden, ik vroeg me af wat ik allemaal nog kan doen om m'n pc optimaal en snel te laten werken(alhoewel hij dat al redelijk is). Het opstarten zou iets sneller mogen. Het gaat om deze krachtpatser. Ik heb al mijn schijf regelmatig gedefragmenteerd, vandaag een foutcontrole op de harde schijf en ik gebruik ook regelmatig ccleaner voor internetgeschiendenis, prullenbak, cookies, blablabla te verwijderen en ook met ccleaner de registerintegriteit te herstellen. Kan ik nou nog iets doen? Reageren
wesley123 Geplaatst: 10 januari 2010 Rapport Geplaatst: 10 januari 2010 gebruik tuneup utilities voor register defrag en dergelijke. Reageren
jvj Geplaatst: 10 januari 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 10 januari 2010 gebruik tuneup utilities voor register defrag en dergelijke. Is dat dan zo anders dan de defragmentatie en de registerintegriteit dat ik heb gedaan? Reageren
TomFurga Geplaatst: 10 januari 2010 Rapport Geplaatst: 10 januari 2010 Kijk met CCleaner eens wat er allemaal mee opstart, alle Asus-meuk kan je missen en als je een goed antivirusprogramma hebt kan je Norton deïnstalleren. Reageren
xgaming Geplaatst: 10 januari 2010 Rapport Geplaatst: 10 januari 2010 (bewerkt) Als je wilt dat je computer sneller moet opstarten: SSD Dat is zo'n beetje de enige mogelijkheid om je computer een start up boost te geven (naast de dingen die jij al hebt gedaan). Tip: Wellicht dat je via je virusscanner de start up manager kan configureren en bepaalde programma's pas later laat opstarten of helemaal niet. (Dit kan met Norton 360) edit: Post van Clus over het hoofd gezien Bewerkt: 10 januari 2010 door xgaming Reageren
TomFurga Geplaatst: 10 januari 2010 Rapport Geplaatst: 10 januari 2010 In je PC-specificaties kwam ik Asus tegen, te snel lezen gaf me de indruk dat je een Asus-PC hebt. Zojuist zie ik dat je een HP hebt en alleen het motherboard van Asus is. Voor Asus-meuk mag je daarom lezen de overbodige HP-programma's, die mee opstarten. Reageren
jvj Geplaatst: 10 januari 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 10 januari 2010 (bewerkt) In je PC-specificaties kwam ik Asus tegen, te snel lezen gaf me de indruk dat je een Asus-PC hebt. Zojuist zie ik dat je een HP hebt en alleen het motherboard van Asus is. Voor Asus-meuk mag je daarom lezen de overbodige HP-programma's, die mee opstarten. lol, bedankt allemaal ik ga het zeker proberen Edit: Maar als ik die norton 360 startup manager gebruik, moet norton dan aanstaan bij het opstarten? Want anders maakt het haast geen verschil. En die programma's laden echt later? Bewerkt: 10 januari 2010 door jvj Reageren
GTA-Lovera Geplaatst: 11 januari 2010 Rapport Geplaatst: 11 januari 2010 Zoals Wesley al zei gebruik TuneUp Utilities 2010 - 2009 Alleen je moet ervoor betalen. >>> Door Thundercover: Tekst met 'hint' naar illegale praktijken weggehaald. Als je er niet over mag praten, doe het dan ook niet.<<< Reageren
TomFurga Geplaatst: 11 januari 2010 Rapport Geplaatst: 11 januari 2010 Edit: Maar als ik die norton 360 startup manager gebruik, moet norton dan aanstaan bij het opstarten? Want anders maakt het haast geen verschil. En die programma's laden echt later? Persoonlijk zou ik alles van Norton deïnstalleren en alle resten goed verwijderen. Windows Vista heeft een prima ingebouwde firewall en voor antivirus/malware is het gratis verkrijgbare Microsoft Security Essentials(MSE) goed bruikbaar als je hem dagelijks een snelle scan laat doen. Dat programma maakt tevens Windows Defender overbodig, omdat de functies daarvan zijn ingebouwd in MSE. Voor andere gratis alternatieven, tips en gebruikerservaringen zou je eens kunnen kijken op http://www.gratissoftwaresite.nl/ , en voor het optimaliseren van je PC is http://www.schoonepc.nl/ een goede site. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.