Jump to content

Hoeveel is 512mb

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hoi, ik zag op een site wat over 512 mb wat ik van plan ben om te kopen. Maar ik wil graag weten of dat veel is, omdat ik niet zo goed ben in die soorten..

Alvast bedankt!

Bewerkt: door MostWantedKid

MB is de afkorting van Megabyte, het zegt hoeveel ruimte iets in beslag neemt op BV een harde schijf.

Ik zie het niet als veel :)

EDIT : Anders kijk je hier misschien wel handig :)<Klik

Bewerkt: door PrioXCoMBo

1000 kb = 1mb

1000 mb = 1 gig

Om Grand Theft Auto IV te kunnen draaien heb je minimaal 16 GB vrije ruimte nodig op je harde schrijf.

Dit om een klein beeld te krijgen van hoeveel 512 mb nou is.

Waar wil je het eigenlijk voor weten een nieuwe mp3 speler ofzo?

Bewerkt: door Kenny-Petrovic
Geplaatst:

1 Gig is 1024 meg, hetzelfde voor meg, dat is na weer 1024 keren een kilobyte... Het zijn geen ronde getallen maar 2 tot de tiende macht. Kenny, ik denk trouwens dat hij het heeft over iets dat op 512MB draait? :)

Geplaatst:

Ik denk toch dat 1000kb=1mb. Want ik download aan 500 kb per seconde, en dat is geen 5 mb hoor.

Klopt, mijn fout ik zal het eventjes aanpassen.

1 Gig is 1024 meg, hetzelfde voor meg, dat is na weer 1024 keren een kilobyte... Het zijn geen ronde getallen maar 2 tot de tiende macht. Kenny, ik denk trouwens dat hij het heeft over iets dat op 512MB draait? :)

Ik dacht dat hij het over geheugen had :engel:

Geplaatst:

Ik denk toch dat 1000kb=1mb. Want ik download aan 500 kb per seconde, en dat is geen 5 mb hoor.

Klopt, mijn fout ik zal het eventjes aanpassen.

Ik dacht dat hij het over geheugen had :engel:

ja, dan is het nog steeds 1024 hoor.

Geplaatst:

Ik denk dat dit gaat over RAM geheugen wat hij in een socket erbij wil RAMMEN... In dat geval, als je nu bijvoorbeeld al 2GB RAM hebt, kan 512 een leuke toevoeging zijn. Let wel op welke DDR versie je dan moet hebben. Is het voor je PC of laptop?

Geplaatst:

Iets leuks om te weten over bytes en stuff:

KB met een hoge 'B' is bytes en met een kleine 'b' bits.

Wil je van bits naar bytes gaan moet je het delen door 8. Er gaan namelijk 8 bits in 1 byte. 1MB is dus 8Mb.

INFO

• 2 weken later...
Geplaatst:

Om even een voorbeeld te geven: Voor XP heb je minimaal 265 mb geheugen nodig (correct me if im wrong) dus om een beetje XP te kunnen gebruiken heb je minimaal 512 mb ram nodig, ik had dit een paar uur geleden nog in mijn PC zitten, het draait echt ongelofelijk langzaam.

Voor Vista heb je minimaal 512 mb nodig, dus om een beetje vista te kunnen gebruiken heb je 1024 mb nodig.

Als je nu XP hebt met 2 gig geheugen vind ik het niet erg nodig om nog 512 mb erbij te gooien, aangezien je voor xp maar 2 gig nodig hebt als uberpoweruser!

Geplaatst:

Bedankt dat iedereen heeft gereageerd, maar na het bericht van PrioXCoMBo wist ik hel wel.

Sorry dat ik dit niet heb aangegeven, maar hier mag een :slotje: op.

Geplaatst:

Om even een voorbeeld te geven: Voor XP heb je minimaal 265 mb geheugen nodig (correct me if im wrong) dus om een beetje XP te kunnen gebruiken heb je minimaal 512 mb ram nodig, ik had dit een paar uur geleden nog in mijn PC zitten, het draait echt ongelofelijk langzaam.

Voor Vista heb je minimaal 512 mb nodig, dus om een beetje vista te kunnen gebruiken heb je 1024 mb nodig.

Als je nu XP hebt met 2 gig geheugen vind ik het niet erg nodig om nog 512 mb erbij te gooien, aangezien je voor xp maar 2 gig nodig hebt als uberpoweruser!

echt, die post slaat dus nergens op.

Je zegt dat om een beetje xp te gebruiken je 512MB geheugen nodig hebt, nou als je dat nodig hebt, waarom draaide hij dan traag bij jou?

En ook iedereen weet dat 1GB het verre minimum is voor vista, waarom gaan ze anders pc's met 4gb leveren? juist ja, omdat dat nodig is. Voor vista heb je echt minimaal 3GB nodig wil jhe het echt goed kunnen draaien.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...