Jump to content

ATI HD 5850 VS 5870

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey,

Ik zat op Alternate eens te kijken voor een nieuwe videokaart de 5850 of de 5870.

De 5870 is 120 euro duurder maar is hij dat waard?

Geplaatst:

Dat is een overweging die je zelf moet maken. Laten we voorop stellen dat beide kaarten erg goed zijn. De HD5870 is beter dan de HD5850. Dat betekend dus concreet dat je met een HD5870 langer door kan gaan met het spelen van spellen op high settings, terwijl de HD5850 over pak-en-beet 2 jaar blijft hangen op medium. Beide kaarten kunnen hedendaagse games in ieder geval makkelijk op high draaien.

Geplaatst:

Vraag jezelf af of je uberhaupt echt veel zware games speelt, als je denkt het niet nodig te hebben of niet zo heel veel zware games te spelen, bespaar je die ~100 euro dan.

Geplaatst:

een bottleneck houd in het kort in dat je cpu(processor) niet snel genoeg is om je gpu(grafischekaart) bij te houden waardoor het alsnog niet snel werkt en je geen "smooth" beeld en een laag fps krijgt ofterwel minder performance

Geplaatst:

Ik heb een AMD Phenom II X4 945 dat is toch wel goed?

Dat is opzich wel goed ja. Lees anders dit even door. Hier vergelijken ze meerdere kaarten waaronder de 5850 en de 5870 in verschillende games.

1263224890-090.png

Hier maar even een voorbeeldje uit die review van wat meerdere High-end kaarten in Crysis Warhead 2560x1600 4x AA.

Geplaatst:

Ik heb een AMD Phenom II X4 945 dat is toch wel goed?

Ik heb zelf momenteel de HD5870 in mijn systeem zitten, en ik denk dat mijn Q9650 wel vergelijkbaar is met jouw Phenom 945.

Een belangrijke overweging die jijzelf moet maken is. Wat zijn mij opties, wat is mijn budget, wat ga ik ermee doen.

Als jij een paar spellen speelt en niet perse alles op high moet hebben draaien, dan is de HD5850 denk ik de beste keuze.

Heb je bijvoorbeeld geen Crossfire moederbord dan wordt de HD5870 toch een stukje interessanter, je kunt immers een hele tijd vooruit voor je een nieuwe kaart nodig hebt.

Heb je wel crossfire dan is de HD5850 ook interessant want als je dan toch iets meer power nodig hebt kun je ter zijner tijd een 2e hands of een nieuwe HD5850 goedkoper krijgen.

Geplaatst:

Ik spaar denk ik maar even door voor de 5870 ^_^

juist had ik ook gedaan of ik had 2x 5850 gedaan als m'n moederbord dat ondersteunde

Geplaatst:

Ik spaar denk ik maar even door voor de 5870 ^_^

juist had ik ook gedaan of ik had 2x 5850 gedaan als m'n moederbord dat ondersteunde

2x 5870 is pure overkill, dat is sowieso een zware bottleneck en het kost alleen maar meer geld. Dat is alleen maar leuk als je hardware geil bent.

Geplaatst:

Neen, als je hardware geil bent neem je een HD5970 in crossfire X. :puh: Maar effe zonder dollen, 1 maal een HD5870 of 2x een HD5850 is denk ik het beste wat je als normale consument kan aanschaffen. Anders krijg je inderdaad problemen met bottlenecks e.d, al meen ik ergens gelezen te hebben dat een AMD Phenom II beter schaalt naar 2 5870's dan een Intel core i7.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...