Jump to content

Tips om vroeg op te staan


Cryde

Recommended Posts

Of slaap gewoon met je gordijnen open...

Dan doe ik nu al een jaar lang, met het voordeel dat ik nu ook overdag in het licht kan gaan slapen ^.^

Mijn maniertje was eerst gewoon je mobiel zetten, en die dan ergens in je kamer zetten, einde verhaal: Mobiel kapot.

Nu zet ik mijn wekker gewoon, en zet die ff extra ver weg, en laat hem ook altijd een kwartier afgaan ofzo :puh:

Maar je ritme aanpassen is denk ik toch het beste, en het moeilijkste ;)

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 37
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Jowx

    4

  • Amfetamientje

    4

  • CrackerzElite

    3

  • Cryde

    2

Ik heb ook zo'n probleem, en heb ook al wat tips doorgelezen. Maar ik heb een heel groot nadeel. Ik krijg het namelijk voor elkaar om gewoon door het gepiep van de wekker heen te slapen. :puh:

Bewerkt: door Basssss
Link to comment
Delen op andere websites

Hmm zelf-discipline aanleren. Je moet gewoon je impulsen laten werken 's morgens. Zodra je wekker gaat, direct opstaan en je dingen doen en niet blijven liggen. Als je het een weekje volhoud, dan wen je er langzamerhand wel aan.

Bij de meesten is het zo, als ze zien dat het al veel te laat is, dan schrikken ze wakker, en dan staan ze ook direct op. Als het zo kan, dan wil het ook gewoon om een normale moment dat je wekker afgaat. Het is een kwestie van wennen.

Link to comment
Delen op andere websites

Dit klinkt misschien héél tegenstrijdig, maar bij mij heeft 't wel gewerkt na de kerstvakantie de maandag. Gewoon níet slapen. Dan wordt je zo moe dat je de dag erna echt niet meer in het nieuw aangewende ritme je nest in ligt, maar eerder, waardoor je ook eerder aan de uren zit dat je lichaam gewend is te slapen, wat ook weer tot gevolg heeft eerder op te kunnen staan.

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm zelf-discipline aanleren. Je moet gewoon je impulsen laten werken 's morgens. Zodra je wekker gaat, direct opstaan en je dingen doen en niet blijven liggen. Als je het een weekje volhoud, dan wen je er langzamerhand wel aan.

Bij de meesten is het zo, als ze zien dat het al veel te laat is, dan schrikken ze wakker, en dan staan ze ook direct op. Als het zo kan, dan wil het ook gewoon om een normale moment dat je wekker afgaat. Het is een kwestie van wennen.

Grotendeels ben ik het met je eens. Maar het moeilijkste is juist het opstaan wanneer de wekker gaat.. Als je er eenmaal aan gewend bent is het natuurlijk peanuts, alleen het proces van wennen is nogal lastig.. Heb ik zelf overigens wel wat leuks op gevonden. Gewoon een wekker met een vreselijk irritant toontje aan de andere kant van mijn kamer zetten.. Dan kom je er vanzelf wel uit om hem uit te zetten, anders wordt je gek.. :D

Link to comment
Delen op andere websites

Geloof het of niet, maar had het net met Jowx over dat mijn ritme op het moment erg goed is! en je mag in de geschiedenis van het forum kijken. Ook ik heb wel eens hulp gevraagd voor dit probleem. Stijfkoppig als ik was nam ik het het niet aan van de leden die met de juiste tips kwamen. Uiteindelijk heb ik het voor elkaar gekregen sinds een 2 maandjes leef ik op een normale ritme. Ik eet smorgens,smiddags en savonds. Overdag ben ik wat bezig met activiteiten en dan ben ik savonds moe en ga ik rond tien uur of net iets later op bed. tien uur mag vroeg klinken en ik vond het persoonlijk ook altijd erg irritant om zo vroeg naar me bed te gaan, maar het is echt de enigste oplossing. Ritme in je leven is gezond voor je lichaam en geest.

Doordat ik al die jaren snachts heb geleefd heb ik de consequenties wel moeten voelen. Ik heb hyperventilatie gekregen en ik heb andere problemen ontwikkelt bijv. Geen diploma en vaak ruzie met ouders en vrienden. Nu ik op normale tijden leef gaat het een stuk beter. Ik heb niet vaak ruzie meet met vrienden of familie. Werken gaat goed en ga zo maar door alleen maar positiviteit.

Als je een ritme hebt ga je ook vanzelf wennen aan de wekker en dan zul je hem horen en gelijk wakker zijn! ik heb dit zelf ondervonden!

Succes verder!

Link to comment
Delen op andere websites

Gewoon een wekker met een vreselijk irritant toontje aan de andere kant van mijn kamer zetten.. Dan kom je er vanzelf wel uit om hem uit te zetten, anders wordt je gek.. :D

Ja ik heb dan zoiets van opstaan moet je als iets positiefs zijn.. Dit is wel hééééééééél extreem, maar het doet me een beetje denken aan films zoals Saw om jezelf gewoon te forceren eruit te komen..

Bewerkt: door CrackerzElite
Link to comment
Delen op andere websites

Ja ik heb dan zoiets van opstaan moet je als iets positiefs zijn..

Ach.. Ben je er zo een? Dan is een Wake-up Light misschien wel een goede oplossing.. Hoe debiel het ook klinkt, het werkt wel. Ik heb de oude versie een x aantal jaar terug gewonnen en voor de lol toch maar eens uitgeprobeerd.. Wat betreft de vogelgeluiden is het een afschuwelijk ding, maar het licht werkt echt.. En de nieuwe versie oogt ook nog eens lekker met een strak design! ^^

Philips_Wake-up_Light_Black_HF3476.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Ja ik heb dan zoiets van opstaan moet je als iets positiefs zijn..

Ach.. Ben je er zo een? Dan is een Wake-up Light misschien wel een goede oplossing.. Hoe debiel het ook klinkt, het werkt wel. Ik heb de oude versie een x aantal jaar terug gewonnen en voor de lol toch maar eens uitgeprobeerd.. Wat betreft de vogelgeluiden is het een afschuwelijk ding, maar het licht werkt echt.. En de nieuwe versie oogt ook nog eens lekker met een strak design! ^^

Ga nou niet op de 'ben je er zo een' tour, ik weet wat je denkt maar nee zo'n type ben ik niet. Ik bedoel dat je er beter uit komt als je hersenen die wekker met iets positiefs associeren.

Link to comment
Delen op andere websites

Ga nou niet op de 'ben je er zo een' tour, ik weet wat je denkt maar nee zo'n type ben ik niet. Ik bedoel dat je er beter uit komt als je hersenen die wekker met iets positiefs associeren.

Leg me dan maar eens uit wat ik denk, als je toch zo bijdehand bent.. ^^

P.s.: Denk om je hart.. :-(

Link to comment
Delen op andere websites

Ga nou niet op de 'ben je er zo een' tour, ik weet wat je denkt maar nee zo'n type ben ik niet. Ik bedoel dat je er beter uit komt als je hersenen die wekker met iets positiefs associeren.

Leg me dan maar eens uit wat ik denk, als je toch zo bijdehand bent.. ^^

P.s.: Denk om je hart.. :-(

Fail? Laat maar.. Je bent nog altijd een mens Jowx, sinds je promotie.

Link to comment
Delen op andere websites

Fail? Laat maar.. Je bent nog altijd een mens Jowx, sinds je promotie.

Nee, jij schiet gelijk de verdediging in.. Met onzin als 'weten wat ik denk' en daarmee een bepaald idee creëren wek je bepaalde irritaties op. Daarom reageerde ik zo fel, je doet net of je aangevallen wordt omdat ik een licht sarcastische opmerking maak. Daarnaast weet je helemaal niet wat ik denk, want er zat geen achterliggende boodschap achter. Tot slot kun je wel net doen alsof ik zo reageer omdat ik gepromoveerd ben, maar dat zal wel aan een gebrek aan argumenten liggen. Als je inhoudelijks niet meer weet, dan kun je nog altijd met modder gaan gooien.. :) Zullen we dit verder per PB afhandelen, kunnen we weer ontopic hier.. ^^

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...