Jump to content

Tips om vroeg op te staan


Cryde

Recommended Posts

Een vriend van mij is ook een ontzettende slaapkop en die heeft meerdere wekkers nodig om wakker te worden met verschillende tonen. Misschien is dat wat voor je?

Toch lijkt mij een je ritme aanpassen het fijnst, dan sta je ook niet zo moe op.

>>> Door Jowx: Ik heb even het offtopic gedeelte (incl. je profielreactie) verwijderd.. <<<

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 37
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Jowx

    4

  • Amfetamientje

    4

  • CrackerzElite

    3

  • Cryde

    2

Ik, als ADD'er, heb véél moeite met opstaan. Of ik nou 4 of 6 of 8 of 12 uur heb geslapen. Wij hebben tig wekker, op de telefoon en een radiowekker én een kind van 5 wat wél op tijd wakker is! Nog verslapen we ons (te) vaak.

Ik probeer wel gelijk op te staan, maar die Snoozer is zo verleidelijk. Mijn tip: Niet snoozen, gelijk er uit!

Nu moet ik deze tip zelf nog in de praktijk vaker uit gaan voeren...

Link to comment
Delen op andere websites

Ik, als ADD'er, heb véél moeite met opstaan. Of ik nou 4 of 6 of 8 of 12 uur heb geslapen. Wij hebben tig wekker, op de telefoon en een radiowekker én een kind van 5 wat wél op tijd wakker is! Nog verslapen we ons (te) vaak.

Ik probeer wel gelijk op te staan, maar die Snoozer is zo verleidelijk. Mijn tip: Niet snoozen, gelijk er uit!

Nu moet ik deze tip zelf nog in de praktijk vaker uit gaan voeren...

Ik denk dat meer mensen problemen daarmee hebben :puh: zelf wel uit kunnen leggen maar het zelf niet (kunnen) doen. :puh:

Daarnaast, wekkers aan de andere kant van de kamer zetten, of jezelf gewoon gaan dwingen, maar dat is vaak moeilijk, van je lekkere warme bed opstaan en in een koudere omgeving gaan staan, brrr, alleen in weekenden lukt me dat :duh:

Link to comment
Delen op andere websites

Nou, idd. Vooral het warme bed verlaten doet mij elke ochtend weer pijn. En daar komt bij dat ik een ontzettend aanwezig ochtendhumeur heb en zoonlief graag véééééééééél wil praten. Zodra hij zijn bed uit is... :duh: :$

Bewerkt: door Cilly
Link to comment
Delen op andere websites

Nou, idd. Vooral het warme bed verlaten doet mij elke ochtend weer pijn. En daar komt bij dat ik een ontzettend aanwezig ochtendhumeur heb en zoonlief graag véééééééééél wil praten. Zodra hij zijn bed uit is... :duh: :$

Tja, soms is het niet gek als je een ochtendhumeur hebt, vooral als je bedenkt dat je uit je warme bed komt, en 15 minuten later in de kou moet fietsen, daar krijg ik mijn ochtendhumeur van :schater:

Link to comment
Delen op andere websites

Ja ik heb dan zoiets van opstaan moet je als iets positiefs zijn..

Ach.. Ben je er zo een? Dan is een Wake-up Light misschien wel een goede oplossing.. Hoe debiel het ook klinkt, het werkt wel. Ik heb de oude versie een x aantal jaar terug gewonnen en voor de lol toch maar eens uitgeprobeerd.. Wat betreft de vogelgeluiden is het een afschuwelijk ding, maar het licht werkt echt.. En de nieuwe versie oogt ook nog eens lekker met een strak design! ^^

Ga nou niet op de 'ben je er zo een' tour, ik weet wat je denkt maar nee zo'n type ben ik niet. Ik bedoel dat je er beter uit komt als je hersenen die wekker met iets positiefs associeren.

Ach.. Ben je er zo een? Misschien moet je dan maar eens verder lezen wat er nog meer in de post staat.. Als je dat hier niet doet, snap ik trouwens ook waarom :$

Ik was net het topic weer aan het doorbladeren, en bedacht me ineens dat ik jaren geleden door de wekker heen sliep (ik zette hem gewoon uit zonder even wakker te worden en werd een uurtje later wakker). Ik moest hem ook verder dan me af zetten, dus die heeft een tijdje in de andere kamerhelft gestaan, met als gevolg dat ik 'm weer niet hoorde, waardoor ik er ook doorheen sliep. Mijn oplossing toendertijd was een stenen eetbord eronder leggen (niet ondersteboven). Dat geeft een bepaalde echo ofzo, maar de toon wordt in ieder geval harder, wat je sneller wakker maakt.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Niet de nacht vantevoren om pas 5 uur met de nodige alcohol op in bed kruipen. Dan is proberen om om half 7 op te staan voor college bij voorbaat gedoemd te mislukken :7

Bewerkt: door Nuke[NL]
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...