Jump to content

32 bit of 64 bit

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo mede-GTAForummers,

Ik ben van plan om op mijn huidige pc windows 7 Ultimate te installeren. Deze computer is geschikt voor windows 7, op dit moment draait er windows vista 32 bit op. Ik wil dus windows 7 gaan bestellen alleen kan ik geen keuze maken tussen 32 bit en 64 bit. In mijn pc zit 3GB werkgeheugen, wat dus het maximale is wat 32 bit ondersteund.

Mijn vraag is nu, wat is beter om nu te kiezen 32 bit of 64 bit. Ik ben waarschijnlijk van plan om een geheugen upgrade te doen, zodat bij 64 bit eventueel meer geheugen gebruikt kan worden. Of zeggen jullie dat 3GB meer dan genoeg is?

Ik speel zoal GTA IV, MW 2, websites bouwen met dreamweaver en een klein beetje photoshop. Is het aan te raden om een geheugen upgrade te doen? Zo ja, dan kies ik voor 64 bit.

Wat zijn eigenlijk de nadelen van 64 bit, ik heb tot nu toe weinig nadelen gelezen over 64 bit, alleen dat niet alle software werkt met 64 bit.

Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven, over wat de beste koop is. ^_^

Groetjes,

GTA_MasterNL

(EDIT): Huh... Opeens staat mijn topic bij Software, terwijl ik toch zeker weet dat ik het onder hardware heb gezet..... :? :?

Zou een mod zo vriendelijk willen zijn dit alsnog onder Hardware te zetten?

>>> Door Thundercover: Het hoofdonderwerp is het verschil tussen 32 bit of 64 bit en wat beter voor je is. Die uitkomst neem je vervolgens mee in je beslissing om wel of niet je geheugen uit te breiden. Het hoofdonderwerp is in mijn ogen meer software-gerelateerd, waardoor ik het topic naar software heb verplaatst.<<<

Bewerkt: door Thundercover

Hallo mede-GTAForummers,

Ik ben van plan om op mijn huidige pc windows 7 Ultimate te installeren. Deze computer is geschikt voor windows 7, op dit moment draait er windows vista 32 bit op. Ik wil dus windows 7 gaan bestellen alleen kan ik geen keuze maken tussen 32 bit en 64 bit. In mijn pc zit 3GB werkgeheugen, wat dus het maximale is wat 32 bit ondersteund.

Mijn vraag is nu, wat is beter om nu te kiezen 32 bit of 64 bit. Ik ben waarschijnlijk van plan om een geheugen upgrade te doen, zodat bij 64 bit eventueel meer geheugen gebruikt kan worden. Of zeggen jullie dat 3GB meer dan genoeg is?

Ik speel zoal GTA IV, MW 2, websites bouwen met dreamweaver en een klein beetje photoshop. Is het aan te raden om een geheugen upgrade te doen? Zo ja, dan kies ik voor 64 bit.

Wat zijn eigenlijk de nadelen van 64 bit, ik heb tot nu toe weinig nadelen gelezen over 64 bit, alleen dat niet alle software werkt met 64 bit.

Groetjes,

GTA_MasterNL

(EDIT): Huh... Opeens staat mijn topic bij Software, terwijl ik toch zeker weet dat ik het onder hardware heb gezet..... :? :?

Het klopt dat 32 bit maar tot 3GB gebruikt hij zal bij een eventuele hardware upgrade wel het extra ram laten zien maar niet gebruiken.

Ik heb zelf 4GB geheugen en dus 64 bit Windows, nu met wat Chrome vensters open en MSN op de achtergrond is er 37% in gebruik (Des te meer geheugen je hebt dest te meer zal Windows (ver)bruiken. Dus als je zware spellen wilt spelen kan een extra GB aan geheugen geen kwaat, let wel op dat je voor de beste prestaties precies het zelfde geheugen koopt

EDIT: Eigelijk stel je twee vragen in 1 topic, dus het kan zowel in Hardware of Software :puh:

Bewerkt: door T@rget
Geplaatst:

Hallo mede-GTAForummers,

Groetjes,

GTA_MasterNL

Het klopt dat 32 bit maar tot 3GB gebruikt hij zal bij een eventuele hardware upgrade wel het extra ram laten zien maar niet gebruiken.

Ik heb zelf 4GB geheugen en dus 64 bit Windows, nu met wat Chrome vensters open en MSN op de achtergrond is er 37% in gebruik (Des te meer geheugen je hebt dest te meer zal Windows (ver)bruiken. Dus als je zware spellen wilt spelen kan een extra GB aan geheugen geen kwaat, let wel op dat je voor de beste prestaties precies het zelfde geheugen koopt

EDIT: Eigelijk stel je twee vragen in 1 topic, dus het kan zowel in Hardware of Software :puh:

Ok dus je raadt me aan om nu 64 bit aan te schaffen? Dan ga ik later wel een geheugen upgrade doen. Met mijn mobo: MSI 7502 kan ik max 8GB ddr2 ondersteunen met een snelheid van max 800 Mhz, maar ik denk dat 4GB voor mij wel voldoende is.

Ik moet alleen wel zeker weten dat ik die geheugen upgrade ga doen en niet dat jullie zeggen dat 3GB meer dan genoeg is, want wat voor voordelen zitten er dan nog aan 64 bit ten opzichte van 32 bit?

@tuco: Je hebt wel gelijk, dit onderwerp past eigenlijk wel beter bij software, omdat het over 32 bit of 64 bit gaat.

Mvg.

32 en 64 bit hebben alle twee hun voordelen.

32 bit word tot ongeveer maximaal 3,25 GB ondersteund.

64 bit kan volgens mij tot 1 TB. 64 bit werkt pas wanneer je 2 GB of meer hebt.

In tegenstelling tot wat veel mensen denken is dat 64 bit ook werkt op 2 GB (en meer) en dus niet alleen 4 GB en meer.

Met 64 kunnen berekeningen sneller worden gemaakt, waardoor er meer berekeningen in dezelfde tijd kan worden gemaakt, wat dus sneller zou moeten werken.

Een nadeel is ook dat niet alle applicaties draaien op 64 Bit. Bijv. is flash 32 bit en kan niet in een 64 bit programma werken. alleen maar in een 32 bit programma.

Ikzelf gebruik Windows 7 64 bit, heb 4 GB aan ram. en het werkt niets anders dan 32 bit. Heb pas maar met 1 programma gehad dat het niet werkte omdat ik 64 bit had.

Als je gaat upgraden dan zou ik 64 bit nemen, anders kan je ook met 32 bit uit.

Bewerkt: door BC7
Geplaatst:

Volgens Wikipedia is dit het maximale wat 64-bit kan ondersteunen:

17.2 billion gigabytes, 16.3 thousand terabytes, or 16 exabytes of RAM

Niet dat het veel uitmaakt, aangezien dit niet echt past op een normaal moederbord.

Ik heb zelf 64-bit op een Vista-pc met 2GB aan RAM, en ik heb totaal geen problemen. Alles werkt bij mij. Ik speel alleen geen oude spellen (het oudste wat ik hier op heb gespeeld komt uit 2005), dus hoe dat zit met compatibaliteit weet ik niet. Maar ik merk geen verschil tussen een 32 of 64 bits OS op mijn pc.

Geplaatst:

Waar je ook rekening mee moet houden is of je een losse Windows 7 (op elke computer te installeren) koopt of een Windows 7 Upgrade (op een computer te installeren die als OS al XP of Vista heeft). Bij de laatste kun je namelijk niet van een Vista 32 bits naar een Windows 7 64 bits gaan.

Ook hangt het van je processor af of deze 64 bits ondersteunt.

Geplaatst:

Niet dat het veel uitmaakt, aangezien dit niet echt past op een normaal moederbord.

Windows ondersteund dit zelf ook geen eens, standaard voor 64bits is dit geloof ik 128GB of voor enterprise versies 1TB.

Het is gewoon 2^64 dat je kan gebruiken.

Geplaatst:

Even terug op de voor en nadelen:

Voordelen:

• Meer RAM
  • 64-bit native programma's (programma's die alleen 64 bit ondersteunen, nu nog niet echt belangrijk maar in de toekomst wel)

Nadelen:

• 64-bits drivers zoeken
  • heel af en toe wil een programma niet werken (heb ik eigenlijk nog nooit gehad)
  • alles schijnt meer RAM te gebruiken

..lijkt me toch?

Ik twijfelde met mn nieuwe PC ook over 32 en 64 bit, en ben uiteindelijk voor 64 bit gegaan, aangezien dit gewoon de toekomst is.

Je moet wel even zoeken naar drivers enzo, maar als je die eenmaal hebt ben je er eigenlijk vanaf. Zelfs met 32-bit programma's heb je voordeel, de 4GB die die programma's gebruiken zijn precies 4GB die niet door andere software gebruikt worden (dus 4GB totaal ipv 4GB van programma+windows+andere programma's).

Tenzij je niet wilt upgraden zou ik voor 64 bit gaan, als je twijfelt tussen wel en niet upgraden zou ik wél upgraden. (tegenwoordig slurpen programma's RAM, helemaal handig als je gaat multitasken , PS+DW)

Overstappen van 32 naar 64 bit lijkt meer dan het is!

Ik hoop dat ik je hiermee een beetje heb geholpen,

RoL0

Geplaatst:

64-bit drivers zoeken?

Zelfs voor een moederbord wat al in een Acer pc zat kon ik gewoon de drivers installeren. Hoefde niet naar speciale 64-bits drivers opzoek ofzo. Gewoon de normale drivers installeren.

Ik gebruik volgens mij trouwens ook niet meer ram als voorheen? M'n computer reageert net zo snel als voorheen.

Geplaatst:

Oké dus even op een rijtje,

Ik ga Windows 7 Ultimate 64 bit kopen (retail)en ga later, ergens over 3 maanden mijn geheugen uitbereiden naar 4GB ddr2 RAM.

De nadelen aan 64 bit zijn de drivers, alleen als het goed is kreeg ik ook 64 bit drivers bij de herstel cd van mijn pc.

Dus het beste nu is om 64 bit te kopen?

Geplaatst:

Windows ondersteund dit zelf ook geen eens, standaard voor 64bits is dit geloof ik 128GB of voor enterprise versies 1TB.

Het is gewoon 2^64 dat je kan gebruiken.

De hoeveelheden RAM zijn een stuk lager hoor.

Dit zijn de ondersteunde hoeveelheden RAM van Vista x64, en 7 x64

[table]

[rowlb]Basic

[colm]8 GB

[rowlb]Home Premium

[colm]16 GB

[rowlb]Business/Enterprise/Ultimate

[colm]V:128 GB/7:192

[/table]

Sorry, maar ik kon er geen tabel van maken :7

Geplaatst:

Oké dus even op een rijtje,

Ik ga Windows 7 Ultimate 64 bit kopen (retail)en ga later, ergens over 3 maanden mijn geheugen uitbereiden naar 4GB ddr2 RAM.

De nadelen aan 64 bit zijn de drivers, alleen als het goed is kreeg ik ook 64 bit drivers bij de herstel cd van mijn pc.

Dus het beste nu is om 64 bit te kopen?

Bij mijn Windows 7 hoefde ik geeneens drivers te installeren, maar ik weet niet of je een voorgebouwde pc hebt, maar denk dat je je drivers automatisch geïnstalleerd worden.

Spellen kon ik gelijk spelen, kon er gewoon alles mee, enigste reden dat ik me videokaart drivers geïnstalleerd heb was omdat ik dan zijn temperatuur kan uitlezen.

Geplaatst:

Ik heb een OEM Pc van medion, alleen als het goed is heb ik extra drivers gekregen voor x64

Maar, werken Vista drivers ook met 7, want ik kreeg er ook Windows XP drivers erbij?

Geplaatst:

64-bit drivers zoeken?

Zelfs voor een moederbord wat al in een Acer pc zat kon ik gewoon de drivers installeren. Hoefde niet naar speciale 64-bits drivers opzoek ofzo. Gewoon de normale drivers installeren.

Ik gebruik volgens mij trouwens ook niet meer ram als voorheen? M'n computer reageert net zo snel als voorheen.

Ik doelde naar scanners, printers en andere randapparatuur (ik heb zelf een keyboard met usb aansluiting die special drivers nodig heeft die Windows niet voor me kan vinden hoor!)

"En net zo snel als voorheen", is niet echt een argument hè.. ik bedoel, start iets als taakbeheer en vergelijk het geheugengebruik. Ik heb alleen maar x64 op mn pc gehad, dus ik kan er eigenlijk ook niet perfect vergelijken, maar in vergelijking met x86 computers gebruikt hetzelfde proces iets meer geheugen.

Geplaatst:

Iets meer geheugen, misschien. Maar voor mij niet merkbaar meer geheugen. Je kan nu wel allemaal feiten gaan opnoemen, maar ik denk dat de topic starter eerder blij is met ervaringen :)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...