Jump to content

Langdurige tv-kijkers overlijden eerder

onbekendeIV

Recommended Posts

CANBERRA - Mensen die langer dan vier uur per dag voor de tv zitten, hebben een veel grotere kans om jong te overlijden dan personen die het aantal kijkuren beperken. Dat blijkt uit een dinsdag naar buiten gebracht Australisch onderzoek.

Mensen die langer dan vier uur per dag tv kijken, hebben bijvoorbeeld 80 procent meer kans op hart- en vaatziekten dan personen die minder dan twee uur voor de buis zitten. Tijdens het zitten gebruikt het lichaam de spieren niet en verbruikt het geen suikers en vetten.

Samentrekkingen van spieren zijn erg belangrijk voor het functioneren van het lichaam, zo blijkt uit meerdere studies.

Sporten

Wetenschappers hebben zes jaar lang de kijkgewoontes onderzocht van 8800 volwassen Australiërs. De mensen die het meest tv keken, gingen het snelst dood.

Factoren als leeftijd, geslacht, gewicht en gewoontes als roken en wel of niet sporten zijn niet meegenomen in het onderzoek. Inwoners van Australië kijken gemiddeld drie uur per dag tv.

Zitten

Wetenschappers ontdekten dat zelfs mensen die regelmatig bewegen, mogelijk schade toebrengen aan hun lichaam door lange periodes te zitten.

''Wat uit de studie blijkt, is dat mensen naast regelmatig bewegen, lange zitperiodes moeten proberen te vermijden; of dat nu voor de tv is, tijdens het werk of in de auto'', aldus hoogleraar David Dunstan, die werkzaam is voor een diabetes- en hartinstituut in de zuidelijke stad Melbourne.

http://www.nu.nl/buitenland/2160574/langdurige-tv-kijkers-overlijden-eerder.html

Delen op andere websites

Tja, wat ik me dan afvraag is hoeveel 'beweging' er tegenover moet staan om het te compenseren?

Voor de rest maak ik me niet echt zorgen; Ik denk dat ik wel een van de gezondere zielen ben op deze aardkloot.

Delen op andere websites

CANBERRA - Mensen die langer dan vier uur per dag voor de tv zitten, hebben een veel grotere kans om jong te overlijden dan personen die het aantal kijkuren beperken. Dat blijkt uit een dinsdag naar buiten gebracht Australisch onderzoek.

Mensen die langer dan vier uur per dag tv kijken, hebben bijvoorbeeld 80 procent meer kans op hart- en vaatziekten dan personen die minder dan twee uur voor de buis zitten. Tijdens het zitten gebruikt het lichaam de spieren niet en verbruikt het geen suikers en vetten.

Samentrekkingen van spieren zijn erg belangrijk voor het functioneren van het lichaam, zo blijkt uit meerdere studies.

Sporten

Wetenschappers hebben zes jaar lang de kijkgewoontes onderzocht van 8800 volwassen Australiërs. De mensen die het meest tv keken, gingen het snelst dood.

Factoren als leeftijd, geslacht, gewicht en gewoontes als roken en wel of niet sporten zijn niet meegenomen in het onderzoek. Inwoners van Australië kijken gemiddeld drie uur per dag tv.

Zitten

Wetenschappers ontdekten dat zelfs mensen die regelmatig bewegen, mogelijk schade toebrengen aan hun lichaam door lange periodes te zitten.

''Wat uit de studie blijkt, is dat mensen naast regelmatig bewegen, lange zitperiodes moeten proberen te vermijden; of dat nu voor de tv is, tijdens het werk of in de auto'', aldus hoogleraar David Dunstan, die werkzaam is voor een diabetes- en hartinstituut in de zuidelijke stad Melbourne.

http://www.nu.nl/buitenland/2160574/langdurige-tv-kijkers-overlijden-eerder.html

Flauwekul. Het zitten/liggen op de bank of in een stoel vergroot de kans op hart- en vaatziekten, niet het tv kijken. Je kunt ook tv kijken terwijl je aan het fitnessen bent, dan is er niets aan de hand. Er bestaat dus geen causaal verband tussen eerder overlijden en tv kijken.

Delen op andere websites

Wat is jouw mening hierover? Daar heb ik overheen gelezen icon_cab.gif

En als je gewoon genoeg beweegt, is er niets aan de hand

Ja, maar ze zeggen er niet bij wat voor mensen, misschien mensen die iedere dag een paar uur sporten? Ja dan zal er wel 'mogelijk' schade toedreden

icon_cab.gif

Delen op andere websites

Ik maak me hier niet echt zorgen over eigenlijk :7

Langdurig stilzitten doe ik nooit, ik weet niet hoeveel je moet bewegen, maar elke dag 15 naar school fietsen, en daar de hele dag van lokaal naar lokaal en verschillende locaties lopen,terug fietsen, en dan ook nog 2x 1.5 uur trainen + 1x wedstrijd. Nah, volgens mij is dat wel ok. En dit is dan denk ik het gemiddelde van het hele forum.

Mensen die 9/10 achter een schermpje zitten, die een scheitplaats, koelkast, wastafel, en fornuis binnen 1 m afstand hebben, ja, die kunnen zich zorgen maken.

Delen op andere websites

Ik maak me hier niet echt zorgen over eigenlijk :7

Langdurig stilzitten doe ik nooit, ik weet niet hoeveel je moet bewegen, maar elke dag 15 naar school fietsen, en daar de hele dag van lokaal naar lokaal en verschillende locaties lopen,terug fietsen, en dan ook nog 2x 1.5 uur trainen + 1x wedstrijd. Nah, volgens mij is dat wel ok. En dit is dan denk ik het gemiddelde van het hele forum.

Mensen die 9/10 achter een schermpje zitten, die een scheitplaats, koelkast, wastafel, en fornuis binnen 1 m afstand hebben, ja, die kunnen zich zorgen maken.

Die hebben wel grotere problemen dan wat lichamelijke complicaties. Een vroege dood is nog het beste wat je kan overkomen in zo'n situatie.

Delen op andere websites

Ligt eraan wat je kijkt denk ik, bij privite channel heb je je portie beweging al gehad voor de hele dag.

Het enige wat ik doe is het nieuws kijken, ben niet zo'n tv kijker.

Delen op andere websites

Als ik het zo moet begrijpen kunnen ook de mensen die eerder dood gingen grote problemen aan hun lichaam hebben, ze konden roken etc.

Geloof er werkelijk niks van. Er staat ook nergens echt duidelijk waarom het zo moet zijn. Alleen dat het niet goed is om een lange tijd niet te bewegen. Maar waarom dat niet goed is zegt niemand.

Maar he als het waar blijkt.

Dan hoop ik dat ik sterf tijdens het TV kijken, Het gamen of tijdens het zitten. Dan sterf ik tenminste tijdens wat ik het liefste dee.

Delen op andere websites

@Rinaldootje

Maar ik snap niet wat het probleem is.

Ja, die mensen zouden langer kunnen leven als ze geen tv kijken. Maar dan moeten ze iets daarvoor in de plaats doen wat ze minder leuk vinden (anders zouden ze dat wel doen).

Volgens mij interesseert het deze mensen niet hoe lang ze leven, omdat ze tenminste iets deden wat ze leuk vonden.

Delen op andere websites

@Rinaldootje

Maar ik snap niet wat het probleem is.

Ja, die mensen zouden langer kunnen leven als ze geen tv kijken. Maar dan moeten ze iets daarvoor in de plaats doen wat ze minder leuk vinden (anders zouden ze dat wel doen).

Volgens mij interesseert het deze mensen niet hoe lang ze leven, omdat ze tenminste iets deden wat ze leuk vonden.

kijk hier ben ik het dan helemaal mee eens :Y daar dacht ik ook aan :Y

Delen op andere websites

@Rinaldootje

Nee, die mensen zouden langer kunnen leven als ze niet op de bank gaan zitten. Van tv kijken word je gewoon niet dik, dat is de grootste flauwekul. Van het zitten op de bank wordt je dik.

Delen op andere websites

@Rinaldootje

Nee, die mensen zouden langer kunnen leven als ze niet op de bank gaan zitten. Van tv kijken word je gewoon niet dik, dat is de grootste flauwekul. Van het zitten op de bank wordt je dik.

Maar die tv-stralen zitten boordevol onverzadigde vetten.

Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...