Jump to content

Nieuw moederbord + extra videokaart?

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo :)

Ik ben bijna jarig, en dit jaar weet ik wel ongeveer wat ik ga vragen. Wat ik precies ga vragen ligt aan jullie: ik wil namelijk een upgrade uitvoeren. Mijn computer is namelijk OEM, OEM spul is redelijk goedkoop, maar je kunt er niets mee als je wilt gaan tweaken. Dus wil ik mijn oude moederbord eruit gooien, een nieuwe erin en nog een GPU erbij in Crossfire als het kan. Cheap-o awesomeness zeg maar. Nu zijn dit mijn specs:

Intel Core 2 Quad Q8300 @ 2.5GHz (socket 775)

2X 2GB DDR2 RAM @ 333MHz

Sapphire Radeon HD4830

Mobo: MSI MS-7502 (verspil geen tijd met zoeken, dit is Medion crap door MSI)

Nu ben ik niet een totale nitwit op het gebied van computers, dus ik heb zelf even wat opgezocht:

http://tweakers.net/pricewatch/cat/47/moederborden.html#filter:Pc2xCsMgEMbxd_lmh6iVNj5AoEOmjCFD0BsEqUElKQTfvVdKOh33-3PciZQ95SFQ9LDYAx0F4odTypXNU3FMWw6OxvCC7QSKS5nG9Q1rruUqFMlV8tNG7ukL7AzZ87l-GCycmYcQK2VOJ_S9-459jfxISY0mIFVv_jhD6ZvE0lr7AA

2 moederborden met Crossfire ondersteuning en een socket 775. Alleen heb ik geen idee of er meer zijn en of er betere zijn. En ik weet niet of het voordeliger is om een betere kaart te kopen dan nog een HD4830.

En nog een paar vraagjes om af te sluiten:

Moet ik dezelfde kaart (zelfde merk) hebben voor Crossfire?

Past dit wel in Crossfire? http://store-ocloja.locasite.com.br/loja/images/hd4830_sapphire.jpg Dit lijkt mij een behoorlijke koeler, ik schrok ervan bij het openen van de doos.

Als ik er geld voor heb, DDR3 doen? De 2 mobo's in de link ondersteunen DDR3.

Geplaatst:

als je je q8300 wilt tweaken raad ik je een asus p5q mobo aan, neem een luxe verzie ervan en dan kun je er idd ook nog 2 videokaarten op gooien alleen is helaas ddr3 te nieuw voor dit board en je moet idd twee exact de zelfde videokaarten in cf doen om er wat mee te kunnen

Geplaatst:

Als ik jou was zou ik gewoon gaan voor 1 775 mobo uit bijvoorbeeld de P5Q reeks en dan 1 single kaart nemen zoals de HD 5770/GTX260 want 1 Single GPU werkt meestal beter dan 2 kaarten in crossfire.

Geplaatst:

Als ik jou was zou ik gewoon gaan voor 1 775 mobo uit bijvoorbeeld de P5Q reeks en dan 1 single kaart nemen zoals de HD 5770/GTX260 want 1 Single GPU werkt meestal beter dan 2 kaarten in crossfire.

Je moet ook even kijken naar wat ikt heeft he. je kunt altijd wel zeggen ga maar voor 1 enkele kaart in plaats van 2 in crossfire. Maar als hij een HD4830 heeft en hij is ermee tevreden. waarom dan 150 euro betalen als je voor rond de 80 euro ook in de buurt kan komen.

Geplaatst:

Je moet ook even kijken naar wat ikt heeft he. je kunt altijd wel zeggen ga maar voor 1 enkele kaart in plaats van 2 in crossfire. Maar als hij een HD4830 heeft en hij is ermee tevreden. waarom dan 150 euro betalen als je voor rond de 80 euro ook in de buurt kan komen.

Hij kan altijd proberen die HD4830 die hij nu heeft te verkopen en dan een Single GPU kaart kopen.

Geplaatst:

Tijd voor een gigapost met alleen maar quotes.

als je je q8300 wilt tweaken raad ik je een asus p5q mobo aan, neem een luxe verzie ervan en dan kun je er idd ook nog 2 videokaarten op gooien alleen is helaas ddr3 te nieuw voor dit board en je moet idd twee exact de zelfde videokaarten in cf doen om er wat mee te kunnen

Oke! :) Maar ondersteunt die ook Crossfire? En is DDR3 nou wel of niet een grote vooruitgang?

Ja, maar ik ben maar een gemiddelde scholier qua fininciën zonder onbeperkt budget :) Maar een 1GB kaart zou ik wel fijner vinden.

Mwah, wat heb ik dan nodig om bijvoorbeeld GTA IV lekker te kunnen spelen @ bijna max settings/Crysis op enthousiast? Want een andere kaart lijkt mij ook oké, indien ik van mijn HD4830 af kan komen. En welke spellen profiteren op een resolutie van 1280*1024 van meer dan 512MB VRAM?

Hij kan altijd proberen die HD4830 die hij nu heeft te verkopen en dan een Single GPU kaart kopen.

Dat kan erg goed, maar een HD4830X2 is beter dan een HD4870. Maar kost zo'n 80/90 euro

Een HD5770 is ongeveer 130 euro, en ik denk dat een 2e hands HD4830 (mijn nu in gebruik kaart dus) zo'n kleine 60 euro oplevert, dus 70 euro voor een andere enkele kaart. Goedkoper, maar beter?

Geplaatst:

Crysis op allerhoogst ga je sowieso niet redden met jouw budget, dus dan zou ik de laatste optie kiezen. Je 4830 verkopen en een 5770 in huis halen. Die kaart kan GTA IV goed aan, en Crysis ook op high zonder al te veel eye candy (AA, AF)

Geplaatst:

Crysis op allerhoogst ga je sowieso niet redden met jouw budget, dus dan zou ik de laatste optie kiezen. Je 4830 verkopen en een 5770 in huis halen. Die kaart kan GTA IV goed aan, en Crysis ook op high zonder al te veel eye candy (AA, AF)

Ik denk ook dat dat je beste optie is.

overigens denk ik niet dat je 70 euro voor een verouderde kaart krijgt. voor 100 euro heb je tegenwoordig de HD4770 en zometeen komt de budget range uit in de HD5xxx serie. Die beter presteert voor 70 euro.

Geplaatst:

Ik denk ook dat dat je beste optie is.

overigens denk ik niet dat je 70 euro voor een verouderde kaart krijgt. voor 100 euro heb je tegenwoordig de HD4770 en zometeen komt de budget range uit in de HD5xxx serie. Die beter presteert voor 70 euro.

Hoeveel denk je dan dat ik binnen kan vissen met mijn ouwe HD4830? :)

Geplaatst:

Tijd voor een gigapost met alleen maar quotes.

Oke! :) Maar ondersteunt die ook Crossfire? En is DDR3 nou wel of niet een grote vooruitgang?

ddr3 is natuurlijjk wel een vooruitgang maar ik denk niet dat het voor jou nou echt heel veel verschil uitmaakt.

ik denk dat je idd 't beste uit bent als je 2x je videokaart neemt in cf met daarbij een p5q

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...