Jump to content

ENG of NL in chatbox ?


Shotyoudie

Recommended Posts

ik heb een language systeem.

maar ik weet nooit welke staal wie heeft gekozen

ik wil dus als iemand die engels heeft gekozen en iets typt in de die chatbox zo komt te staan:

Naam:(Eng):tekst

Weet iemand een code voor ? ik dacht aan strfind maar dat kan alleen met woordjes ?

Kan iemand mij hier mee helpen alvast bedankt!

Shotyoudie

Link to comment
Delen op andere websites

Bij de callback OnPlayerText plaats je de volgende code:

new textstring[128]; // Als je al een globale text-string hebt, kan je deze regel verwijderen, en overal "textstring" vervangen door jouw variable.
if(TheLanguage[playerid] == 1)
{
format(textstring, sizeof(textstring), "[ENG] %s", text); // Taal 1, verander "ENG" naar iets anders als dat nodig is.
SendPlayerMessageToAll(playerid, textstring);
}
else if(TheLanguage[playerid] == 2)
{
format(textstring, sizeof(textstring), "[NL] %s", text); // Taal 2, verander "NL" naar iets anders als dat nodig is.
SendPlayerMessageToAll(playerid, textstring);
}

Let op: Zorg ervoor dat je onderaan de callback afsluit met return 0; en niet met return 1; !

Link to comment
Delen op andere websites

Bij de callback OnPlayerText plaats je de volgende code:

new textstring[128]; // Als je al een globale text-string hebt, kan je deze regel verwijderen, en overal "textstring" vervangen door jouw variable.
if(TheLanguage[playerid] == 1)
{
format(textstring, sizeof(textstring), "[ENG] %s", text); // Taal 1, verander "ENG" naar iets anders als dat nodig is.
SendPlayerMessageToAll(playerid, textstring);
}
else if(TheLanguage[playerid] == 2)
{
format(textstring, sizeof(textstring), "[NL] %s", text); // Taal 2, verander "NL" naar iets anders als dat nodig is.
SendPlayerMessageToAll(playerid, textstring);
}

Let op: Zorg ervoor dat je onderaan de callback afsluit met return 0; en niet met return 1; !

Het werkt niet bij mij :S

ik heb TheLanguage veranderd in IsPlayerLanguage want das een functie uit die INC (zie link

3de post)

mn code nu is:

public OnPlayerText(playerid, text[])
{
   new textstring[128]; // Als je al een globale text-string hebt, kan je deze regel verwijderen, en overal "textstring" vervangen door jouw variable.
   if(IsPlayerLanguage(playerid) == 1)
   {
       format(textstring, sizeof(textstring), "[ENG] %s", text); // Taal 1, verander "ENG" naar iets anders als dat nodig is.
       SendPlayerMessageToAll(playerid, textstring);
   }
   else if(IsPlayerLanguage(playerid) == 2)
   {
       format(textstring, sizeof(textstring), "[NL] %s", text); // Taal 2, verander "NL" naar iets anders als dat nodig is.
       SendPlayerMessageToAll(playerid, textstring);
   }
   return 0;
}

En hou ziet hij nu of er iets getypt word :O?

Shotyoudie

Link to comment
Delen op andere websites

Het werkt niet bij mij :S

ik heb TheLanguage veranderd in IsPlayerLanguage want das een functie uit die INC (zie link

3de post)

mn code nu is:

public OnPlayerText(playerid, text[])
{
   new textstring[128]; // Als je al een globale text-string hebt, kan je deze regel verwijderen, en overal "textstring" vervangen door jouw variable.
   if(IsPlayerLanguage(playerid) == 1)
   {
       format(textstring, sizeof(textstring), "[ENG] %s", text); // Taal 1, verander "ENG" naar iets anders als dat nodig is.
       SendPlayerMessageToAll(playerid, textstring);
   }
   else if(IsPlayerLanguage(playerid) == 2)
   {
       format(textstring, sizeof(textstring), "[NL] %s", text); // Taal 2, verander "NL" naar iets anders als dat nodig is.
       SendPlayerMessageToAll(playerid, textstring);
   }
   return 0;
}

En hou ziet hij nu of er iets getypt word :O?

Shotyoudie

Wat werkt er nou precies niet?

En hoe hij het ziet: de callback OnPlayerText geeft 2 variablen door. Welke spelerid, en welke tekst hij zegt.

OnPlayerText(playerid, text[])

In de variable "text" staat dus wat de speler gezegd heeft

Link to comment
Delen op andere websites

Het werkt niet bij mij :S

ik heb TheLanguage veranderd in IsPlayerLanguage want das een functie uit die INC (zie link

3de post)

mn code nu is:

public OnPlayerText(playerid, text[])
{
   new textstring[128]; // Als je al een globale text-string hebt, kan je deze regel verwijderen, en overal "textstring" vervangen door jouw variable.
   if(IsPlayerLanguage(playerid) == 1)
   {
       format(textstring, sizeof(textstring), "[ENG] %s", text); // Taal 1, verander "ENG" naar iets anders als dat nodig is.
       SendPlayerMessageToAll(playerid, textstring);
   }
   else if(IsPlayerLanguage(playerid) == 2)
   {
       format(textstring, sizeof(textstring), "[NL] %s", text); // Taal 2, verander "NL" naar iets anders als dat nodig is.
       SendPlayerMessageToAll(playerid, textstring);
   }
   return 0;
}

En hou ziet hij nu of er iets getypt word :O?

Shotyoudie

Wat werkt er nou precies niet?

En hoe hij het ziet: de callback OnPlayerText geeft 2 variablen door. Welke spelerid, en welke tekst hij zegt.

OnPlayerText(playerid, text[])

In de variable "text" staat dus wat de speler gezegd heeft

niks werkt er staat helemaal geen ENG of NL

Link to comment
Delen op andere websites

niks werkt er staat helemaal geen ENG of NL

Oh wacht, ik zie de fout al.

Gebruik dit: :)

new textstring[128]; // Als je al een globale text-string hebt, kan je deze regel verwijderen, en overal "textstring" vervangen door jouw variable.
if(IsPlayerLanguage(playerid) == 1)
{
format(textstring, sizeof(textstring), "[ENG] %s", text); // Taal 1, verander "ENG" naar iets anders als dat nodig is.
SendPlayerMessageToAll(playerid, textstring);
return 1;
}
else if(IsPlayerLanguage(playerid) == 2)
{
format(textstring, sizeof(textstring), "[NL] %s", text); // Taal 2, verander "NL" naar iets anders als dat nodig is.
SendPlayerMessageToAll(playerid, textstring);
return 1;
}

Link to comment
Delen op andere websites

niks werkt er staat helemaal geen ENG of NL

Oh wacht, ik zie de fout al.

Gebruik dit: :)

new textstring[128]; // Als je al een globale text-string hebt, kan je deze regel verwijderen, en overal "textstring" vervangen door jouw variable.
if(IsPlayerLanguage(playerid) == 1)
{
format(textstring, sizeof(textstring), "[ENG] %s", text); // Taal 1, verander "ENG" naar iets anders als dat nodig is.
SendPlayerMessageToAll(playerid, textstring);
return 1;
}
else if(IsPlayerLanguage(playerid) == 2)
{
format(textstring, sizeof(textstring), "[NL] %s", text); // Taal 2, verander "NL" naar iets anders als dat nodig is.
SendPlayerMessageToAll(playerid, textstring);
return 1;
}

krijg nog steeds niks te staan met return 0; en return 1;

(Btw strax ben ik een week weg weet niet of ik dus nog trg kan reageren)

Shotyoudie

Link to comment
Delen op andere websites

Als je eens zegt welk language system je gebruikt kan helpen..

public OnPlayerText(playerid, text[])
{
   new textstring[128];
   if(IsPlayerLanguage(playerid) == 1)    
   {        
       format(textstring, sizeof(textstring), "[ENG]%s says: %s", GetName(playerid), text);
       SendPlayerMessageToAll(playerid, textstring);    
   }    
   else if(IsPlayerLanguage(playerid) == 2)    
   {        
       format(textstring, sizeof(textstring), "[NL]%s zegt: %s", GetName(playerid), text);
       SendPlayerMessageToAll(playerid, textstring);    
   }    
   return 0;
}

Link to comment
Delen op andere websites

Als je eens zegt welk language system je gebruikt kan helpen..

public OnPlayerText(playerid, text[])
{
   new textstring[128];
   if(IsPlayerLanguage(playerid) == 1)    
   {        
       format(textstring, sizeof(textstring), "[ENG]%s says: %s", GetName(playerid), text);
       SendPlayerMessageToAll(playerid, textstring);    
   }    
   else if(IsPlayerLanguage(playerid) == 2)    
   {        
       format(textstring, sizeof(textstring), "[NL]%s zegt: %s", GetName(playerid), text);
       SendPlayerMessageToAll(playerid, textstring);    
   }    
   return 0;
}

MultiLanguage(2 Talen)

en een voorbeeld bijv in Andromada Stunting moet je ook language kiezen en staat er ook zo ENG of NL

(kan nu even niet testen pc is net gecrasht installeer nu gta-sa opnieuw :S)

Shotyoudie

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...