Jump to content

Grand Theft Auto IV - Spel gaat langzaam


Deluxo

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb vandaag eens mijn Grand Theft Auto IV geinstalleerd. Alles ging goed, patches geinstalleerd.. prima!

Totdat ik het spel opstart...

Ik start een nieuw spel en meteen heb ik lagg. Volgens Xfire heb ik rond de 15-30 fps.

Echter loopt hij niet zoals vroeger... vroeger loopte hij 47.34FPS, zonder lagg of haperingen.

Mijn benchmark:

Statistics

Average FPS: 27.34

Duration: 37.17 sec

CPU Usage: 55%

System memory usage: 75%

Video memory usage: 82%

Graphics Settings

Video Mode: 1920 x 1080 (60 Hz)

Texture Quality: High

Texture Filter Quality: High

View Distance: 63

Detail Distance: 100

Mijn PC zou het spel makkelijk aankunnen op High en 1920x1080.

Ik dacht dat dit framedrops zijn?

Mvg,

Deluxo

Link to comment
Delen op andere websites

post je specificaties toch maar eens.

Zet sowieso de resolutie lager, de kans dat je pc gta4 maxed aankan is heel klein.

Verder om ff mee te delen, volgens r* is gta4 gebouwd voor toekomstige pc's, echter draait gta4 op hardware van na de release als een enorme zoutzak.

Link to comment
Delen op andere websites

* Processor: Intel Core 2 Quad Q9550 2.83GHz (QuadCore)

* RAM-geheugen: OCZ Gold 4 GB DDR2-1066

* Hardeschrijf: 149 GB

* Videokaart: Sapphire Radeon HD4870 1024 MB

* Voeding: OCZ StealthXStream 600W

* Monitor: Acer x243h

* Geluidskaart: Realtek HD Audio output

* Speakers: Logitech X230

* Toetsenbord: HP Toetsenbord

* Muis: HP Muis

* OS: Windows XP: Home Edition Service Pack 3

* Moederbord: ASRock G31M-GS

Ik heb hem op Low gezet, maar ik heb er maar 30 fps uit kunnen poepen.

Link to comment
Delen op andere websites

no way dat die pc high gaat draaien.

Bedoel je daarmee dat de PC geen High kan draaien?

heb je de -memrestrictfix geprobeert?

Daar heb ik maar 1 van geprobeerd.

de kans dat je pc gta4 maxed aankan is heel klein.

Wie heeft gezegd dat ik op Maxed wil spelen? Ik wil op High spelen, niet op Highest.

Bewerkt: door Deluxo
Link to comment
Delen op andere websites

no way dat die pc high gaat draaien.

Bedoel je daarmee dat de PC geen High kan draaien?

ja

heb je de -memrestrictfix geprobeert?

Daar heb ik maar 1 van geprobeerd.

dan probeer je een ander

de kans dat je pc gta4 maxed aankan is heel klein.

Wie heeft gezegd dat ik op Maxed wil spelen? Ik wil op High spelen, niet op Highest.

nou dat maakt weinig uit, want beiden kan niet, medium-high is echt maximaal.

Link to comment
Delen op andere websites

Zou inderdaad beter moeten kunnen, probeer eens een virusscan te draaien. Zo had ik laatst last van een virus die gigantisch veel b.exe en f.exe bestandjes opende en ze lekker zwaar op de CPU liet belasten. Gevolg: Een nog tragere PC dan dat ik al heb :puh: . Verholpen met een simpele virusscan. Malbytes Anti Malware uit m'n hoofd. Die is sterk aan te raden en helemaal gratis.

Link to comment
Delen op andere websites

Zou inderdaad beter moeten kunnen, probeer eens een virusscan te draaien. Zo had ik laatst last van een virus die gigantisch veel b.exe en f.exe bestandjes opende en ze lekker zwaar op de CPU liet belasten. Gevolg: Een nog tragere PC dan dat ik al heb :puh: . Verholpen met een simpele virusscan. Malbytes Anti Malware uit m'n hoofd. Die is sterk aan te raden en helemaal gratis.

Ja, zal ik ook maar is doen.. En je kan het wel op high spelen... Zeker wel.. Een vriend van me heeft ook ongeveer jouw spullen en heeft ook die videokaart. Dus zal die makkelijk aan kunnen.

Link to comment
Delen op andere websites

Zou inderdaad beter moeten kunnen, probeer eens een virusscan te draaien. Zo had ik laatst last van een virus die gigantisch veel b.exe en f.exe bestandjes opende en ze lekker zwaar op de CPU liet belasten. Gevolg: Een nog tragere PC dan dat ik al heb :puh: . Verholpen met een simpele virusscan. Malbytes Anti Malware uit m'n hoofd. Die is sterk aan te raden en helemaal gratis.

Ja, zal ik ook maar is doen.. En je kan het wel op high spelen... Zeker wel.. Een vriend van me heeft ook ongeveer jouw spullen en heeft ook die videokaart. Dus zal die makkelijk aan kunnen.

Dat weet ik, en ik weet ook niet wat Wesley lult. Ik heb hem eerder gedraaid op High en alles ging perfect, totdat ik de Windows heb herinstalleerd en dus ook GTA IV. Ik zal morgen de andere -memrestrictfix's gaan testen, omdat ik nu geen zin heb. :'D

Link to comment
Delen op andere websites

Zou inderdaad beter moeten kunnen, probeer eens een virusscan te draaien. Zo had ik laatst last van een virus die gigantisch veel b.exe en f.exe bestandjes opende en ze lekker zwaar op de CPU liet belasten. Gevolg: Een nog tragere PC dan dat ik al heb :puh: . Verholpen met een simpele virusscan. Malbytes Anti Malware uit m'n hoofd. Die is sterk aan te raden en helemaal gratis.

Ja, zal ik ook maar is doen.. En je kan het wel op high spelen... Zeker wel.. Een vriend van me heeft ook ongeveer jouw spullen en heeft ook die videokaart. Dus zal die makkelijk aan kunnen.

Dat weet ik, en ik weet ook niet wat Wesley lult. Ik heb hem eerder gedraaid op High en alles ging perfect, totdat ik de Windows heb herinstalleerd en dus ook GTA IV. Ik zal morgen de andere -memrestrictfix's gaan testen, omdat ik nu geen zin heb. :'D

Heb nu ook weer een probleem met GTA 4.. Omdat ik XP opnieuw heb geinstalleerd daar voor draaide het nog goed... Rockstar failt wel... Ook met de CD, die bug is nog steeds niet opgelost met die rare tekens..

Failers :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Zou inderdaad beter moeten kunnen, probeer eens een virusscan te draaien. Zo had ik laatst last van een virus die gigantisch veel b.exe en f.exe bestandjes opende en ze lekker zwaar op de CPU liet belasten. Gevolg: Een nog tragere PC dan dat ik al heb :puh: . Verholpen met een simpele virusscan. Malbytes Anti Malware uit m'n hoofd. Die is sterk aan te raden en helemaal gratis.

Ja, zal ik ook maar is doen.. En je kan het wel op high spelen... Zeker wel.. Een vriend van me heeft ook ongeveer jouw spullen en heeft ook die videokaart. Dus zal die makkelijk aan kunnen.

Dat weet ik, en ik weet ook niet wat Wesley lult. Ik heb hem eerder gedraaid op High en alles ging perfect, totdat ik de Windows heb herinstalleerd en dus ook GTA IV. Ik zal morgen de andere -memrestrictfix's gaan testen, omdat ik nu geen zin heb. :'D

wat ik lul? feiten, 1GB is te weinig om op high te draaien en ook is de C2Q te slecht voor high, i doubt dat je daar een soepele gameplay uit haalde

@freezing; hoe wou je een bug fixen die op een installer van gta4 staat zonder het cdtje te vervangen?

Link to comment
Delen op andere websites

Wesley, je lult uit je nek. Je zei net hetzelfde bij m'n laptop, dat die no way op 24fps ging draaien. Nu heb ik nog altijd geen benchmark van Fraps, maar ik kan nog altijd eentje tonen als je me niet gelooft ;)

Ontopic: Staat je 'ding waar de processor enzo in zit' [Kan niet op naam komen :puh:] ergens tegen een muur? Is hij stabiel ondersteund en is de ventilatie vrij? Bij mij had ik slechts 10fps toen mijn laptop op m'n schoot zat, en daardoor was de ventilatie geblokkeerd en kon de warmte nergens naartoe.

Overbodige programma's sluiten kan ook eens helpen. Gebruik Gamebooster, gebruik ik zelf ook. Je kan alle programma's die je niet nodig hebt tijdens het gamen, sluiten. Dit werkte bij mij en daardoor had ik ook een FPS-winst. En mocht je toch eentje nodig hebben, kan je die gewoon normaal aanzetten. Dit is overigens je eigen keuze.

Verder véél succes :bier:

Link to comment
Delen op andere websites

Wesley, je lult uit je nek. Je zei net hetzelfde bij m'n laptop, dat die no way op 24fps ging draaien. Nu heb ik nog altijd geen benchmark van Fraps, maar ik kan nog altijd eentje tonen als je me niet gelooft ;)

Ontopic: Staat je 'ding waar de processor enzo in zit' [Kan niet op naam komen :puh:] ergens tegen een muur? Is hij stabiel ondersteund en is de ventilatie vrij? Bij mij had ik slechts 10fps toen mijn laptop op m'n schoot zat, en daardoor was de ventilatie geblokkeerd en kon de warmte nergens naartoe.

Overbodige programma's sluiten kan ook eens helpen. Gebruik Gamebooster, gebruik ik zelf ook. Je kan alle programma's die je niet nodig hebt tijdens het gamen, sluiten. Dit werkte bij mij en daardoor had ik ook een FPS-winst. En mocht je toch eentje nodig hebben, kan je die gewoon normaal aanzetten. Dit is overigens je eigen keuze.

Verder véél succes :bier:

nou sorry hoor dat ik facts plaats.

maar meot jij nu eens heel snel je gore muil houden en een beetje respect tonen ja, wij(iedereen die hulp bied) kunnen ook besluiten om ermee te kappen, dan zoek je het zlef maar lekker uit.

Wij baseren onze antwoorden op feiten en op wat we hebben gezien bij anderen, dat het nou anders uit komt kunnen wij niks aan doen, gta4 is nou eenmaal een raar spel en dat weet je zelf ook, dus houd je grote muil eerst maar eens en ga eens wat uitvinden voordat je het lef haalt om je bek weer eens open te trekken en bijdehand gaat doen(net alsof je kennis hebt).

Ben ik duidelijk?

>>> Door Hanneswasco: Wesley, je kan dit ook vriendelijk uitleggen. Doe dit dan ook in het vervolg.<<<

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...