Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Beste forummers,

Ik moet eerlijk toegeven, ik ben een verre verre verre beginneling in SCM-modding. Daarom lukt het me ook al niet om zoiets simpels te doen als een auto laten spawnen :puh:.

Hier is mijn script. Het script is een stripped SCM van de Map Cleaner.

//-------------MAIN---------------
thread 'MAIN' 
fade 0 0 
042C: set_total_missions_to 0 
030D: set_max_progress 0 
01F0: set_max_wanted_level_to 6 
set_wb_check_to 0 
00C0: set_current_time_hours_to 10 minutes_to 0 
$7 = 0.0 
$6 = 0.0 
$5 = 30.0 
04E4: unknown_refresh_game_renderer_at $7 $6 
Camera.SetAtPos($7, $6, $5)
062A: change_float_stat 165 to 999.0 
062A: change_float_stat 23 to 999.0 
062A: change_float_stat 21 to 0.0 
062A: change_float_stat 163 to 999.0 
062A: change_float_stat 160 to 999.0 
062A: change_float_stat 229 to 999.0 
062A: change_float_stat 223 to 999.0 
062A: change_float_stat 230 to 999.0 
0629: change_integer_stat 181 to 4 
0629: change_integer_stat 68 to 0 
$PLAYER_CHAR = Player.Create(#NULL, $7, $6, $5)
07AF: $PLAYER_GROUP = player $PLAYER_CHAR group 
$PLAYER_ACTOR = Actor.EmulateFromPlayer($PLAYER_CHAR)
Camera.SetBehindPlayer
Actor.Angle($PLAYER_ACTOR) = 262.0
set_weather 1 
Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "BBALLJACKRSTAR", "BBJACK", Torso)
Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "JEANSDENIM", "JEANS", Legs)
Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "SNEAKERBINCBLK", "SNEAKER", Shoes)
Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "PLAYER_FACE", "HEAD", Head)
Player.Build($PLAYER_CHAR)
select_interior 0 
Player.CanMove($PLAYER_CHAR) = True
01B7: release_weather 
016C: restart_if_wasted_at $7 $6 $5 angle 0.0 town_number 0 
Model.Load(#GREENWOO)

:MAIN_383
wait 0 
if 
  Model.Available(#GREENWOO)
else_jump @MAIN_383 
$4 = Car.Create(#GREENWOO, $7, $6, $5)
036A: put_actor $PLAYER_ACTOR in_car $4 
fade 1 1000 
wait 100 
03E6: remove_text_box 

:MAIN_441
wait 2500 
jump @MAIN_441 
end_thread 

thread 'MODEL' 
014B: $PARKED_RHINO = init_parked_car_generator #RHINO color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 1.058229 -18.82506 3.078529 angle 90.0 
014C: set_parked_car_generator $PARKED_RHINO cars_to_generate_to 101 
end_thread 

Ik probeer dus een Rhino te spawnen (moest eerst een Jetmax zijn, maar ik vond het handiger om de Rhino uit het voorbeeld te gebruiken).

Alvast bedankt,

Jorge F.

Geplaatst:

Dat deel van de code wordt helemaal niet gelezen. Je komt namelijk in een loop terecht:

:MAIN_441
wait 2500 
jump @MAIN_441 

Je kunt het op twee manieren oplossen. Allereerst kan je een create_thread gebruiken:

Create_thread @MODEL

Dit moet je ergens in de main thread zetten, bijvoorbeeld net boven de bovengenoemde lus (niet erna!).

Je moet dan echter nog wel een label aanmaken met als naam "MODEL". Dat doe je op het punt waar je wilt dat die thread gaat lopen, dus:

:MODEL
Thread "MODEL"

Een andere manier is om die cargenerator gewoon helemaal in de main thread te zetten, dus heel die code net boven de lus.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...