Jorge_F Geplaatst: 14 januari 2010 Rapport Geplaatst: 14 januari 2010 Beste forummers, Ik moet eerlijk toegeven, ik ben een verre verre verre beginneling in SCM-modding. Daarom lukt het me ook al niet om zoiets simpels te doen als een auto laten spawnen . Hier is mijn script. Het script is een stripped SCM van de Map Cleaner. //-------------MAIN--------------- thread 'MAIN' fade 0 0 042C: set_total_missions_to 0 030D: set_max_progress 0 01F0: set_max_wanted_level_to 6 set_wb_check_to 0 00C0: set_current_time_hours_to 10 minutes_to 0 $7 = 0.0 $6 = 0.0 $5 = 30.0 04E4: unknown_refresh_game_renderer_at $7 $6 Camera.SetAtPos($7, $6, $5) 062A: change_float_stat 165 to 999.0 062A: change_float_stat 23 to 999.0 062A: change_float_stat 21 to 0.0 062A: change_float_stat 163 to 999.0 062A: change_float_stat 160 to 999.0 062A: change_float_stat 229 to 999.0 062A: change_float_stat 223 to 999.0 062A: change_float_stat 230 to 999.0 0629: change_integer_stat 181 to 4 0629: change_integer_stat 68 to 0 $PLAYER_CHAR = Player.Create(#NULL, $7, $6, $5) 07AF: $PLAYER_GROUP = player $PLAYER_CHAR group $PLAYER_ACTOR = Actor.EmulateFromPlayer($PLAYER_CHAR) Camera.SetBehindPlayer Actor.Angle($PLAYER_ACTOR) = 262.0 set_weather 1 Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "BBALLJACKRSTAR", "BBJACK", Torso) Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "JEANSDENIM", "JEANS", Legs) Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "SNEAKERBINCBLK", "SNEAKER", Shoes) Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "PLAYER_FACE", "HEAD", Head) Player.Build($PLAYER_CHAR) select_interior 0 Player.CanMove($PLAYER_CHAR) = True 01B7: release_weather 016C: restart_if_wasted_at $7 $6 $5 angle 0.0 town_number 0 Model.Load(#GREENWOO) :MAIN_383 wait 0 if Model.Available(#GREENWOO) else_jump @MAIN_383 $4 = Car.Create(#GREENWOO, $7, $6, $5) 036A: put_actor $PLAYER_ACTOR in_car $4 fade 1 1000 wait 100 03E6: remove_text_box :MAIN_441 wait 2500 jump @MAIN_441 end_thread thread 'MODEL' 014B: $PARKED_RHINO = init_parked_car_generator #RHINO color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 1.058229 -18.82506 3.078529 angle 90.0 014C: set_parked_car_generator $PARKED_RHINO cars_to_generate_to 101 end_thread Ik probeer dus een Rhino te spawnen (moest eerst een Jetmax zijn, maar ik vond het handiger om de Rhino uit het voorbeeld te gebruiken). Alvast bedankt, Jorge F. Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 14 januari 2010 Rapport Geplaatst: 14 januari 2010 Dat deel van de code wordt helemaal niet gelezen. Je komt namelijk in een loop terecht: :MAIN_441 wait 2500 jump @MAIN_441 Je kunt het op twee manieren oplossen. Allereerst kan je een create_thread gebruiken: Create_thread @MODEL Dit moet je ergens in de main thread zetten, bijvoorbeeld net boven de bovengenoemde lus (niet erna!). Je moet dan echter nog wel een label aanmaken met als naam "MODEL". Dat doe je op het punt waar je wilt dat die thread gaat lopen, dus: :MODEL Thread "MODEL" Een andere manier is om die cargenerator gewoon helemaal in de main thread te zetten, dus heel die code net boven de lus. Reageren
Jorge_F Geplaatst: 14 januari 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 14 januari 2010 Heel erg bedankt Dutchy, ik heb de twee regels ergens voor de loop geplaatst en me Rhino wordt perfect gespawned ! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.