Jump to content

[REL|FS] Simpele coördinaten saver


goudewup

Recommended Posts

Heuj allemal!

Ik heb vanmorgen de tutorial over files uitlezen en inschrijven van Sandra gelezen.

En toen heb ik -om te oefenen- dit script gemaakt ;)

Wat doet het?

Dit script maakt het command /savepos [comment]

Dit commando slaat je X,Y en Z op en schrijft die weg in scriptfiles/savedcoords.txt

Een comment toevoegen is optioneel, maar raad is zeker aan te raden als je het serieus gaat gebruiken.

Waarom?

Je vraagt je af wat je moet met zo'n script?

Stel je draait een RP server, en er moet een nieuwe faction gescript worden.

De leider van de faction brengt je naar een plek en zegt "hier willen we ons HQ, de deur hier en de auto's daar"

Normaal zou je de plek moeten onthouden, naar je map editor -of andere tool- moeten gaan, daar de coördinaten vinden, en ze dan aan je gamemode toevoegen.

Maar met dit filterscript hoef je veel minder moeite te doen om de coördinaten te krijgen, je doet /rcon loadfs coordssaver, je slaat de coördinaten van de deuren en auto's e.d. op, en dan hoef je ze alleen nog maar aan je GM toe te voegen!

Download:

.pwn bestand

.amx bestand

Bugs

Zet a.u.b. alle bugs die je tegenkomt in dit topic zodat ik ze kan fixen! ;)

Bewerkt: door goudewup
Link to comment
Delen op andere websites

Er is ook een standaard command in SA:MP. Hiermee kan je precies hetzelfde mee, als dit. Dit command is: /save

Ook heb ik even gauw in het pwn bestandje gekeken, en is dit niet een veel makkelijkere manier om op te slaan?

// Hier zit nog de GetPlayerPos etc.
new File:File;
File = fopen("Positions.txt", io_append);
format(string, sizeof(string), "%f, %f, %f, %f    // %s\r\n", X, Y, Z, A, Beschrijving);
fwrite(File, string);
fclose(File);

Dat gebruik ik altijd tenminste.

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, het is niet alleen met debug. De save command zit standaart in de SA:MP client. Dus op welke server je ook bent, je kan overal /save gebruiken en de coördinaten worden dan altijd op jouw pc opgeslagen. De Debug is een "Fake" server, maar maakt wel gebruik van de client. Wat daarentegen wel in de debug zit, zijn commands als de vehiclecommands.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...