1112rutger Geplaatst: 16 januari 2010 Rapport Geplaatst: 16 januari 2010 Ik heb het volgende: De command dcmd_aveh(playerid, params[]) { new vehid; new c1, c2; new Float:x, Float:y, Float:z, Float:a; if(PlayerInfo[playerid][adminlevel] >= 2) { if(sscanf(params, "i,i,i", vehid,c1,c2)) { SendClientMessage(playerid, COLOR_DRED, "USAGE: /aveh <carid> <color1> <color2>"); return 1; } new i; GetPlayerPos(playerid, x, y, z); GetPlayerFacingAngle(playerid, a); DCars[i][CarX] = x; DCars[i][CarY] = y; DCars[i][CarZ] = z; DCars[i][CarAngle] = a; DCars[i][CarModel] = vehid; DCars[i][CarColor1] = c1; DCars[i][CarColor2] = c2; CreateVehicle(DCars[i][CarModel],DCars[i][CarX]+5,DCars[i][CarY],DCars[i][CarZ],DCars[i][CarAngle],DCars[i][CarColor1],DCars[i][CarColor2], 60); SaveDynamicCars(); } return 1; } De Save public public SaveDynamicCars() { new idx; new File: file2; while (idx < sizeof(DCars)) { new coordsstring[512]; format(coordsstring, sizeof(coordsstring), "%d|%f|%f|%f|%f|%d|%d\n", DCars[idx][CarModel], DCars[idx][CarX], DCars[idx][CarY], DCars[idx][CarZ], DCars[idx][CarAngle], DCars[idx][CarColor1], DCars[idx][CarColor2]); if(idx == 0) { file2 = fopen("Cars/carspawns.cfg", io_write); } else { file2 = fopen("Cars/carspawns.cfg", io_append); } fwrite(file2, coordsstring); idx++; fclose(file2); } return 1; } En als laatste de load public public LoadDynamicCars() { new arrCoords[9][64]; new strFromFile2[256]; new File: file = fopen("Cars/carspawns.cfg", io_read); if (file) { new idx; while (idx < sizeof(DCars)) { fread(file, strFromFile2); split(strFromFile2, arrCoords, '|'); DCars[idx][CarModel] = strval(arrCoords[0]); DCars[idx][CarX] = floatstr(arrCoords[1]); DCars[idx][CarY] = floatstr(arrCoords[2]); DCars[idx][CarZ] = floatstr(arrCoords[3]); DCars[idx][CarAngle] = floatstr(arrCoords[4]); DCars[idx][CarColor1] = strval(arrCoords[5]); DCars[idx][CarColor2] = strval(arrCoords[6]); CreateVehicle(DCars[idx][CarModel],DCars[idx][CarX],DCars[idx][CarY],DCars[idx][CarZ],DCars[idx][CarAngle],DCars[idx][CarColor1],DCars[idx][CarColor2], 60); idx++; } fclose(file); } return 1; } Het probleem: Ik spawn een vehicle ( met /aveh) en die moet dan gelijk saven op ed plek (zie SaveDynamicCars bij de command). Dit doet hij wel, maar niet zoals het hoord. Want als ik het script re-start staat er geen auto, nu staat er bij de carspawn.cfg hele rare dingen, het begint gewoon met model,x,y,z,angle enz. Maar daar achter staan nog heel veel 0.0000|0.0000|37 enz. hele rare dingen die daar, volgens mij, niet horen. Iemand een idee wat er aan de hand is? Ik loop al 1 week te experimenteren mja, het resultaat staat boven. // Rutger. Reageren
Big Boss Geplaatst: 16 januari 2010 Rapport Geplaatst: 16 januari 2010 Bij sscanf moet je komma's gebruiken. Dus niet zo: if(sscanf(params, "i,i,i", vehid,c1,c2)) maar zo: if(sscanf(params, "iii", vehid,c1,c2)) Misschien dat het daar aan ligt. Reageren
1112rutger Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 16 januari 2010 Nope, met of zonder die comma's, ze loaden/saven niet. Althans ze saven wel maar met rare getallen. Reageren
GTAguillaume Geplaatst: 17 januari 2010 Rapport Geplaatst: 17 januari 2010 (bewerkt) if(idx == 0) { file2 = fopen("Cars/carspawns.cfg", io_write); } else { file2 = fopen("Cars/carspawns.cfg", io_append); } Dan ga je steeds een file openen, je kunt toch beter van de eerste keer dat instellen? En dan maar pas op het einde fclose doen, maar of dat dat je probleem zal oplossen weet ik niet. Bewerkt: 17 januari 2010 door GTAguillaume Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.