sean5874 Geplaatst: 16 januari 2010 Rapport Geplaatst: 16 januari 2010 Hallo, Ik heb een engine-systeem gedownload. Soms start je motor wel en soms ook weer niet. Dit systeem is erg goed maar heeft het nadeel dat het heel vaak niet start, en na 10 keer de SHIFT indrukken om één auto te starten ga ik liever lopend. Ik heb hier een stukje Random-code wat ervoor zorgt wanneer de motor wel en niet start: public Start(playerid) { new VID = GetPlayerVehicleID(playerid); new RandStart = random(2); if(IsPlayerConnected(playerid)) { if(IsPlayerInAnyVehicle(playerid)) { switch(RandStart) { case 0: { VehicleStarted[VID] = 1; TogglePlayerControllable(playerid,1); SendClientMessage(playerid,YELLOW,"* Vehicle successfully Started!"); } case 1: { SendClientMessage(playerid,WHITE,"* Starting Vehicle Failed!"); } } } } return 1; } Ik wil graag de keren dat hij start drastisch vergroten, maar ik heb geen verstand van Random. Hoe kan ik dit bereiken? Groeten, sean5874 Reageren
Remi-X Geplaatst: 16 januari 2010 Rapport Geplaatst: 16 januari 2010 random(10) ... case 1..10: Chocoladenvla //Getallen van 1 tot 10 default: Vanillevla //Als er een ander getal uit komt Reageren
GTAguillaume Geplaatst: 16 januari 2010 Rapport Geplaatst: 16 januari 2010 (bewerkt) random(10) ... case 1..10: Chocoladenvla //Getallen van 1 tot 10 default: Vanillevla //Als er een ander getal uit komt random(10); kan een getal aanmaken van 0 tot en met 9, niet van 1 tot 10. EDIT: Tenzij je random(10)+1; doet natuurlijk. Bewerkt: 16 januari 2010 door GTAguillaume Reageren
Dakendak Geplaatst: 16 januari 2010 Rapport Geplaatst: 16 januari 2010 Dus ook random(10)+9 ? Reageren
GTAguillaume Geplaatst: 16 januari 2010 Rapport Geplaatst: 16 januari 2010 Dus ook random(10)+9 ? Dat zal een getal tussen 9 en 18 returnen. Reageren
Crusher!! Geplaatst: 17 januari 2010 Rapport Geplaatst: 17 januari 2010 (bewerkt) kans van 1/10 dat ie start.. public Start(playerid) { new VID = GetPlayerVehicleID(playerid); if(IsPlayerConnected(playerid)) { if(IsPlayerInAnyVehicle(playerid)) { switch(random(10)) { case 5: { SendClientMessage(playerid,WHITE,"* Starting Vehicle Failed!"); } default: { VehicleStarted[VID] = 1; TogglePlayerControllable(playerid,1); SendClientMessage(playerid,YELLOW,"* Vehicle successfully Started!"); } } } } return 1; } Bewerkt: 17 januari 2010 door Crusher!! Reageren
Wanted Geplaatst: 17 januari 2010 Rapport Geplaatst: 17 januari 2010 kans van 1/10 dat ie start.. Nou, eigenlijk niet. Hier is een kans van 1/10 dat hij niet start. Hier is hetzelfde stukje code, maar deze is opgeschoond, en hierbij heb je een kans van 20% dat je voertuig niet start, en een kans van 80% dat je voertuig wel start. public Start(playerid) { if(IsPlayerConnected(playerid)) { if(IsPlayerInAnyVehicle(playerid)) { switch(random(5)) { case 0: { SendClientMessage(playerid,WHITE,"* Starting Vehicle Failed!"); return 1; } default: { VehicleStarted[GetPlayerVehicleID(playerid)] = 1; TogglePlayerControllable(playerid,1); SendClientMessage(playerid,YELLOW,"* Vehicle successfully Started!"); return 1; } } } } return 1; } Reageren
Crusher!! Geplaatst: 18 januari 2010 Rapport Geplaatst: 18 januari 2010 (bewerkt) wat *** jij nou >>> Door Sandra: Denk aan je taalgebruik aub<<< mijn code is 1/10 dat ie niet start en de jouwe 1/5 dat ie niet start Vragen? Bewerkt: 18 januari 2010 door Sandra Reageren
.Timothy Geplaatst: 18 januari 2010 Rapport Geplaatst: 18 januari 2010 kans van 1/10 dat ie start.. Dat is wat je zei, je zei dus dat hij een kans van 1/10 had dat hij start (wat dus niet start had moeten wezen). Je mag overigens in het vervolg wel wat vriendelijker zijn dan 'wat lul je nou'..maar dat is geen vraag, het spijt me. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.