Jump to content

Een poll voor school.

GYZIE

36 leden hebben gestemd

1. 1. De overheid moet zich niet bemoeien met geweld in films en games.

• Inderdaad, ze hebben er niks over te zeggen.
      23
    • Ze moeten zich er wel mee bemoeien maar niet in de hoeveelheid als nu.
      8
    • Het is juist goed dat de overheid bepaalt of een game/film mag worden verkocht.
      3
    • Anders... (Reactie in NL).
      2

Recommended Posts

Dit is voor een presentatie van school dus ik zal graag jullie stem willen weten.

En als het kan graag een duidelijke mening in een reactie + Leeftijd en Man of Vrouw.

Zal erg fijn zijn als jullie dat voor mij willen doen. :bier:

Delen op andere websites

De regering mag zich van mij wel bemoeien met games(Hiermee bedoel ik de nog niet zo erge games, zoals CoD 6), maar niet verbannen. Maar als er nou een game is waar je met allemaal kettingzagen en dat soort spul allemaal bekende personen(Obama, Bin Laden) af kan slachten mogen ze zich er van mij wel goed mee bemoeien en die game ook verbannen.

Delen op andere websites

Als het goed is was hier al een topic over in het Opinie forum met een uitgebreidere stelling, misschien heb je daar meer aan.

http://www.gtaforum.nl/topic/106027-pegi-richtlijn-wordt-wetgeving/

Dat was hem, maar ik weet niet of het aansluit op je school.

Bewerkt: door Amfetamientje
Delen op andere websites

Ik vind het geen probleem als de regering zich ermee bemoeit, zolang de games maar niet 'minder gewelddadig' worden of dat de leeftijd omhoog gaat. Zoals Djmaddox zegt, als je bekende personen kapot moet maken begrijp ik het nog wel dat de game weg moet. Maar als een spel (bv GTA) word verbannen omdat er geweld in zit vind ik het onzin, laat ons lekker gamen en pas als een spel te erg voor woorden is dan maar verbannen.

Ik ben zelf man, bijna 15 jaar.

Delen op andere websites

Waarom zou de regering zich moeten bemoeien met dergelijke? Het is toch ook toegelaten om schoenen te kopen, degene die jij wilt, we leven in een vrij land dus zou de regering hier niks tegen mogen inbrengen, daarbij zullen er wel anderen zijn die een game zullen tegenhouden wanneer je bekendheden moet ombrengen, zolang een game fictief is en blijft zou hij vrij moeten blijven van politieke kritiek. Ze zouden dankbaar moeten zijn, dergelijke, genoemde agressieve, games zorgen er net voor dat mensen hun agressie kunnen uiten in een game en niet op reële dingen, net het tegengestelde van wat beweerd wordt.

Man, 15 jaar

Bewerkt: door Hearv94
Delen op andere websites

Ze zouden dankbaar moeten zijn, dergelijke, genoemde agressieve, games zorgen er net voor dat mensen hun agressie kunnen uiten in een game en niet op reële dingen, net het tegengestelde van wat beweerd wordt.

Man, 15 jaar

Dat is het hem juist, jij (en vele andere gelukkig) kunnen dit zo zien maar er zijn kinderen die zo in de war zijn op die leeftijd die het niet zo zien.

En zo gaat het met zo veel regelingen, er zal altijd een grote groep mensen zijn die nadelen zal ondervinden door een veel kleinere groep die ergens extreem op reageert.

Dit is overigens niet mijn mening, ik zou het hele politieke stelsel liever anders zien maar dat is vaak helaas niet mogelijk in grotere samenlevingen.

We noemen het een vrij land maar toch ben je verplicht de eerste 18 jaar van je leven aan school te wijden.

Zo zijn er nog veel meer dingen waar ik tegen aanloop maar ik houd ook in mijn achterhoofd dat het simpel weg niet anders kan.

Delen op andere websites

Dat is het hem juist, jij (en vele andere gelukkig) kunnen dit zo zien maar er zijn kinderen die zo in de war zijn op die leeftijd die het niet zo zien.

Dat is het hem net, ouders zouden moeten kunnen bepalen wat kan voor hun kinderen of niet, waarom zou je de rest van de mensen, die er niet door beïnvloed en er zelfs de positieve gevolgen ervan dragen, benadelen omdat een kleine groep er niet mee omkan, ouders zouden hun kind het beste moeten kennen dus is het maar aan hen om hun kind dergelijke te verbieden... Het gebeurt zo weinig in het dagelijkse leven, maar het zou meer moeten worden toegepast.

Ik moet ook nog een tijdje naar school hoor, of ik er dna later de vruchten van zal dragen is maar de vraag, het zorgt voor een basis, maar niet iedereen heeft de nood of wilt deze. Mensen zouden nog ietsje meer vrij moeten zijn? Of toch niet...

Bewerkt: door Hearv94
Delen op andere websites

Dat is het hem net, ouders zouden moeten kunnen bepalen wat kan voor hun kinderen of niet, waarom zou je de rest van de mensen, die er niet door beïnvloed en er zelfs de positieve gevolgen ervan dragen, benadelen omdat een kleine groep er niet mee omkan, ouders zouden hun kind het beste moeten kennen dus is het maar aan hen om hun kind dergelijke te verbieden... Het gebeurt zo weinig in het dagelijkse leven, maar het zou meer moeten worden toegepast.

Ik moet ook nog een tijdje naar school hoor, of ik er dna later de vruchten van zal dragen is maar de vraag, het zorgt voor een basis, maar niet iedereen heeft de nood of wilt deze. Mensen zouden nog ietsje meer vrij moeten zijn? Of toch niet...

Maar er zijn ouders die hier niet op letten, ook al zou het wel zo moeten zijn.

Dan kunnen we stug blijven volhouden dat iets niet zo hoort maar dat lost niets op en dus zul je helaas maatregelen moeten nemen.

Een moord plegen mag niet, maar betekend dat dat wij er geen straf aan moeten binden?

Delen op andere websites

I agree,vind ook dat de ouders moeten kijken naar wat kinderen kunnen verdragen en wat niet,hoeven zei niet te doen.

Delen op andere websites

Hoezo moet de overheid zich ermee bemoeien dat doet de ESRB wel. De overheid heeft er niks over te zeggen eigenlijk.

Als ik het goed heb zijn die bedrijven opgezet door de overheid zodat hun dat niet zelf moeten doen. Dit word ook gedaan met muziek rechten.

Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...