sean5874 Geplaatst: 18 januari 2010 Rapport Geplaatst: 18 januari 2010 Hallo, Mijn server begint al aardig af te komen, dus ik ben op zoek naar een host. Nu ben ik iemand die alles per se gratis wil en ik hoorde dat je je server ook thuis kon hosten. Nu heb ik een Windows XP leeg aant laten halen, die ik als host ga gebruiken. Maar wat zijn de mogelijkheden hiervan? Hoeveel player-slots kan een gemiddelde pc aan zonder 'laggy' te worden. Wat moet hij precies hebben voor grafische kaart en dat soort dingen? Als je het weet, reageer plz! sean5874 (P.S: Dit heeft niet echt met 'SAMP-scripting' te maken, zeg het me als ik dit verkeerd post!) Reageren
Big Boss Geplaatst: 18 januari 2010 Rapport Geplaatst: 18 januari 2010 Het gaat vooral om de snelheid van het je internet, niet zo zeer om de PC waarop de server draait. Je kan een SA-MP server makkelijk draaien op een stokoude PC met maar 128mb ram en een on-board grafische kaart. Maar als je internet niet snel genoeg is, zullen spelers beginnen te laggen en evt. crashen. Ik geloof dat de gemiddelde thuis gehoste server ongeveer 10 spelers aan kan voor dat de server begint te laggen. Reageren
Remi-X Geplaatst: 18 januari 2010 Rapport Geplaatst: 18 januari 2010 (bewerkt) http://www.speedtest.net/ Daar ga je even al eerste heen. Neem een host bij jouw in de buurt en check de snelheid daarvan. Als je Upload lager is dan 0,5 MB per seconde, zul je je internetsnelheid moeten verhogen of je kan een thuis server wel vergeten. Tenzij je ultralagg wilt Daarna http://www.pingtest.net/ Weer een host bij jouw in de buurt. Als de ping erg hoog is, kan je een hoop lagg verwachten. Els er veel packet loss is geeft dat nog veel meer lagg. Als je uitkomst een A heeft, zit dit wel goed. Als bovenste beide goed is, kan je wel op je eigen pc wat hosten. Al eens van portforwarden gehoord? Zeg maar als je dat nog niet hebt gedaan. Aantal slots voor je server: 4Mb/s Upload is goed voor 100 mensen. Dus stel jij hebt 1Mb/s upload, dan kan jij 20 mensen aan zonder laggy te worden. Daarnaast is het aanpassen van server.cfg erg belangrijk sinds SA:MP 0.3a om lagg te voorkomen. Lees hier er maar wat over Bewerkt: 18 januari 2010 door Remi-X Reageren
sean5874 Geplaatst: 18 januari 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 18 januari 2010 (bewerkt) Bedankt voor jullie reacties! @Big Boss: Toevallig heb ik gister gehoord dat ons internet-contract afloopt, k zal kijken of we een sneller pakket kunnen krijgen @Remi: Uitslagen test: Download 3.68 mb/s Upload 0.87 mb/s Pingtest: level A Ik heb dit trouwens op me laptop gedaan i.p.v. op de host-pc, maar ze gebruiken beide dezelfde internetverbinding.Vooral over de upload maak ik me zorgen, maar zoals hierboven al staat ga ik zorgen voor een abbonnement met het oog op de uploadsnelheid. Dank jullie voor jullie hulp EDIT - ik heb nog een keer getest op me LAN pc, hierboven staan de bijgewerkte uitslagen. Bewerkt: 19 januari 2010 door sean5874 Reageren
Remi-X Geplaatst: 18 januari 2010 Rapport Geplaatst: 18 januari 2010 Ik neem aan dat je laptop een draadloze WiFi verbinding heeft met het internet? Als je dat met je host-pc doet, verlies je enorm veel snelheid. Ga op zoek naar een LAN-Kabel, plug deze in je modem/router en de andere kant in je PC (ofcourse ). Een LAN-Kabel is vele malen sneller dan een WiFi connectie, omdat een LAN-Kabel in directe verbinding staat. Reageren
sean5874 Geplaatst: 20 januari 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 20 januari 2010 Hallo, Ik zit een beetje vast wat betreft mijn server online zetten. Ik heb een statisch ip aangemaakt, en poort 7777 geforward met Simple Port Forwarding, en natuurlijk geupdatet naar me router. Alleen heb ik geen enkel idee hoe ik nu verder moet. Hoe kan je je externe ip achterhalen? Waar moet je je servers ip aan toevoegen voor dat hij zichtbaar is. Ik hoop dat iemand hier het weet. Groeten, sean5874 Reageren
.Timothy Geplaatst: 20 januari 2010 Rapport Geplaatst: 20 januari 2010 Je externe IP kun je vinden via sites als www.ipee.nl of www.watismijnip.nl. Vervolgens voeg je dat IP-adres toe aan je favoriete servers-lijst in SA-mp en kijk je of je server wordt gevonden. Daarna kijk je (door middel van de zoekfunctie in de SA-mp serverlijst-browser) of je server ook in de Master Server-lijst staat. Is dat niet het geval, dan moet je even je server.cfg openen en kijken of de waarde bij announce op 1 staat. Reageren
sean5874 Geplaatst: 20 januari 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 20 januari 2010 (bewerkt) Je externe IP kun je vinden via sites als www.ipee.nl of www.watismijnip.nl. Vervolgens voeg je dat IP-adres toe aan je favoriete servers-lijst in SA-mp en kijk je of je server wordt gevonden. Daarna kijk je (door middel van de zoekfunctie in de SA-mp serverlijst-browser) of je server ook in de Master Server-lijst staat. Is dat niet het geval, dan moet je even je server.cfg openen en kijken of de waarde bij announce op 1 staat. Ik heb dit alles gevolgd, announce op 1 gezet, maar hij kan nog steeds niet worden gevonden in de MS-list. Ik heb overigens een check gedaan met Simpe Port Forward, maar hij zegt dat poort 7777 voor zowel TCP als UCP dicht staat, terwijl ik hem heb geforward. Wat kan dit zijn? Bewerkt: 20 januari 2010 door sean5874 Reageren
.Timothy Geplaatst: 20 januari 2010 Rapport Geplaatst: 20 januari 2010 Welke router gebruik je? Reageren
sean5874 Geplaatst: 20 januari 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 20 januari 2010 Welke router gebruik je? Ik heb een ICIDU Broadband Router. Hieronder afbeelding: Reageren
D-V-D-K Geplaatst: 21 januari 2010 Rapport Geplaatst: 21 januari 2010 (bewerkt) Het is duidelijk, je internet verbind is te traag om middel tot groot te hosten, ga er maar vanuit dat je maximaal 6 spelers zonder lag op een vrij lege gamemode kan draaien, en het word al helemaal erg als je draadloos hebt (o.a. 50% van je snelheid is weg en vaak uitval). Bewerkt: 21 januari 2010 door D-V-D-K Reageren
Remi-X Geplaatst: 21 januari 2010 Rapport Geplaatst: 21 januari 2010 maar hij zegt dat poort 7777 voor zowel TCP als UCP dicht staat Dan moet je bijvoorbeeld eens een poort als 8888 proberen. Sommige routers blokkeren sommige poorten. Plus, je hoeft geen TCP poort te forwarden, enkel een UDP poort. Dus kies ook niet voor het protocol both, maar echt UDP. Als het dan nog niet werkt zou je eens kunnen proberen je router te herstarten (ergens in het menu van je router staat vast wel zo een knopje). Reageren
sean5874 Geplaatst: 22 januari 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 22 januari 2010 Ik heb dit met verschillende poorten geprobeerd, ze staan volgens de check allemaal dicht. Overigens zegt hij nu wel dat er geen 'object is gevonden' tijdens het uploaden naar de router sean5874 Reageren
sean5874 Geplaatst: 24 januari 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 24 januari 2010 Hallo, Ik heb weer geprobeerd me poort te forwarden, dit keer handmatig. (misschien werken me programmas wel niet?!) Maar nog steeds zegt hij bij de test (ik heb nu het testprogramma van portforward.com) zegt hij dat de poort gesloten is, terwijl ik alles op de punt na volgens de tut doe. Weet iemand wat er fout gaat? Ik word zo langzamerhand pisnijdig van die poort. sean5874 Reageren
Crusher!! Geplaatst: 24 januari 2010 Rapport Geplaatst: 24 januari 2010 Hallo, Ik heb weer geprobeerd me poort te forwarden, dit keer handmatig. (misschien werken me programmas wel niet?!) Maar nog steeds zegt hij bij de test (ik heb nu het testprogramma van portforward.com) zegt hij dat de poort gesloten is, terwijl ik alles op de punt na volgens de tut doe. Weet iemand wat er fout gaat? Ik word zo langzamerhand pisnijdig van die poort. sean5874 gewoon aan iemand je IP:POORT geven en die hem laten teovoegen in samp, als ik port check doe pakt ie hem ook niet, dusja, Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.