Jump to content

Aanbevolen kwaliteit voor mijn muziek?


TZG

Recommended Posts

ik heb zojuist een mooie koptelefoon aangeschaft, en dan wil ik natuurlijk genieten van de muziek, maar ik vroeg me af, welke kwaliteit muziek moet ik hebben om het maximale uit mijn koptelefoon te halen? De meeste liedjes die ik heb zijn 360 kb/s, ik vroeg me af of dat goed genoeg is om maximaal te genieten van de muziek? En weet hier iemand hoeveel kb/s de liedjes uit Itunes bevatten?

alvast bedankt :klap:

TZG

Link to comment
Delen op andere websites

zelf vind i kzelden muziek dat een betere bitrate van 320kb/s heeft.

Verder is de muziekkwaliteit neit alles, ook een goed ingestelde equalizer is van belang.

Ik zelf bijvoorbeeld houd veel van de bass, die heb ik dus heel hoog ingestelt(de hele vloer trilt en de speakers kunnen het amper aan), zo kun jij de muziek precies maken zoals je wilt.

Link to comment
Delen op andere websites

Je bedoelt 320 kbps (CBR)? Dat is de hoogste kwaliteit mp3. Ik kan je ook VBR (variabele bit rate) aanraden. Of je cd's rippen met Exact Audio Copy voor WAV-bestanden met 0% kwaliteitsverlies (wel zo'n 700 MB per cd).

Link to comment
Delen op andere websites

Je kan ook overgaan naar FLAC, heb nu een nummer in FLAC formaat opstaan, duurt 3:43 en is zo'n 27,4mb groot, maar is wel een van de beste kwaliteit die je kunt hebben :Y

chil, maar waar kun je die muziek zoal vinden? Maarja, me Ipod staat dan wel snel vol hé?

Link to comment
Delen op andere websites

Je kan ook overgaan naar FLAC, heb nu een nummer in FLAC formaat opstaan, duurt 3:43 en is zo'n 27,4mb groot, maar is wel een van de beste kwaliteit die je kunt hebben :Y

chil, maar waar kun je die muziek zoal vinden? Maarja, me Ipod staat dan wel snel vol hé?

iPods spelen geen FLAC af.

Link to comment
Delen op andere websites

' date='21 januari 2010 - 02:08 ' timestamp='1264036113' post='1574981']

Je kan ook overgaan naar FLAC, heb nu een nummer in FLAC formaat opstaan, duurt 3:43 en is zo'n 27,4mb groot, maar is wel een van de beste kwaliteit die je kunt hebben :Y

chil, maar waar kun je die muziek zoal vinden? Maarja, me Ipod staat dan wel snel vol hé?

iPods spelen geen FLAC af.

Idd, iPods spelen geen Flacs af, wist niet dat ze voor je iPod waren, en ja, al zou ie het wel kunnen, dan zou ie wel erg snel volstaan ja, je kunt nu dus het beste kijken voor 320 kb/s kijken, en die vind je vrij goed.

En Flacs zijn vrij schraars, maar google is je vriend :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Als je iTunes gebruikt, kan je ook iTunes Plus formaat gebruiken (AAC 256kbps VBR). Dat formaat wordt ook gebruikt in de iTunes Store. In andere gevallen is MP3 320kbps ook al goed genoeg (tenzij je goed getrainde oren hebt).

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...