TEH_GTA_COLLECTOR Geplaatst: 18 januari 2010 Rapport Geplaatst: 18 januari 2010 Is het mogenlijk om dat voor elkaar te krijgen? Reageren
GTAguillaume Geplaatst: 18 januari 2010 Rapport Geplaatst: 18 januari 2010 Is het mogenlijk om dat voor elkaar te krijgen? Ja, je slaat de coordinaton op in een bestand als de speler command "/q" typt en je laad ze gewoon weer waneer de speler spawnt. Reageren
Wu-Zi-Mu Geplaatst: 18 januari 2010 Rapport Geplaatst: 18 januari 2010 (bewerkt) Bedoel je dat je een plek opslaat en dan als je /g typt daar weer spawnt? Of dat je als je /g typt dat je dan op een bepaalde locatie spawnt? In dat laatste geval: if(strcmp(cmd, "/g", true) == 0) { if(IsPlayerConnected(playerid)) { SetPlayerPos(playerid, X,Y,Z); // Hier nog even de locatie invullen. SendClientMessage(playerid, COLOR_LIGHTBLUE, "Je bent nu geteleporteerd!"); SetPlayerInterior(playerid,0); // Dit is buiten, kan natuurlijk ook in een int zijn. } return 1; } Bewerkt: 18 januari 2010 door Wu-Zi-Mu Reageren
Wanted Geplaatst: 19 januari 2010 Rapport Geplaatst: 19 januari 2010 Nee, hij bedoelt dat de coördinaten opgeslagen worden als je het spel afsluit, in SA:MP kan dat ook via /q of /quit. Om dit te doen moet je de coördinaten achterhalen van de positie die hij had toen hij ging afsluiten. Dat kan via de callback: OnPlayerDisconnect. Daarin maak je een functie die de coördinaten opslaat. En als de speler de server dan weer binnenkomt laad hij die gegevens weer. Reageren
TEH_GTA_COLLECTOR Geplaatst: 19 januari 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 19 januari 2010 (bewerkt) Het werk niet: new Float:LastX, Float:LastY, Float:LastZ; new Float:NewX, Float:NewY, Float:NewZ; public OnPlayerDisconnect(playerid, reason) { GetPlayerPos(playerid, LastX, LastY, LastZ); dini_FloatSet("Testfile.txt", "X", LastX); dini_FloatSet("Testfile.txt", "Y", LastY); dini_FloatSet("Testfile.txt", "Z", LastZ); return 1; } public OnPlayerSpawn(playerid) { NewX = dini_Float("Testfile.txt", "X"); NewY = dini_Float("Testfile.txt", "Y"); NewZ = dini_Float("Testfile.txt", "Z"); SetPlayerPos(playerid, NewX, NewY, NewZ); return 1; } Bewerkt: 19 januari 2010 door TEH_GTA_COLLECTOR Reageren
GTAguillaume Geplaatst: 19 januari 2010 Rapport Geplaatst: 19 januari 2010 Het werk niet: new Float:LastX, Float:LastY, Float:LastZ; new Float:NewX, Float:NewY, Float:NewZ; public OnPlayerDisconnect(playerid, reason) { GetPlayerPos(playerid, LastX, LastY, LastZ); dini_FloatSet("Testfile.txt", "X", LastX); dini_FloatSet("Testfile.txt", "Y", LastY); dini_FloatSet("Testfile.txt", "Z", LastZ); return 1; } public OnPlayerSpawn(playerid) { NewX = dini_Float("Testfile.txt", "X"); NewY = dini_Float("Testfile.txt", "Y"); NewZ = dini_Float("Testfile.txt", "Z"); SetPlayerPos(playerid, NewX, NewY, NewZ); return 1; } Hmm ik vind geen fout, maar in ieder geval: Dit werkt maar voor 1 speler en het brengt je elke keer naar die plaats als je spawn en ik weet niet zeker of je wel wel iemands coordinaten kunt opvragen als hij net weg is. :s Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.