Jump to content

PC Upgraden

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey iedereen,

Ik ben van plan om mijn pc eens flink te laten upgraden.

Op dit moment zit er een Q6600 @ 2,4 in. Die gaat sowieso ergens naar de 3,xx :puh:

Daarvoor schaf ik een nieuwe koeler aan.

Ook wil ik een nieuwe videokaart + voeding hebben.

Als laatst nog 4GB RAM (voor mijn nieuwe 64 bit Win 7)

Nu heb ik 2 lijstjes gemaakt, 1 bij alternate en 1 bij azerty.

Overigens bouw ik het er zelf allemaal in :engel:

Nou zou ik graag willen weten, is dit handig/aan te raden of kan het nog goedkoper/beter?

Alternate: Klik!

Azerty:Klikkie!

Grz

Geplaatst: (bewerkt)

Links werken niet..Misschien kan je er ook eens bijzeggen welke videokaart je NU hebt?

Bewerkt: door MegaPilot

even op xfire gekeken van jou.

jij hebt de zelfde pc als mij zie ik

dat is:

intel Qaudcore q6600

Nvidea 8600 GT 256 MB

3GB geheugen.

en normaal gesproken Windows Vista.

als je zwaardere games wil spelen, zou ik het wel doen. ik weet niet wat je uit kunt geven

ik zit zelf te denken aan 5770HD 1GB van ATI (videokaart) (zo'n 140 euro)

een AMD Qaudcore 3.2 GHZ type weet ik even niet uit me hoofd (zo'n 150/160 euro)

4GB geheugen zoals jij al zei ook doen.

maar of een andere Motherboard in moet durf ik niet te zeggen.

en ik denk dat je het beste een Coolermaster voeding kan kopen minimaal 500 Watt

Bewerkt: door PorZ19

Voor een link bij Azerty moet je de knop Directe link gebruiken, naast het wereldbolletje, in de grijze gedeelte boven je samenstelling. Dan pas de link kopiëren in je adresbalk (bij Alternate weet ik niet hoe het werkt, gebruik het nooit).

Het is trouwens ook handig om een budget aan ons te geven, voor wij allemaal dingen gaan roepen die je helemaal niet kan betalen :)

Ik lees trouwens net dat je de processor wilt overclocken. Heb je een OEM computer? (dus van Acer, Packard Bell, Dell, etc.) Zo ja, dan is de kans tot overclocken heel laag. Daarvoor zou je ook een nieuw moederbord moeten aanschaffen.

Bewerkt: door Hayte
Geplaatst:

Voor een link bij Azerty moet je de knop Directe link gebruiken, naast het wereldbolletje, in de grijze gedeelte boven je samenstelling. Dan pas de link kopiëren in je adresbalk (bij Alternate weet ik niet hoe het werkt, gebruik het nooit).

Het is trouwens ook handig om een budget aan ons te geven, voor wij allemaal dingen gaan roepen die je helemaal niet kan betalen :)

Ik lees trouwens net dat je de processor wilt overclocken. Heb je een OEM computer? (dus van Acer, Packard Bell, Dell, etc.) Zo ja, dan is de kans tot overclocken heel laag. Daarvoor zou je ook een nieuw moederbord moeten aanschaffen.

het is een OEM pc denk ik, ik heb deze zelfde pc en hij is van het merk Medion

Geplaatst:

even op xfire gekeken van jou.

jij hebt de zelfde pc als mij zie ik

dat is:

intel Qaudcore q6600

Nvidea 8600 GT 256 MB

3GB geheugen.

en normaal gesproken Windows Vista.

als je zwaardere games wil spelen, zou ik het wel doen. ik weet niet wat je uit kunt geven

ik zit zelf te denken aan 5770HD 1GB van ATI (videokaart) (zo'n 140 euro)

een AMD Qaudcore 3.2 GHZ type weet ik even niet uit me hoofd (zo'n 150/160 euro)

4GB geheugen zoals jij al zei ook doen.

maar of een andere Motherboard in moet durf ik niet te zeggen.

en ik denk dat je het beste een Coolermaster voeding kan kopen minimaal 500 Watt

Als je voor een AMD Quadcore gaat moet je sowieso je moederbord ook veranderen.

Sorry voor de onduidelijkheid.

Mijn budget is niet meer dan €350,-

Deze specs heeft mijn computer nu.

Intel Core 2 Quad Q6600

nVidia GF 8600 GT 265 mb

3GB RAM

500 GB HDD

MSI MS-7502 mobo

Ja dit is een OEM pc, ik hoop maar dat OC-en werkt.

Hier is een werkende link:

=1&product[245679]=1&product[84029]=1&product[34538]=1Azerty

@ link hierboven: hoe krijg ik die link werkende met alleen als tekst azerty?

Grz :cya:

EDIT: link werkt blijkbaar niet, hier is een werkende link

=1&product[245679]=1&product[84029]=1&product[34538]=1"]Azerty

Bewerkt: door GTA_MasterNL
Geplaatst:

Sorry voor de onduidelijkheid.

Mijn budget is niet meer dan €350,-

Deze specs heeft mijn computer nu.

Intel Core 2 Quad Q6600

nVidia GF 8600 GT 265 mb

3GB RAM

500 GB HDD

MSI MS-7502 mobo

Ja dit is een OEM pc, ik hoop maar dat OC-en werkt.

Hier is een werkende link:

=1&product[245679]=1&product[84029]=1&product[34538]=1Azerty

@ link hierboven: hoe krijg ik die link werkende met alleen als tekst azerty?

Grz :cya:

EDIT: link werkt blijkbaar niet, hier is een werkende link

=1&product[245679]=1&product[84029]=1&product[34538]=1"]Azerty

Als het een OEM PC is kun je overclocken vergeten, die ondersteunen dat niet.

Ook moet je opletten op het geheugen wat je neemt, OEM PCs zijn kieskeurig, je bent denk ik beter af met kingston valueram, dat werkt in zo'n beetje elke PC.

Geplaatst:

Je kunt het beste een nieuwe videokaart kopen, en een nieuw moederbord. Je geheugen capaciteit is vooralsnog voldoende, ik doe alles met een gigabijtje minder en het loopt goed. Met die 1 GB extra schiet je toch niets op. Met een nieuw moederbord komt je wél een stuk verder. Dan kun je jouw processor namelijk gewoon overclocken, iets wat nu helaas niet kan. Overclocken uiteraard i.c.m. met die Scythe Mugen 2 die je ook wilt gaan halen.

Geplaatst:

Je kunt het beste een nieuwe videokaart kopen, en een nieuw moederbord. Je geheugen capaciteit is vooralsnog voldoende, ik doe alles met een gigabijtje minder en het loopt goed. Met die 1 GB extra schiet je toch niets op. Met een nieuw moederbord komt je wél een stuk verder. Dan kun je jouw processor namelijk gewoon overclocken, iets wat nu helaas niet kan. Overclocken uiteraard i.c.m. met die Scythe Mugen 2 die je ook wilt gaan halen.

Ok dus gewoon 32 bit windows 7? en dan een nieuwe graka + voeding, dat bestel ik.

Alleen over een nieuw mobo gaat denk ik wel lastig worden, want ik heb allemaal extra dingen die wel comptitabel moeten zijn, zoals: interne WiFi adapter (gebruik ik soms, dus de mobo moet een WiFi adapter hebbe), mogelijkheid om een interne ontvanger aan te sluiten voor een afstandbediening. En ik heb ook allemaal dingen aan de voorkant, usb, eSata, en een kaartlezer. Blijft dat dan allemaal nog werken? Owja en ook nog een blauwe led bar en een HDD dock bovenop mn pc. ^^

Dus, blijft dat dan allemaal wel werken of gaat het heel lastig worden om een mobo te zoeken die compitabel is met al die extra's?

Geplaatst:

ik zou voor een nieuw moederbord, videokaart en overstappen naar 4gb geheugen, dan draai je dual channel en dat is toch nog sneller dan single channel.

Geplaatst:

ik zou voor een nieuw moederbord, videokaart en overstappen naar 4gb geheugen, dan draai je dual channel en dat is toch nog sneller dan single channel.

Oké maar dat alles voor minder dan 350 euro...

Als we daar overheen gaan, kan schaf ik maar meteen een hele nieuwe comp aan.

Alleen moet ik dan wel nog eventjes wachten tot mn verjaardag over +-3 maanden.

Maar hoe vindt je dan graka + voeding + 4GB + mobo voor minder dan 400 euro?

Geplaatst:

Laat dat geheugen maar even voor wat het is. Als je Dual Channel wilt draaien, heb je 4 excact dezelfde module's nodig. Dat zou betekenen dat je 4 GB geheugen moet aanschaffen. De geheugen prijzen zijn ook niet meer wat het geweest is, dus ben je daar al 80 á 100 aan kwijt. Dan kun je beter doorgaan met 3 GB, of 1 GB extra bijkopen. Dat je geen Dual Channel draait dan, zou ik als ik jouw was niet zo over inzitten. Het is slechts enkele procentjes sneller dan Single Channel.

Geplaatst:

Laat dat geheugen maar even voor wat het is. Als je Dual Channel wilt draaien, heb je 4 excact dezelfde module's nodig. Dat zou betekenen dat je 4 GB geheugen moet aanschaffen. De geheugen prijzen zijn ook niet meer wat het geweest is, dus ben je daar al 80 á 100 aan kwijt. Dan kun je beter doorgaan met 3 GB, of 1 GB extra bijkopen. Dat je geen Dual Channel draait dan, zou ik als ik jouw was niet zo over inzitten. Het is slechts enkele procentjes sneller dan Single Channel.

Oke, alleen moet ik dus even weten, want ik wil graag zo snel mogelijk windows 7 ultimate bestellen. Is het nou verstandig om 32 bit te nemen of 64 bit. Nu heb ik 32 bit. Ik heb geen idee hoe dat met drivers zit....

Oke, alleen moet ik dus even weten, want ik wil graag zo snel mogelijk windows 7 ultimate bestellen. Is het nou verstandig om 32 bit te nemen of 64 bit. Nu heb ik 32 bit. Ik heb geen idee hoe dat met drivers zit....

Vrijwel alle drivers zullen met Windows 7 64-bit werken, let wel op dat 64-bit alleen nut heeft bij meer dan 3.2GB aan RAM. ;)

Bewerkt: door ArticLight

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...