Jump to content

In je auto blijven bij een warp-commando


Jochemd

Recommended Posts

Hoi,

Ik was bezig in mijn server te spelen toen een vriend zei: Ik ga die warp commando's niet gebruiken, want dan raak ik mijn auto kwijt.

Is er een manier om je auto te houden? Ik had een vermoeden van [getvehicleid] bovenaan je script en dan [PutPlayerInVehicle]... Maar ik snap dat niet helemaal, want ik ben ook geen expert in scripten.

Groeten, Jochemd

Bewerkt: door Jochemd
Link to comment
Delen op andere websites

Jij snapt hem niet. Hij wil een /warp commando, die jou naar een andere speler toewarpt. Alleen gaat de auto niet mee, en hij wil dat dat wel gebeurd. Daarom heb ik hem dat kleine deel van een script gegeven. Die moet hij in dat huidige /warp commando plaatsen, in plaats van SetPlayerPos. Ook moet hij dan het X, Y en Z aanpassen naar zijn eigen variablen.

Link to comment
Delen op andere websites

stock SetPlayerPosEx(playerid,Float:x,Float:y,Float:z)
{
   if(IsPlayerInAnyVehicle(playerid))
   {
       SetVehiclePos(GetPlayerVehicleID(playerid),x,y,x);
   }
   else
   {
       SetPlayerPos(playerid,x,y,z);
   }
}

Extra functie ervan gemaakt. Als je nu SetPlayerPosEx gebruikt op de plekken waar je nu SetPlayerPos gebruikt, dan teleporteert je voertuig mee.

De code hierboven plak je bovenaan je gamemode, onder de "new blabla;"-regels.

Link to comment
Delen op andere websites

Nu geeft ie dit:

C:\Users\Jochem\Documents\Samp - Server 0.3a\filterscripts\Extra.pwn(45) : error 017: undefined symbol "SetPlayerPosEx"
C:\Users\Jochem\Documents\Samp - Server 0.3a\filterscripts\Extra.pwn(61) : error 017: undefined symbol "SetPlayerPosEx"

Ik snap natuurlijk dat dit betekent dat er geen symbool met de naam SetPlayerPosEx is, maar ik had dat scriptje dat je gaf bovenaan mijn script gezet...

Eehm... Ik wil eigenlijk niet speciaal naar een speler toe warpen, dat commando heb ik al. Ik wil een gewoon warp commando. bijvoorbeeld /lspd . Ik warp mezelf dan naar de LSPD, maar de auto gaat niet mee, en dat moet nou juist wel!

Bewerkt: door Jochemd
Link to comment
Delen op andere websites

Wat jij zoekt is deze code:

je moet X Y en Z nog wel even vervangern

if(strcmp(cmdtext, "/lspd") == 0)
{
    if (IsPlayerInAnyVehicle(playerid)) { //kijkt of de speler in een voertuig is
           SetVehiclePos(GetPlayerVehicleID(playerid),X,Y,Z); //teleporteert het voertuig (speler gaat automatisch mee)
       } else {
           SetPlayerPos(playerid,X,Y,Z); // teleporteer de speler
       }
       return 1;
}

Link to comment
Delen op andere websites

stock SetPlayerPosEx(playerid,Float:x,Float:y,Float:z)
{
   if(IsPlayerInAnyVehicle(playerid))
   {
       SetVehiclePos(GetPlayerVehicleID(playerid),x,y,x);
   }
   else
   {
       SetPlayerPos(playerid,x,y,z);
   }
}

if(strcmp(cmdtext, "/lspd") == 0)
{
   SetPlayerPosEx(playerid, X, Y, Z);
   return 1;
}

Bespaart heel veel scriptregels

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...