Jump to content

Scherm mogelijk?


MegaPilot

Recommended Posts

Hey, hai, hoi.

Ik heb een laptop met een Intel GMA 950 in m'n laptop zitten met shared 128 MB VRAM. De vraag:

Kan ik hierop dit scherm aansluiten?

P2370.jpg

De bedoeling is om films te kijken, al dan niet DVD. Als het mogelijk is, welke ingang heb ik er dan voor nodig(graag een fototje erbij)?

Alvast bedankt.

Groetjes,

Brecht

Link to comment
Delen op andere websites

Plaatjes ga ik hier niet posten, je mag zelf ook wel google afbeeldingen gebruiken of wikipedia.

Maar meestal heeft een laptop minstens een VGA aansluiting, wat de meeste monitors (en sommige tv schermen) ook hebben. Het is eigenlijk makkelijker als je een foto maakt van alle aansluitingen die je op je laptop hebt, die lijken op VGA aansluitingen. Post die, en wij kunnen zeggen wat jij allemaal aan je laptop vast kan koppelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Inderdaad, je tv-scherm heeft minstens een VGA-input nodig. Ik heb het zelf geprobeerd met een ietwat kleiner scherm, en het lukt met een hele wirwar waar ik je eens een tutorial van wil maken als je hem hebt.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat ik doe met mijn HD-TV:

Ik heb een kabel met aan de ene kant HDMI en de andere kant DVI

DVI >> Laptop

HDMI >> TV

Maar mijn geluid dan?

Daar heb ik een oplossing voor, een kabel met aan de ene kant 3,5mm Jack en de andere kant zijn het twee Tulp kabeltjes rood en wit.

Jack >> Laptop Koptelefoon Plug

Tulp >> TV

Dit zou moeten werken. Máár, http://www.redcoon.nl/index.php/cmd/shop/a/ProductDetail/pid/B180908/cid/8225/refId/tweak/ daar zie ik dat de TV een ingebouwde DVI plug heeft. Dus kun je een standaard DVI-kabel kopen bij je pc-boer voor 2 tientjes maximaal. Voor een tientje heb je geloof ik al een redelijke kabel :). En dan gewoon mijn manier voor het geluid, nouja als je geluid wilt via je TV, anders zet je geluid op een appart speakersetje :)

Link to comment
Delen op andere websites

Alvast bedankt voor al deze reacties, ik weet nu al dat ik een scherm zeker niet zal kopen bij de pcboer die er 130 euro meer van vraagt. Dit is de enige ingang van m'n laptop die op een videoingang lijkt.

Foto0206.jpg

Ik gok op VGA.

EDIT: Is het mogelijk met m'n GMA 950 om een 23 inch scherm te runnen(films kijken voornamelijk!!!).

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Alvast bedankt voor al deze reacties, ik weet nu al dat ik een scherm zeker niet zal kopen bij de pcboer die er 130 euro meer van vraagt. Dit is de enige ingang van m'n laptop die op een videoingang lijkt.

*foto*

Ik gok op VGA.

EDIT: Is het mogelijk met m'n GMA 950 om een 23 inch scherm te runnen(films kijken voornamelijk!!!).

Dat is inderdaad een VGA uitgang. Het scherm dat je hebt uitgekozen (erg mooi schermpje trouwens, zeker voor die prijs!) heeft alleen een DVI uitgang. Opzich kan het, want je hebt kabels met aan het ene uiteinde VGA en het andere DVI. Je krijgt hier alleen niet zo'n mooi beeld van, omdat het signaal zelf VGA (= analoog i.p.v. digitaal) blijft, en dat verschil merk je zeker bij een scherm met deze resolutie.

Waar je nog voor kan kijken is een kleinere, platte opening, een HDMI opening. Dit signaal is ook digitaal, en kan de Full HD resolutie wél mooi weergeven. Ik geef je alleen helaas een kleine kans dat je deze opening hebt.

Het VRAM van je chipset is niet heel hoog, maar dit maakt vooral uit met spellen op een hoge resolutie. Je hebt wel een hoge resolutie, maar een film/DVD eet volgens mij niet zoveel VRAM dus dat zal geen probleem moeten zijn. Je krijgt alleen een analoog signaal (als er dus geen HDMI/DVI uitgang op je laptop zit) naar je beeldscherm wat geen mooie Full HD kwaliteit zal opleveren.

Link to comment
Delen op andere websites

Oké. M'n GMA 950 zou zo'n scherm moeten trekken hé? [NIET voor gaming, maar om films te bekijken.]

Ga je online bestellen? zo ja, doe het gewoon, als blijkt dat het niet werkt gewoon je beroepen op de wet kopen op afstand, je mag binnen 7 dagen het product retourneren zonder reden op te geven, de winkel is verplicht terug te nemen.

Link to comment
Delen op andere websites

Oké. M'n GMA 950 zou zo'n scherm moeten trekken hé? [NIET voor gaming, maar om films te bekijken.]

Ga je online bestellen? zo ja, doe het gewoon, als blijkt dat het niet werkt gewoon je beroepen op de wet kopen op afstand, je mag binnen 7 dagen het product retourneren zonder reden op te geven, de winkel is verplicht terug te nemen.

Nee, eerst ouders proberen overtuigen, daarna in een winkel een soortgelijk scherm zoeken oftewel afhalen in de Alternate winkel. ^^

Link to comment
Delen op andere websites

Mooi schermpie!

Heb gisteravond zelf net een 24" beelscherm van Acer gekocht voor 189 euro :)

Succes met je keuze, en je kan trouwens ook een soort 'blokje' gebruiken om een DVI kabel om te zetten naar VGA. Die heb ik hier nog liggen :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...