-Omar- Geplaatst: 21 januari 2010 Rapport Geplaatst: 21 januari 2010 Zo, dit is alweer de zoveelste keer om Photoshop te leren. Anyway, ik ben een bepaald deel van een plaatje aan het uitknippen met de pentool maar ik heb een probleem. 1. Ik maak een hoek met de pentool. 2. Dan klik ik ergens anders en dan wordt die verbinding ook gelijk een halve hoek. Terwijl als je daarvoor geen hoek maakt met de pentool het gewoon een rechte lijn is. Sorry voor de vreemde beschrijving maar het is echt irritant . Bedankt! Reageren
.Levi. Geplaatst: 21 januari 2010 Rapport Geplaatst: 21 januari 2010 Ik probeer je te snappen maar het lukt mij gewoon niet.. Kun je misschien een screen geven van je probleem. Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 21 januari 2010 Rapport Geplaatst: 21 januari 2010 Ik denk te snappen wat je bedoelt... Waarschijnlijk heb je (bovenin in het scherm) Shape Layers geselecteerd. Zet hem eens op Paths. Reageren
-Omar- Geplaatst: 21 januari 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 21 januari 2010 (bewerkt) , op andere fora snapte ze het ook niet. Als ik bij 1 zegmaar een hoek maak met de pentool en dan bij nummer 2 gewoon klik wordt dat automatisch een hoek. Normaal moet je als je een hoek wilt je muisknop inhouden maar dat doe ik bij 2 niet . Hopelijk snapt iemand het . http://www.plaatjesu...en/2297044.html EDIT: Nee, hij stond al op path . Bewerkt: 21 januari 2010 door -Omar- Reageren
.Levi. Geplaatst: 21 januari 2010 Rapport Geplaatst: 21 januari 2010 Oke, nog steeds snap ik er vrij weinig van. Heel misschien dat ik in de juiste richting zit. Ik heb twee screens gemaakt van wat jij probeert te creëren. Moet jij mij vertellen welke screen de juiste is of ik moet er helemaal naast zitten.. Ik denk dat screen 2 je einddoel is? Screen 1: Screen 2: Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 21 januari 2010 Rapport Geplaatst: 21 januari 2010 Selecteer de Path Selection Tool, sleep punt B terug naar punt A en ga vervolgens verder. Is dat het? Reageren
-Omar- Geplaatst: 21 januari 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 21 januari 2010 Eigenlijk was dat wat ik poste als image gewoon een voorbeeld. Maar ik zal proberen het duidelijker uit te leggen. Ik wil bijvoorbeeld een plaatje uitknippen zoals dit plaatje: http://izaak.jellinek.com/tuxes/images/big%20tux.png. Je ziet dat er veel rondingen (hoeken noem ik ze) inzitten. Ik maak zo'n ronding met de pentool door hem ingedrukt te houden en dan me muis goed te bewegen zodat de lijn van de pentool precies om het object gaat. Als dat goed is gegaan heb ik bijvoorbeeld een recht stuk dat een klein beetje schuin loopt maar een gewoon rechte streep lijkt mij genoeg. Ik doe dat maar er ontstaat toch een ronding in me lijn terwijl ik dat niet wil. Sorry, maar het is zo moeilijk uit te leggen . Bedankt voor de snelle antwoorden trouwens! Omar Reageren
.Levi. Geplaatst: 21 januari 2010 Rapport Geplaatst: 21 januari 2010 Ik snap denk ik wat je bedoelt. Als je een bocht moet maken om bijvoorbeeld iemands schouder/elleboog zodat je daarna verder het rechte stuk van zijn arm kan af leggen met de pentool, dan kun je twee dingen doen. Zoals -Matthijs- vertelde. 1. Je kunt de uitsteeksel (Punt B. Afbeelding van -Matthijs-) van de pentool zo klein mogelijk maken zodat de volgende stap met de pentool geen bocht krijgt. 2. Alvast de pentool op het rechte stuk zetten, daarna een cursor op het midden zetten en de lijn in vorm trekken. Daarna terug gaan naar het rechte stuk en verder renderen. Voorbeeld punt 2: Reageren
-Omar- Geplaatst: 21 januari 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 21 januari 2010 Ja, dat is het . Alleen methode 1 wordt lastig en methode 2 snap ik niet helemaal als ik eerlijk ben . Reageren
.Levi. Geplaatst: 21 januari 2010 Rapport Geplaatst: 21 januari 2010 Bij punt 1 kun je die lange buitenlijn heel makkelijk terug zetten op je beginpunt. Houdt ALT ingedrukt en sleep het terug met je linkermuisknop. Je volgende lijn zal geen bocht maken. Punt 2 is ontzettend easy. Om even het bovenstaande plaatje als voorbeeld te nemen. Je start onder aan zijn arm en klikt alvast boven aan zijn arm (het rechte stuk richting zijn hand). Als je dat hebt gedaan loopt je pentool dwars over zijn arm heen. Zorg dat je bij je pentool opties het vinkje "Auto Add/Delete" aan hebt staan. Nu klik je in het midden van je pentool lijn en kun je het in vorm krijgen door met CTRL ingedrukt op dat nieuwe puntje in het midden te klikken en je linkermuisknop te gebruiken om zo je vorm te creëren. Reageren
-Omar- Geplaatst: 21 januari 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 21 januari 2010 Bij punt 1 kun je die lange buitenlijn heel makkelijk terug zetten op je beginpunt. Houdt ALT ingedrukt en sleep het terug met je linkermuisknop. Je volgende lijn zal geen bocht maken. Punt 2 is ontzettend easy. Om even het bovenstaande plaatje als voorbeeld te nemen. Je start onder aan zijn arm en klikt alvast boven aan zijn arm (het rechte stuk richting zijn hand). Als je dat hebt gedaan loopt je pentool dwars over zijn arm heen. Zorg dat je bij je pentool opties het vinkje "Auto Add/Delete" aan hebt staan. Nu klik je in het midden van je pentool lijn en kun je het in vorm krijgen door met CTRL ingedrukt op dat nieuwe puntje in het midden te klikken en je linkermuisknop te gebruiken om zo je vorm te creëren. Inderdaad, optie twee werkt nu prima voor mij. http://i45.tinypic.com/8vpwzb.jpg is de uitgeknipte voet. Ik ga eens oefenen met wat plaatjes. Bedankt! Reageren
KJF Geplaatst: 9 februari 2010 Rapport Geplaatst: 9 februari 2010 (bewerkt) Wat je ook nog kan doen, doe ik altijd, als je een ronding hebt gemaakt, alt ingedrukt houden, en het laatste puntje van de path die je hebt neergezet aan klikken, en daarna verder lijntjes trekken met je pentool, probeer het eens zou ik zeggen EDIT:: Sorry voor bump, moet nog ff wennen aan de nieuwe forum skin... Bewerkt: 9 februari 2010 door KJF Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.