Jump to content

Probleem met de graphics


00JeroenRulez

Recommended Posts

Hey ik speel nu een tijdje GTA IV maar ik heb een probleem met de graphics. De view distance en de texture quality staan automatisch op de laagste instellingen en ik kan het niet veranderen!! Als ik probeer de view distance te verslepen springt 'ie terug naar 1 en de texture quality blijft op low staan. Waarschijnlijk komt het door de zogenaamde system memory want dat staat erbij maar wat wordt daarmee bedoeld?? Zou het misschien kunnen komen dat ik GTA IV op een tweede harde schijf heb geïnstalleerd, want op de gewone harde schijf was te weinig ruimte.

M'n videokaart:

Ik heb een NVIDIA GeForce 9600 GSO

Stuurprogrammaversie: 195.62

Processorkernen: 96

Kernklok: 580 MHz

Shader-klok: 1334 MHz

Geheugenklok: 400 MHz

Geheugeninterface: 192-bit

Geheugen: 768 MB

Video BIOS-versie: 62.92.4C.00.37

IRQ: 16

Bus: PCI Express 16

Help alsjeblieft!

Link to comment
Delen op andere websites

Een 9600GSO heeft maar 384 MB videogeheugen, en waarschijnlijk staan je andere settings al zo hoog dat al het geheugen wordt gebruikt. Je kan een commandline.txt in de IV map aanmaken en daarin -nomemrestrict zetten, dan zit er geen restrictie op en kan je het hoger zetten. Al kan het wel zijn dat je spel dan niet vlot meer loopt.

Link to comment
Delen op andere websites

@ Kryziek

Ja die heb ik.

Een 9600GSO heeft maar 384 MB videogeheugen, en waarschijnlijk staan je andere settings al zo hoog dat al het geheugen wordt gebruikt. Je kan een commandline.txt in de IV map aanmaken en daarin -nomemrestrict zetten, dan zit er geen restrictie op en kan je het hoger zetten. Al kan het wel zijn dat je spel dan niet vlot meer loopt.

Oké, en hoe doe ik dat?

Bewerkt: door 00JeroenRulez
Link to comment
Delen op andere websites

Een 9600GSO heeft maar 384 MB videogeheugen, en waarschijnlijk staan je andere settings al zo hoog dat al het geheugen wordt gebruikt. Je kan een commandline.txt in de IV map aanmaken en daarin -nomemrestrict zetten, dan zit er geen restrictie op en kan je het hoger zetten. Al kan het wel zijn dat je spel dan niet vlot meer loopt.

Oké, en hoe doe ik dat?

Maak met kladblok een nieuw bestand aan, zet daarin -nomemrestrict, sla het op onder de naam commandline.txt en zet het in de GTA IV map. Ik herhaal Senne eigenlijk gewoon...

Link to comment
Delen op andere websites

Een 9600GSO heeft maar 384 MB videogeheugen, en waarschijnlijk staan je andere settings al zo hoog dat al het geheugen wordt gebruikt. Je kan een commandline.txt in de IV map aanmaken en daarin -nomemrestrict zetten, dan zit er geen restrictie op en kan je het hoger zetten. Al kan het wel zijn dat je spel dan niet vlot meer loopt.

Oké, en hoe doe ik dat?

Maak met kladblok een nieuw bestand aan, zet daarin -nomemrestrict, sla het op onder de naam commandline.txt en zet het in de GTA IV map. Ik herhaal Senne eigenlijk gewoon...

Oké, dankjewel!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb dat -nomemrestrict geprobeerd maar het werkt niet. Ik heb ook geprobeerd om al mijn andere settings zo laag mogelijk te zetten, maar zelfs dan kan ik view distance of texture quality niet verhogen.

Dus... weet iemand nog een andere oplossing, ik hoor het graag.

Bewerkt: door 00JeroenRulez
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Ik heb zo'n test gedaan van Can You Run It? en daar komt uit dat m'n RAM niet groot genoeg is om GTA IV goed te kunnen spelen. Maar wat is dat RAM en hoe kan ik dat vergroten? Kun je daar een simpele patch voor downloaden ofzo? En heeft dat RAM te maken met system memory?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb zo'n test gedaan van Can You Run It? en daar komt uit dat m'n RAM niet groot genoeg is om GTA IV goed te kunnen spelen. Maar wat is dat RAM en hoe kan ik dat vergroten? Kun je daar een simpele patch voor downloaden ofzo? En heeft dat RAM te maken met system memory?

Can You Run It is sowieso niet betrouwbaar. Kan je ons even vertellen hoeveel RAM je hebt?

Link to comment
Delen op andere websites

@ Djmaddox

Ik heb 511.1 MB en ik heb voor XP 1 GB nodig. (Staat bij Can You Run it)

@ lennart1995

Ik heb het gekeken wat die Infotool ervan zegt, en daar blijkt ook dat het geheugen te klein is

(huidig: 511 MB, eis: 2048 MB)

Ook zegt het dat de processor en kloksnelheid niet goed zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

@ Djmaddox

Ik heb 511.1 MB en ik heb voor XP 1 GB nodig. (Staat bij Can You Run it)

@ lennart1995

Ik heb het gekeken wat die Infotool ervan zegt, en daar blijkt ook dat het geheugen te klein is

(huidig: 511 MB, eis: 2048 MB)

Ook zegt het dat de processor en kloksnelheid niet goed zijn.

Met 511 MB RAM geheugen ga je GTA IV nooit goed spelen. Koop dus eerst meer geheugen voordat je het spel probeert te spelen.

Mvg,

Flitskikker

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...