Bora268 Geplaatst: 22 januari 2010 Rapport Geplaatst: 22 januari 2010 Heey, Ik heb op dit moment een computer waarvan ik de AMD Sempron 2200+ 1.50 ghz processor wilt vervangen met een intel pentium 1.60 ghz. Maar hoe moet dat allemaal eigenlijk? is het verstandig en beter van een 1.50 ghz amd seprom naar een 1.6 ghz intel pentium? ik heb zelf wat gegoogled en geyoutubed, maar ik weet niet hoe ik lees dat het ook een schok kan geven aan je lichaam etc etc. en dat je het niet met je hand mag raken etc. maar kan iemand me uitleggen hoe het werkt stap voor stap met de installatie, na het vervangen wat je moet instellen als je het aanzet wat je moet doen en voor-en nadelen? Alvast bedankt! Computer Specificaties: uitgevoerd op 22-1-2010, 21:15:58 Computer ¯¯¯¯¯¯¯¯ - Fabrikant: VIA - Computermodel: K7VT4A+ - Systeemtype: x86 (32-bits) systeem Moederbord ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ - Fabrikant: - Model: K7VT4A+ - BIOS Fabrikant: American Megatrends Inc. - BIOS Model: Default System BIOS, versie P1.30 - Aansluitingen: PCI1 (Vrij), PCI2 (Vrij), PCI3 (Vrij), PCI4 (Vrij), PCI5 (Vrij) - Poorten: PS2 KEYBOARD (Toetsenbord), PS2 MOUSE (Muis), COM (Serieel), LPT (Parallel), USB (USB), USB (USB), USB (USB), USB (USB), ETHERNET (Netwerk), LINE-OUT (Audio), LINE-IN (Audio), MICROPHONE (Audio), GAME (Midi) Processor ¯¯¯¯¯¯¯¯¯ - Model: AMD Sempron 2200+ - Kloksnelheid: 1499 MHz - Socket & Cache(s): Socket-A, 256 KB L2 Cache Geheugen ¯¯¯¯¯¯¯¯ - Grootte: 1023 MB RAM - Type(s): 512 MB RAM (Onbekend, DIMM), 512 MB RAM (Onbekend, DIMM) Hardeschijf ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ - Bestandstype(s): NTFS (C:) - Grootte: 149,04 GB (149,04 GB (C:) ) - Vrije ruimte: 137,54 GB (137,54 GB (C:) ) Stations ¯¯¯¯¯¯¯¯ - Type(s): C: Lokale vaste schijf, D: CD- of DVD-ROM station, E: CD- of DVD-ROM station - Model(len): C: Hitachi HDS721616PLAT80 IDE, D: BTC BCE3212IM, E: ATAPI DVD A DH20A4P Geluidskaart ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ - Fabrikant: (Generic USB-audio) - Model: USB-audioapparaat Videokaart ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ - Model: NVIDIA GeForce FX 5200 (Microsoft Corporation) - Beeldprocessor: GeForce FX 5200 (0x0322) - Geheugengrootte: 128 MB VRAM - Stuurprogramma: nv4_disp.dll, versie 6.14.10.5673 Beeldscherm ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ - Fabrikant: Philips Consumer Electronics Co. - Model: Philips CM0800 (15B) - Schermresolutie: 1024x768 (Normaal 4:3 XGA) - Kleurdiepte: 32-bits - Frequentie: 60 Hz Muis ¯¯¯¯ - Fabrikant: (Standaard-systeemapparaten) - Model: USB-HID - Aantal knoppen: 4 - Aansluiting: USB Toetsenbord ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ - Model: USB-HID - Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen) - Functietoetsen: 12 Netwerkkaart ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ - Model(len): VIA Compatable Fast Ethernet Adapter (Ethernet 802.3) DirectX ¯¯¯¯¯¯¯ - Versie: 9.0c Besturingssysteem ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ - Naam: Microsoft Windows XP Professional - Versie: 5.1.2600 - Service Pack: Service Pack 3 ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Gegenereerd door Flitskikker InfoTool (Versie 3.0.0.133) http://flitskikker.fl.funpic.org/software/infotool Reageren
Danoontje_nl Geplaatst: 22 januari 2010 Rapport Geplaatst: 22 januari 2010 Dat zal niet gaan lukken. Een Intel processor kan je niet op een AMD moederbord plaatsen. Je zal een AMD processor moeten kopen. Reageren
Zakura Geplaatst: 22 januari 2010 Rapport Geplaatst: 22 januari 2010 Nee idd, gebruiken andere sockets(zeg maar soort aansluitingen op het moederbord). En die 0.10ghz ga je niet veel merken. Reageren
Sprunk Geplaatst: 23 januari 2010 Rapport Geplaatst: 23 januari 2010 Julie zitten beiden fout. Nu naar de winkel gaan en een AMD processor kopen zal namelijk niet gaan, omdat de sempron in kwestie een heel ander socket gebruikt dan de AMD CPU's die hedendaags worden verkocht. Alle huidige AMD processoren zijn socket AM3. En het verschil tussen de semron en de pentium is niet zomaar even 100 Mhz. De Pentium is een heel andere architectuur en kan zomaar veel sneller zijn dan de sempron. Je hebt wel gelijk in het feit dan beide processoren erg zwak zijn voor hedendaagse toepassingen. In ieder geval is wat jij wilt onmogelijk. Reageren
Zakura Geplaatst: 23 januari 2010 Rapport Geplaatst: 23 januari 2010 (bewerkt) Julie zitten beiden fout. Nu naar de winkel gaan en een AMD processor kopen zal namelijk niet gaan, omdat de sempron in kwestie een heel ander socket gebruikt dan de AMD CPU's die hedendaags worden verkocht. Alle huidige AMD processoren zijn socket AM3. En het verschil tussen de semron en de pentium is niet zomaar even 100 Mhz. De Pentium is een heel andere architectuur en kan zomaar veel sneller zijn dan de sempron. Je hebt wel gelijk in het feit dan beide processoren erg zwak zijn voor hedendaagse toepassingen. In ieder geval is wat jij wilt onmogelijk. Ik heb het niet gehad over een andere AMD processor kopen, ik zei alleen dat het niet past, dichtbijste socket van Intel is de socket 478 en semprons zijn 462, dus dan hou je een aantal pinnetjes over. En zoveel ga je dat nou ook weer niet merken, denk dat die extra snelheid sowieso verwaarloosbaar is. En info voor de TS, je kan alleen Socket A/462 gebruiken(Anders kijken voor een ander moederbord met die processors socket wil je perse een/die intel pentium 4 erin plakken), deze worden iig bij Alternate en Azerty niet meer verkocht, je kan nog wel kijken op marktplaats voor een snellere processor. Marktplaats 1 Marktplaats 2 Deze zouden volgens de ASRock site erop moeten werken. Maar als je perse sneller wilt, zou ik evt. kijken of het gaat en als jij vind dat je het geld ervoor over hebt voor een ander systeempje. Bewerkt: 23 januari 2010 door Zakura Reageren
Bora268 Geplaatst: 23 januari 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 23 januari 2010 oh, ik had niet op zo'n manier research gedaan met die sockets. ik heb namenlijk nog een computer met deze specificaties (uit mijn hoofd want ik heb hem niet aangesloten) Computer --> HP (zon liggende die stille computers) Processor --> Intel Pentium 1.6 ghz ram --> ongeveer 356 MB geheugen. en ik heb deze computer, waar ik nu achter zit met de specificaties --> [zie mijn 1e post] en ik wou eigenlijk een paar dingen veranderen en in die andere computer zetten of in deze om er een betere computer te maken.. Reageren
Galiorix Geplaatst: 26 januari 2010 Rapport Geplaatst: 26 januari 2010 Ik denk niet dat het verwisselen van componenten met die HP computer je computer beter zullen maken. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.