Apple-Mac Geplaatst: 24 januari 2010 Rapport Geplaatst: 24 januari 2010 De hacker George Hotz, bekend onder de naam Geohot, claimt op zijn blog de PlayStation 3 als eerste volledig te hebben gekraakt.Het kostte de hacker in totaal vijf weken om de PlayStation 3 te hacken door het gebruik van "slim geïmplementeerde simpele hardware en niet zo simpele software". Eerder al hackte Hotz de iPhone 2G, waardoor zijn claim dat hij nu de PlayStation 3 heeft gehackt, geloofwaardig klinkt. Hotz wil nog niet onthullen wat hij geëxploiteerd heeft om de PlayStation 3 te kraken, omdat Sony de manier waarmee de fout is uit te buiten met nieuwe firmware onmogelijk kan maken. Hij hoopt de decryptiesleutels te kunnen vinden om deze met de rest van de wereld te delen. Bron: Gamer.nl Reageren
Kenny-Petrovic Geplaatst: 25 januari 2010 Rapport Geplaatst: 25 januari 2010 Hacken is op dit moment een groot woord. Hij heeft het zo gebracht dat je wat meer kan dan wat je nu kan. Het gaat dus nog niet om ombouwen zodat je illegaal spellen kan downloaden. Dat is toch wel een verloren zaak want een blue ray speler in je pc bouwen kost veel geld en aan die lege blue ray schijfjes betaal je je ook blauw. Zijn bedoeling is dat je meer mogelijkheden krijgt op je ps3 die sony je niet geeft. Maar ik denk wel dat dit weer te verhelpen is met een nieuwe firmwire update die we binnenkort dus echt wel gaan zien Reageren
Kryziek Geplaatst: 25 januari 2010 Rapport Geplaatst: 25 januari 2010 Die blu-ray dingen worden nog wel goedkoper. Eerst waren de dvd's ook heel duur, en die heb je nu ook al heel goedkoop. Reageren
Ikkes Geplaatst: 25 januari 2010 Rapport Geplaatst: 25 januari 2010 Vind het erg zonde dat het nu dan eindelijk (misschien) gelukt is door de hackers. Schoolvoorbeeld van het kwaad van gehackte consoles is natuurlijk de PSP welke nagenoeg vermoord is door de piraterij. Games hoor je te kopen en niet te downloaden, goed ik geef toe ik heb ook wel een een game gedownload, ik ben ook niet heilig, maar je hoort gewoon een game te kopen. Puur uit respect voor de makers en het feit dat met dat geld weer geinvesteerd kan worden in nieuwe projecten. Maar het zal nog wel even duren voor de piraterij echt mogelijk is. zoals het nu schijnt is het gehackt via allemaal trucjes die voor een leek onmogelijk zijn. Daarnaast zal het downloaden van games van 50 gb ook wel afschrikken neem ik aan. Complimenten trouwens voor Sony dat ze hun systeem zo lang "dicht" hebben kunnen houden. Reageren
Kenny-Petrovic Geplaatst: 25 januari 2010 Rapport Geplaatst: 25 januari 2010 Ik weet zeker dat ze het oplossen met behulp van een firmwire update! ze veranderen gewoon de beveiliging en dan zijn de hackers terug bij af Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 25 januari 2010 Rapport Geplaatst: 25 januari 2010 Dat kan, maar in het geval van de Pandora hack voor de PSP was dat niet zo: deze werkt met iedere firmware. Ik denk dat sony zo snel mogelijk met iets moet komen waarmee ze gehackte consoles kunnen detecteren en blokkeren van het PSN. Uiteindelijk wordt de PS3 toch wel zo gehackt dat iedere halve zool het apparaat kan hacken, dus ik denk dat Sony dat verder maar wat los moet laten. Het wordt al een stuk minder leuk om te gaan hacken als je niet meer kan multi-playen, lijkt me. Reageren
ikt Geplaatst: 26 januari 2010 Rapport Geplaatst: 26 januari 2010 Ik weet zeker dat ze het oplossen met behulp van een firmwire update! ze veranderen gewoon de beveiliging en dan zijn de hackers terug bij af De cracker beweert dat de hack simpelweg niet is te dichten door een simpele firmware update te doen. Reageren
Hayte Geplaatst: 26 januari 2010 Rapport Geplaatst: 26 januari 2010 Ik weet zeker dat ze het oplossen met behulp van een firmwire update! ze veranderen gewoon de beveiliging en dan zijn de hackers terug bij af De cracker beweert dat de hack simpelweg niet is te dichten door een simpele firmware update te doen. In het bericht staat anders dat hij de manier van hacken niet vrij wilt geven omdat de hack met een firmware update onmogelijk kan maken. Met andere woorden, met een update kan het juist wel worden gestopt. Reageren
Dr.Oppai Geplaatst: 26 januari 2010 Rapport Geplaatst: 26 januari 2010 ik dacht dat je op de PS3 al sowiezo illigale games kon spelen?naa nu die misschien gekraakt is wil ik er misschien wel eentje gaan kopen en als je er geen illigale games op kan spelen hou ik het lekker bij mij omgebouwede xbox Reageren
Dakendak Geplaatst: 30 januari 2010 Rapport Geplaatst: 30 januari 2010 Vind het erg zonde dat het nu dan eindelijk (misschien) gelukt is door de hackers. Schoolvoorbeeld van het kwaad van gehackte consoles is natuurlijk de PSP welke nagenoeg vermoord is door de piraterij. Games hoor je te kopen en niet te downloaden, goed ik geef toe ik heb ook wel een een game gedownload, ik ben ook niet heilig, maar je hoort gewoon een game te kopen. Puur uit respect voor de makers en het feit dat met dat geld weer geinvesteerd kan worden in nieuwe projecten. Maar het zal nog wel even duren voor de piraterij echt mogelijk is. zoals het nu schijnt is het gehackt via allemaal trucjes die voor een leek onmogelijk zijn. Daarnaast zal het downloaden van games van 50 gb ook wel afschrikken neem ik aan. Complimenten trouwens voor Sony dat ze hun systeem zo lang "dicht" hebben kunnen houden. Ben ik het volledig mee eens! @Hierboven: En dat moet dan een co-leader zijn. Je moet het goede voorbeeld geven ! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.