Torritor Geplaatst: 25 januari 2010 Rapport Share Geplaatst: 25 januari 2010 Beste GTAForum-leden, Het lijkt erop dat niemand de vliegramp voor de kust van Libanon heeft overleefd. Reddingswerkers hebben inmiddels veertien lijken uit de zee gehaald. Het Libanese leger zoekt met schepen naar de ruim zeventig overige slachtoffers. Vannacht stortte een passagiersvliegtuig van Ethiopian Airlines in de Middellandse Zee, zo'n 3.5 kilometer uit de kust. Er waren 83 passagiers aan boord en zeven bemanningsleden. Het toestel was vertrokken uit Beiroet en het was op weg van de Libanese hoofdstad naar de hoofdstad van Ethiopië, Addis Abeba. Volgens een woordvoerder van de Libanese luchthaven verdween de Boeing 737 ruim een half uur na vertrek van de radar. Ooggetuigen zagen een vuurbal vlak voor het vliegtuig in zee stortte. Meteen is een grote reddingsoperatie op touw gezet. De Libanese politie gaat er vooralsnog vanuit dat de crash is veroorzaakt door slecht weer. Een terroristische aanslag wordt uitgesloten door de Libanese regering. De meeste passagiers van het gecrashte vliegtuig waren Libanezen en Ethiopiërs. Ethiopian Airlines staat bekend als een degelijke maatschappij. In meer dan twintig jaar zijn er slechts twee grote ongelukken geweest met de vliegmaatschappij. In 1988 kwamen 31 passagiers om toen een vliegtuig in een zwerm vogels vloog en kort na het opstijgen crashte. Bijna tien jaar later, in 1996, werd een toestel van Ethiopian Airlines gekaapt. Toen de brandstof op was, stortte het in zee. Van de 175 inzittenden kwamen 126 mensen om. Bron: NOS.nl. Gr. Torritor Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Nick_Kerkwijk Geplaatst: 25 januari 2010 Rapport Share Geplaatst: 25 januari 2010 Tja, het is natuurlijk een ernstig ongeval. Vele doden en niet eens 1 overlevende. Het is ook niet echt logisch dat je een crash op zee overleeft zover van de kust vandaan. Het lijkt me ook dat er iets inde motor is gekomen waardoor die inde brand is gevlogen en dat daardoor het vliegtuig niet meer inde lucht kon blijven. Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Amfetamientje Geplaatst: 25 januari 2010 Rapport Share Geplaatst: 25 januari 2010 Was er niet een speciaal nieuws topic om dit soort dingen te plaatsen? Het is natuurlijk heel erg voor alle betrokkenen maar meer dan een "agh jee" krijg je er bij mij niet uit. Het lijkt mij ook niet dat hier gediscussieerd over kan worden, of gaan we nu vliegtuigen verbieden? Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Basssss Geplaatst: 25 januari 2010 Rapport Share Geplaatst: 25 januari 2010 (bewerkt) Als je voor elk van zulke rampen zo'n topic maakt word het snel een warboel. Jaarlijks storten er ongeveer 8 tot 10 grote vliegtuigen neer, 5 tot 7 van die vliegtuigen zijn eigendom van de wat minder moderne landen. Niet zo heel boeiend als er voor elk een apart topic gemaakt word. Maar uiteraard RIP naar de slachtoffers. Bewerkt: 25 januari 2010 door Basssss Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
BoerBanaan Geplaatst: 25 januari 2010 Rapport Share Geplaatst: 25 januari 2010 Pfff best erg, R.I.P. mensen die zijn overleden Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
flippie13 Geplaatst: 25 januari 2010 Rapport Share Geplaatst: 25 januari 2010 Opinie? Erg triest voor die mensen op het vliegtuig, maar natuurlijk ook voor de nabestaande, maar ik zie niet echt hoe we hier over kunnen discussiëren. R.I.P is wel op zijn plaats. Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Dutchy3010 Geplaatst: 25 januari 2010 Rapport Share Geplaatst: 25 januari 2010 Het is erg, dat zeker. Maar ik denk niet dat iemand hier wat anders over zou zeggen, en dus is dit helemaal geen discussietopic... Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Recommended Posts