Jump to content

Inlogsysteem met restricties

Recommended Posts

Geplaatst:

Om mijn opleiding af te kunnen ronden moet ik een project maken en deze uiteraard voldoende afsluiten. Aangezien ik destijds niets zinnigs wist te verzinnen heb ik van school de opdracht gekregen om een stageregistratiesysteem te maken. Nu heb ik de kennis van een borrelnoot wat betreft PHP en aanverwanten, dus vroeg of laat zou ik vast komen te zitten.... nu dus. :puh: Dankzij heel wat tutorials en enkele medeleerlingen heb ik het onderstaande kunnen maken:

post-7574-1264442258,21.png

Het is nu mogelijk om data aan de database toe te voegen en te verwijderen. Ik ben momenteel nog bezig met de mogelijkheid om reeds ingevoerde data aan te kunnen passen.

De tabellen moeten uiteindelijk (deels) met elkaar in verband staan, zodat je er informatie uit kunt halen (bijv.: SELECT * FROM 'bpvbedrijven'). Daarnaast moet er een inlogsysteem komen met restricties. Leraren moeten de boel kunnen aanpassen/verwijderen, andere gebruikers mogen de informatie enkel zien. Nu is dit inlogsysteem een beetje mijn zorgenkindje momenteel en de tutorials op internet gaan me de pet te boven. Vandaar dat ik de hulp inroep van enkele experts hier. De hamvraag: Wat is de beste (en makkelijkste) manier om een inlog met restricties en zonder verdere poespas te maken? Ik werk met phpMyAdmin overigens.

Geplaatst:

Ik gebruik daar gewoon een tabel voor, waarbij je in die tabel verschillende kolommen maakt met daarin je permissies/restricties. Die kun je dan de waarde 0/1 toekennen, om ze in PHP uit te lezen en te controleren.

[table=header]ID|Naam|Lezen|Bewerken|Verwijderen|etc

0|Administrator|1|1|1|

1|Gebruiker|1|0|0|

2|Leraar|1|1|1|[/table]

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...