Jump to content

Gta IV mooier maken


K1pc0rn

Recommended Posts

Wat moet ik kopen (niet al te duur) om Gta IV mooier te spelen?

Processor

¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: Intel® Core2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz (Quad Core)

- Kloksnelheid: 2400 MHz

- Socket & Cache(s): Socket 775

Geheugen

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Grootte: 2047 MB RAM

- Type(s): 1024 MB RAM (DDR2-667 PC2-5300 333 MHz, DIMM), 1024 MB RAM (DDR2-667 PC2-5300 333 MHz, DIMM)

Videokaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: NVIDIA GeForce 8500 GT

- Beeldprocessor: GeForce 8500 GT (0x0421)

- Geheugengrootte: 256 MB VRAM

Link to comment
Delen op andere websites

Een nieuwe videokaart kun je kopen op bijvoorbeeld alternate.nl of azerty.nl. Geheugen kun je daar ook kopen, maar in principe is 2 GB genoeg voor GTA IV op high. Als je ons een budget geeft, kunnen wij een mooie en goede kaart voor je uitzoeken. :*D

Hoeveel watt levert je voeding? En van welk merk is je voeding? Dit kun je opzoeken op de voeding zelf, echter zul je hiervoor wel de behuizing van je PC moeten openen.

Overigens is dit meer een hardware matige vraag. Je had je vraag dus beter in het hardware forum kunnen plaatsen. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Protip:

1GB videokaarten doen het goed bij GTA IV. Medium textures zien er vreselijk verrot uit. Wel een goede 1GB kaart nemen, en niet bijvoorbeeld een GT210 met 1GB nemen, daar heb je niets aan die 1GB omdat de videokaart zelf toch sloom is.

@ Sprunk: In principe wel, maar bij mij neemt GTA IV alleen al 1,5GB RAM in beslag. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ach, ik heb ook 2 GB en speel op High (Textures op medium i.v.m. 512 MB videogeheugen), dus het is te doen. Met 2,5 GB of hoger kun je wel hogere instellingen nemen, maar dat kan zijn processor dan weer niet aan. Én het ligt aan de resolutie waarop je speelt. Ik speel op een relatief kleine resolutie. Kijk dus eerst op welke resolutie je wilt spelen, voordat je extra geheugen koopt. Voor 1280x1024 of lager is 2 GB dus voldoende. Op hogere resoluties kun je het best iets meer geheugen hebben. Overigens is Medium Textures goed te doen. Low is pas lelijk. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ach, ik heb ook 2 GB en speel op High (Textures op medium i.v.m. 512 MB videogeheugen), dus het is te doen. Met 2,5 GB of hoger kun je wel hogere instellingen nemen, maar dat kan zijn processor dan weer niet aan. Én het ligt aan de resolutie waarop je speelt. Ik speel op een relatief kleine resolutie. Kijk dus eerst op welke resolutie je wilt spelen, voordat je extra geheugen koopt. Voor 1280x1024 of lager is 2 GB dus voldoende. Op hogere resoluties kun je het best iets meer geheugen hebben. Overigens is Medium Textures goed te doen. Low is pas lelijk. :puh:

Ik heb het 'Once you go High, you never want to go back' syndroom. :puh: Ziet er schitterend uit, maar slechte FPS.

Maar inderdaad, met Medium textures en high rest kun je dik al vooruit. Zelfs met High shadows. Neem iets in de trend van een 8800GT. 9800GT kan ook. GTxxx ken ik niet, maar daar zitten ook goede bij, al zijn die iets té voor je CPU.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het 'Once you go High, you never want to go back' syndroom. puh2.gif Ziet er schitterend uit, maar slechte FPS.

Maar inderdaad, met Medium textures en high rest kun je dik al vooruit. Zelfs met High shadows. Neem iets in de trend van een 8800GT. 9800GT kan ook. GTxxx ken ik niet, maar daar zitten ook goede bij, al zijn die iets té voor je CPU.

GTX260/GTX275 gaat nog wel met een Q6600, alles daarna gaat bottleneck vormen.

Link to comment
Delen op andere websites

De GTXxxx zijn EOL en niet meer, of niet goed te verkrijgen. Beter haal je een HD4850/HD4870 in huis, die zijn goed geschikt voor in jouw PC qua balans met je processor.

@ Ikt: Wil je mooie schaduw, zet je shadows op Very High. Kost je misschien een paar FPS, maar het ziet er 20x beter uit dan shadow op high.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je een bottleneck zou krijgen dan kun je altijd nog je cpu overclocken. Heb jij een merk pc dan kun je dit al buiten beschouwing houden, Maar als je een zelfbouw pc hebt met 'n moederbord waarmee je kan overclocken, kun je ook een groot deel van de bottleneck wegwerken. Met 'n q6600 kun je makkelijk over de 3ghz komen met 'n asus p5q bord. Succes

Link to comment
Delen op andere websites

Als je een bottleneck zou krijgen dan kun je altijd nog je cpu overclocken. Heb jij een merk pc dan kun je dit al buiten beschouwing houden, Maar als je een zelfbouw pc hebt met 'n moederbord waarmee je kan overclocken, kun je ook een groot deel van de bottleneck wegwerken. Met 'n q6600 kun je makkelijk over de 3ghz komen met 'n asus p5q bord. Succes

Het is een redelijk laag geklockte CPU met een budget grafische kaart. Het schreeuwt OEM uit.

Link to comment
Delen op andere websites

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...