Jump to content

Geheugen Upgraden

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo, forumgebruikers.

Ik zag in het foldertje van Staples Office center een goedkoop geheugen op bladzijde 4

http://folders.webin...7ZTFLM/?lang=nl

Zou mijn computer deze geheugens ondersteunen en zal je merken dat de pc sneller is?

Het is toch waar dat de processor geen snelheid van de computer regelt?

En wat is volgens jullie de beste keuze, als er geen budget aan verbonden zit.

Rapport van Cas en Hannah's computer

Uitgevoerd op 26-1-2010, 19:33:45

Computer

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: Packard Bell NEC

- Computermodel: 00000000000000000000000

- Computernaam: CASENHANNAH

- Systeemtype: x86 (32-bits) systeem

Moederbord

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: NEC COMPUTERS INTERNATIONAL

- Model: GA-8I915PMD

- BIOS Fabrikant: Award Software International, Inc.

- BIOS Model: Award Medallion BIOS v6.00PG, versie 10f

- Aansluitingen: PCI1 (Vrij), PCI2 (Vrij), PCI-E 16X (Gebruikt), PCI-E 1X (Vrij)

- Poorten: IDE (Geen), S_ATA 1 (Geen), S_ATA 2 (Geen), S_ATA 3 (Geen), S_ATA 4 (Geen), FDD (Diskettestation), (Serieel), COMB (Serieel), (Parallel), (Toetsenbord), (Muis), (USB), (USB), (USB), (USB), F_USB 1 (USB), F_USB 1 (USB), F_USB 2 (USB), F_USB 2 (USB), CD_IN (Audio), (Netwerk), AZALIA_FP (Audio), AZALIA_FP (Audio), (Audio), (Audio), (Audio), (Audio), (Audio), (Audio), (Audio), (Audio), F1_1394 (FireWire), F2_1394 (FireWire)

Processor

¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: Intel® Pentium® 4 CPU 2.93GHz

- Kloksnelheid: 2926 MHz

- Socket & Cache(s): Socket 775

Geheugen

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Grootte: 511 MB RAM

- Type(s): 512 MB RAM (DDR2-533 PC2-4300 266 MHz, DIMM)

Hardeschijf

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Bestandstype(s): NTFS (C:)

- Grootte: 127,99 GB (127,99 GB (C:) )

- Vrije ruimte: 50,93 GB (50,93 GB (C:) )

Stations

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Type(s): C: Lokale vaste schijf, D: Verwisselbare schijf, E: Verwisselbare schijf, F: Verwisselbare schijf, G: Verwisselbare schijf, H: CD- of DVD-ROM station

- Model(len): C: ST3160023AS IDE, D: Onbekend, E: Onbekend, F: Onbekend, G: Onbekend, H: PHILIPS DVDR1628P1

Geluidskaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: Realtek

- Model: Realtek High Definition Audio

Videokaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: NVIDIA GeForce 6200 LE

- Beeldprocessor: GeForce 6200 LE (0x0163)

- Geheugengrootte: 128 MB VRAM

- Stuurprogramma: nv4_disp.dll, versie 6.14.10.9131

Beeldscherm

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen)

- Model: Plug en Play-monitor

- Schermresolutie: 1280x1024 (Normaal 5:4 SXGA)

- Kleurdiepte: 32-bits

- Frequentie: 60 Hz

Muis

¯¯¯¯

- Fabrikant: Microsoft

- Model: PS/2-compatibele muis

- Aantal knoppen: 5

- Aansluiting: PS/2

Toetsenbord

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord

- Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen)

- Functietoetsen: 12

Netwerkkaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model(len): Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC (Ethernet 802.3), 1394-netwerkkaart (Ethernet 802.3), SpeedTouch 120g Wireless USB Adapter (Ethernet 802.3)

- Adressen: IP: 0.0.0.0, MAC: 00:14:85:B2:8C:AB, DHCP: 192.168.1.254 & IP: 10.0.0.168, MAC: 00:30:F1:E4:F8:24, DHCP: 10.0.0.138

DirectX

¯¯¯¯¯¯¯

- Versie: 9.0c

Besturingssysteem

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Naam: Microsoft Windows XP Home Edition

- Versie: 5.1.2600

- Service Pack: Service Pack 3

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Gegenereerd door Flitskikker InfoTool (Versie 3.0.0.133)

http://flitskikker.fl.funpic.org/software/infotool

BTW: Hoe schakel je in xp visuele effecten in en uit?

Alvast bedankt,

Gta-Kneusje biertje.gif

Bewerkt: door Gta-kneusje
  • Reacties 32
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Casss

13

• Sprunk

5

• ikt

4

• ArticLight

3

Top Posters In This Topic

Geplaatst:

Kingston is wel een goed merk, maar de snelheid lijkt mij nogal laag, 400-800Mhz, correct me if i´m wrong. Het is wel een leuke aanbieding, dus als de rest van je pc ook nog redelijk is, dan zou ik er wel op gokken. Houd er rekening mee dat Office Centre altijd adverteert exclusief btw.

Geplaatst:

Kingston is wel een goed merk, maar de snelheid lijkt mij nogal laag, 400-800Mhz, correct me if i´m wrong. Het is wel een leuke aanbieding, dus als de rest van je pc ook nog redelijk is, dan zou ik er wel op gokken. Houd er rekening mee dat Office Centre altijd adverteert exclusief btw.

Maar je zal wel merken dat mijn pc sneller is? Wat betekent 400-800mhz eigenlijk?

Geplaatst:

Zeker, je gaat sneller.

Windows XP heeft voor een überpoweruser deze tijden genoeg aan 2GB RAM. Je hebt zo te zien al 512MB erin zitten, en aangezien je moederbord waarschijnlijk Dual channel ondersteunt zou ik 2x dezelfde soort latjes doen.

xxx MHz is hoe snel het geheugen is, maar dat doet er op dit moment niet erg veel toe voor een gezinspc. Pas als je hardcore gaat gamen of benchmarken kun je je druk maken om snel geheugen.

Geplaatst:

ik geloof niet dat die pc DDR2-400 ondersteund, de boel daarin is al behoorlijk oud, dus ik betwijfel of hij 800MHz balkjes ondersteund.

Geplaatst:

Zeker, je gaat sneller.

Windows XP heeft voor een überpoweruser deze tijden genoeg aan 2GB RAM. Je hebt zo te zien al 512MB erin zitten, en aangezien je moederbord waarschijnlijk Dual channel ondersteunt zou ik 2x dezelfde soort latjes doen.

xxx MHz is hoe snel het geheugen is, maar dat doet er op dit moment niet erg veel toe voor een gezinspc. Pas als je hardcore gaat gamen of benchmarken kun je je druk maken om snel geheugen.

Dus als het kan raad je me aan om er 2 gig in te gooien! Oke

@ Wesley: Denk je dat de werknemers van office center daaar meer over weten?

Geplaatst:

Nee, ik kom regelmatig bij Office Centre, en die lui daar weten helemaal niets ervan af. Neem ook inderdaad het Kingston, en niet het Dane-Elec geheugen wat ze ook verkopen. Dat is bagger geheugen.

En als je PC geen 800 Mhz ondersteund, gaan die repen gewoon op lagere snelheden draaien. Maak je daar dus geen zorgen over.

Geplaatst:

Zeker, je gaat sneller.

Dus als het kan raad je me aan om er 2 gig in te gooien! Oke

@ Wesley: Denk je dat de werknemers van office center daaar meer over weten?

Probeer 4x 512MB ;) Hebben we nu ook, download PCtje is razendsnel voor een Pentium 4 3,2GHz. ALs je ook wilt gamen, gooi er een betere videokaart in, een 8600GT 512MB voldoet voor die CPU, meer winst haal je niet. Kan ik weten. :puh:

Geplaatst:

Ik heb gezocht, en dit geheugen zou hij moeten ondersteunen:

DDR2 PC2-5300 (667MHz) DIMM or DDR2 PC2-4200 (533MHz) DIMM

800Mhz ondersteund hij dus niet.

Douw je die reepjes eigenlijk gewoon in een PCI aansluiting?

En ik kan dus wel 2x 800 mhz reepjes erin gooien alleen dan werken ze wat langzamer?

En is het ook mogelijk om ergens dezelde of betere reepjes voor dezelfde prijs als 1x 2 gb 800 mhz

En dan nog iets :puh: maakt het verschil als ik 2 reepjes van 1 gig erin douw of een reepje van 2 gig?

@ ikt: Denk je dat ik met meer geheugen en betere videokaart gta iv op low-mid kan spelen? Flits geeftaan van niet:

Adviesniveau: Grand Theft Auto IV - Minimal

[table=header]Onderdeel |Huidig |Eis |Voldoet

notok.gif Processor|Intel Pentium 4 Processor|Intel Core 2 Duo Processor|NEE

notok.gif Kloksnelheid (MHz)|2926|1800 (3150)|NEE

notok.gif Geheugen (MB)|511|1024|NEE

ok.gif Totale hardeschijfruimte (GB)|127,99||JA

ok.gif Vrije hardeschijfruimte (GB)|50,11|16|JA

ok.gif Vrije hardeschijfruimte op systeemschijf C: (GB)|50,11|1|JA

notok.gif Videokaart|NVIDIA GeForce 6200 LE|NVIDIA GeForce 7900|NEE

notok.gif Videogeheugen (MB)|128|256|NEE

ok.gif Horizontale beeldschermresolutie (pixels)|1280|800|JA

ok.gif Verticale beeldschermresolutie (pixels)|1024|600|JA

ok.gif Bitsdiepte|32|32|JA

ok.gif Vernieuwingsfrequentie (Hz)|60|56|JA

ok.gif DirectX|9.0c|9.0c|JA

notok.gif Besturingssysteem|Windows XP Home Edition|Windows XP|NEE

ok.gif Service Pack|Service Pack 3|Service Pack 3|JA [/table]

Advies:

- De processor is verouderd of te zwak. Koop een nieuwe processor die compatibel is met de huidige socket en moederbord.

- De videokaart is verouderd of te zwak. Koop een nieuwe videokaart.

- Het besturingssysteem is verouderd. Koop een nieuwe versie van Windows.

- De processor heeft een te lage kloksnelheid. Koop een nieuwe processor die compatibel is met de huidige socket en moederbord.

- De computer heeft te weinig geheugen. Koop geheugen bij van hetzelfde type.

- De computer heeft te weinig videogeheugen. Koop een nieuwe videokaart.

Let erop dat, als je nieuwe of nieuwere hardware installeert, dat je ook meer stroomverbruik krijgt. Het is dus mogelijk dat je ook een nieuwe voeding nodig hebt. Er zijn geen programma's om het vermogen van je voeding te detecteren, dus je zult zelf de kast moeten openmaken en kijken hoeveel vermogen (Watt) je voeding levert. Voor gaming of het gebruik van zware programma's heb je minimaal 500 á 600 Watt nodig.

info.gifGegenereerd door fkinfotl.gifFlitskikker InfoTool (Versie 3.0.0.133)

Bedankt :)

Gta-kneusje

Bewerkt: door Gta-kneusje

Het zou in principe op low kunnen werken. en 512MB videokaart is ruim genoeg om met die CPU en 2GB RAM GTA IV op low te kunnen spelen. Misschien zelfs Medium! :)

Als jij je ogen opendoet dan zie je dat je CPU ook niet voldoet dus zal je die ook moeten upgraden.

Dat is volgens de officiele normen, maar een 3,2GHz Pentium 4 werkt prima met GTA IV. Proof:

En 200MHz maakt niet zoveel uit.

Bewerkt: door ikt
Geplaatst:

BUMP: Kan ik er nou beter een 2 gig reepje in doen of 2x 1 gig reepje's

Maar volgensmij ondersteund mijn moederboord geen 2 reepjes erbij omdat eer natuurlijk al een in zit.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...