Jump to content

Mass Effect 2

Recommended Posts

Geplaatst:

Mass Effect 2

Ontwikkelaar: Bioware

Uitgever: EA

Genre: Shooter/RPG

Platforms: Xbox360, PC

Aantal spelers: 1

Release: NA: 26.01.10 EU: 29.01.10

Demo: geen

Ik heb ME2 bij action/adventure geplaatst, omdat het meer als een action game aanvoelt met een goed verhaal dan een RPG.

Trailer:

Info:

Mass Effect 2 is de opvolger van de enorme kaskraker Mass Effect. De game begint wanneer het ruimteschip van commandant Shepard onder vuur wordt komt te liggen. Het schip raakt ernstig beschadigd en de bemanning moet dan ook van boord. Shepard beslist om als laatste van boord te gaan, maar zijn plan mislukt en het schip ontploft nog voordat hij het dek heeft kunnen verlaten. Zijn lichaam wordt door de een paramilitaire organisatie, Cerberus genaamd, gevonden en ze proberen hem te reanimeren. Dan gaat Mass Effect 2 twee jaar na de explosie verder. U bevindt zich in het jaar 2185. Shepard ontwaakt uit zijn coma terwijl hij aan boord is van het schip van Cerberus. Shepard wordt gevraagd om mee te helpen om hun nieuwe vijand uit te roeien die hele kolonies mensen ontvoerd. Dit is dan ook je belangrijkste missie in Mass Effect 2. Om de grootste bedreiging van het menselijke bestaan uit te kunnen roeien moet Shepard het sterkste team van de ruimte samenstellen en heersen over het meest krachtige ruimteschip dat ooit gebouwd is. Het lijkt een zelfmoordmissie, maar lukt het Shepard toch om in Mass Effect 2 het menselijk ras van de ondergang te redden?

Als je meer over Mass Effect wilt weten (Engelstalig): Klik

Wie van julie gaat Mass Effect 2kopen/heeft het al besteld?

Ik heb de CE besteld en ik kan echt niet wachten tot vrijdag (zeker nog eens omdat Amerikanen het al sinds dindsdag hebben :cry: ). :eten:

Geplaatst:

Ik had hem bij Game Mania gereserveerd. Staat op hun site dat de normale versie uit is, dus ik ga naar die Game Mania, komt de CE pas morgen aan...

Maar ik heb er echt super veel zin in. De eerste was al geniaal, en deze word hopelijk veel beter.

Al hoop ik wel dat er een MP in ME3 zit.

Geplaatst:

Ik had hem bij Game Mania gereserveerd. Staat op hun site dat de normale versie uit is, dus ik ga naar die Game Mania, komt de CE pas morgen aan...

Maar ik heb er echt super veel zin in. De eerste was al geniaal, en deze word hopelijk veel beter.

Al hoop ik wel dat er een MP in ME3 zit.

Waaroom wil je MP in een singleplayer game? Als ze multiplayer inzetten (wat er toch niet gebeurd, Bioware maakt geen MP games behalve MMORPG's) dan wordt de singleplayer korter en dat wil ik zeker niet hebben.

Ik kan niet wachten tot ik mijn Blood Dragon armor in ME2 kan uitproberen (het is een speciale armor die je bij een nieuw exemplaar van Dragon Age: Origins). :eten: :eten:

Hier een plaatje ervan:

Blood_Dragon_Armor.jpg

Geplaatst:

Het hoeft niet een nieuwe spectaculaire next gen bla bla MP te worden zoals MW2 ofzo. Nee, gewoon een simpele (T)DM is al genoeg voor mij.

Ik vind dat hele speciale item ding trouwens heel vaag. Waarom niet gewoon één soort CE? Waarom moet die winkel weer dit hebben, een andere weer dat, enz. Ja oké, voor concurrentie. Maar wij Nederlanders kunnen zo niet aan die andere special armour en wapens komen :|

Geplaatst:

Het hoeft niet een nieuwe spectaculaire next gen bla bla MP te worden zoals MW2 ofzo. Nee, gewoon een simpele (T)DM is al genoeg voor mij.

Ik vind dat hele speciale item ding trouwens heel vaag. Waarom niet gewoon één soort CE? Waarom moet die winkel weer dit hebben, een andere weer dat, enz. Ja oké, voor concurrentie. Maar wij Nederlanders kunnen zo niet aan die andere special armour en wapens komen :|

Het zijn Amerikanen mijn vriend, ze blijven altijd ignorant en arrogant.... specialen armors boeien me niet, maar dat ze een gravity gun krijgen gaat me te ver. :duh:

Geplaatst:

Maakt niet uit dat ook andere landen, zoals Engeland en (volgens mij) Duitsland die speciale artiekelen ook krijgen.

Maar het spel zelf is niet normaal vet. Toen ik voor het eerst in Afterlife ging was het echt iets van... wow... niet normaal hoe goed gemaakt. Gelukkig nog geen grote bugs tegengekomen (wel kleine glitches, maar ja), maar het spel is gewoon... prachtig.

Geplaatst:

Maakt niet uit dat ook andere landen, zoals Engeland en (volgens mij) Duitsland die speciale artiekelen ook krijgen.

Maar het spel zelf is niet normaal vet. Toen ik voor het eerst in Afterlife ging was het echt iets van... wow... niet normaal hoe goed gemaakt. Gelukkig nog geen grote bugs tegengekomen (wel kleine glitches, maar ja), maar het spel is gewoon... prachtig.

Ik ben nu met mijn tweede playtrough bezig en ik moet zeggen dat dit toch het beste spel is die ik tot nu toe heb gespeeld. Ik kan niet wachten tot ME3 en de beloofde DLC's en expansions voor ME2. :eten:

Ik heb gehoord dat als je trouw blijft aan jou LI (love interest) van ME1 je dan verder kan gaan met jou relatie in ME3. Ik ben natuurlijk niet trouw gebleven, omdat

1. 50G voor wat gepraat en een sex scene

2. Miranda heeft veel beter uitgewerkte persoonlijkheid en uiterlijk dan Ashley

3. 50G!!!

Mischien krijg ik een catfight in ME3. :clown:

Ik hoop dat ik de menselijke Council ooit eens te zien krijg, want dan kan ik ze uitschelden (behalve Anderson, hij is cool en mijn Shephard's vriend), diconnecten en verder gaan met mijn werk bij Cerberus. :sigaar:

PS: Alleen Amerikanen kregen ze.

Geplaatst:

Available exclusively at the following retailers: 576 (Hungary), Blockbuster (Italy), BT Games (South Africa), Coin-Op (Switzerland), EB Games (Australia,Canada), Gamestop (USA Norway Germany,Canada), Gramer (Poland), Play.com(UK, Standard Edition only), Saluzi(Thailand) , (X)Zone (Czech Republic).

Voor Terminus armour en Blackstorm Projector. Bron: http://masseffect.wikia.com/wiki/Mass_Effect_2 (en dan beneden scrollen naar Retail Bonus Items)

Welke class zijn jullie allemaal?

Geplaatst:

Available exclusively at the following retailers: 576 (Hungary), Blockbuster (Italy), BT Games (South Africa), Coin-Op (Switzerland), EB Games (Australia,Canada), Gamestop (USA Norway Germany,Canada), Gramer (Poland), Play.com(UK, Standard Edition only), Saluzi(Thailand) , (X)Zone (Czech Republic).

Voor Terminus armour en Blackstorm Projector. Bron: http://masseffect.wikia.com/wiki/Mass_Effect_2 (en dan beneden scrollen naar Retail Bonus Items)

Welke class zijn jullie allemaal?

Als ik het wist dat Polen die bonus items kreeg had ik ze daar besteld, ik ben Pools en mijn oma kwam op 30 janauari naar Nederland voor twee weken en dan kon ik ME2 maar een dag later krijgen met Terminus en Blackstorm. Ik overleef het wel...

Ik ben een lvl 30 Renegade Soldier (wie anders?)

mijn wapens zijn:

Geth Pulse Rifle (ik had eerst de Collectors AR, maar GPR is veel beter en moelijker te krijgen)

Widow Anti-material rifle (Barret .50 van ME)

M6 Canifex Hand Canon

Scimitar Assault Shotgun

Cain (the Nuke launcher, omwnt elke boss met een shot)

Mijn Love Interest:

Miranda

Squad:

Garrus/Legion

Miranda

Dit is een leuke EE:

Geplaatst:

Net het spel uitgespeeld, en wat VOND ik het toch een goed spel, maar het einde is zo flut. Ze hebben gewoon een kind van de straat geplukt, die het verhaal laten horen, en die het eind laten maken.

ME1 was prachtig, daardoor had je meteen zin in een vervolg. ME2 was ook prachtig, tot je bij het eind kwam.

Geplaatst:

Net het spel uitgespeeld, en wat VOND ik het toch een goed spel, maar het einde is zo flut. Ze hebben gewoon een kind van de straat geplukt, die het verhaal laten horen, en die het eind laten maken.

ME1 was prachtig, daardoor had je meteen zin in een vervolg. ME2 was ook prachtig, tot je bij het eind kwam.

Ik heb toch nog zin in een vervolg van ME2 :$ , maarja smaken verschillen. Had je eigenlijk de station gered en ging je voor Cerberus weken of heb je het op de Paragon manier gedaan? Ik hoop dat Normandy wat Reaper upgrades krijgt in ME3.

Ik heb de eindbaas gewoon genuked, recht in zijn oog. Hoe ging het met jou squad? Hebben ze het alemaal overleeft zoals bij mij?

Geplaatst:

Thane en Mordin gingen bij mij dood, Thane had ik gekozen voor die shafts, maar Mordin zag ik doodliggen in de laatste cutscene die je ziet van de collector's basis.

Maar de eindbaas was nog wel het ergst. Zat totaal geen verhaal aan vast, helemaal niks. Hij was er opeens, je vernietigt hem, hij klimt (op de één of andere manier) weer naar boven, je pwnt hem weer, en klaar is het. Hij praat niet ofzo, EDI zegt niks ofzo, nee gewoon, hoi, bam, oh, je bent er weer, bam, klaar. En wat hebben ze weinig gedaan met Harbinger. Doodzonde.

De basis had ik gewoon vernietigt, maar hierna ga ik de basis redden :puh:

Geplaatst: (bewerkt)

Thane en Mordin gingen bij mij dood, Thane had ik gekozen voor die shafts, maar Mordin zag ik doodliggen in de laatste cutscene die je ziet van de collector's basis.

Maar de eindbaas was nog wel het ergst. Zat totaal geen verhaal aan vast, helemaal niks. Hij was er opeens, je vernietigt hem, hij klimt (op de één of andere manier) weer naar boven, je pwnt hem weer, en klaar is het. Hij praat niet ofzo, EDI zegt niks ofzo, nee gewoon, hoi, bam, oh, je bent er weer, bam, klaar. En wat hebben ze weinig gedaan met Harbinger. Doodzonde.

De basis had ik gewoon vernietigt, maar hierna ga ik de basis redden :puh:

Ik ga de basis nooit vernietigen. Door Halo heb ik een haat voor aliens ontwikkeld en dat ideetjes van TIM om de Melkweg te overnemen met Reaper technologie bevalt me wel (die Thanix Canons op de Normandy die de Collector cruiser met twee schoten ownen was gebaseerd op een GEMOLDE wapen van Sovereign btw). Ik had verwacht dat hij "I'll be baaack." zou zeggen, maar dat is jammergenoeg niet gebeurd. Ik wou echt dat schip door de ruimte zien "vliegen", waarschijnlijk zou het gaan zwemmen. :clown:

En nog over Harbringer: Ze willen hem geheimzinnig houden, we weten alleen dat het een Reaper is en de rest komen we achter in ME3.

Heyte, heb jij eigenlijk een relatie met iemand in ME2 of blijft jou Shephard alleen?

PS: Om ze allemaal te redden moet je Miranda de Fire team laten leiden, beide keren. Legion door de shaft en Mordin terug naar de Normandy. Iedereen heeft het bij mij gered, ik had wel een moment dat ik dacht dat Miranda dood was, maar gellukig was het niet zo (anders heeft mijn Shephard nog alleen een Space Hamster om mee te knuffelen :cry: ) En om je crew te redden moet je meteen door de relay gaan.

Bewerkt: door Vercetti24
Geplaatst:

Ik had een relatie met Miranda natuurlijk :puh:

Maar ik denk ook niet dat ME3 beter wordt, eigenlijk. Harbinger verwacht ik niet veel meer van. Vooral omdat ze de volgende keer heel erg moeten letten op verschillende keuzes die gemaakt konden worden in de voorgaande spellen, dus dan kan je óf een spel met diepgang en een flut verhaal (zoals dit, eigenlijk) of een über verhaal, maar voor de rest is er amper iets (ME1, eigenlijk)

Geplaatst:

Ik had een relatie met Miranda natuurlijk :puh:

Maar ik denk ook niet dat ME3 beter wordt, eigenlijk. Harbinger verwacht ik niet veel meer van. Vooral omdat ze de volgende keer heel erg moeten letten op verschillende keuzes die gemaakt konden worden in de voorgaande spellen, dus dan kan je óf een spel met diepgang en een flut verhaal (zoals dit, eigenlijk) of een über verhaal, maar voor de rest is er amper iets (ME1, eigenlijk)

Mischien verrast Bioware ons? Eiegnlijk zouden we niet Bioware de schuld moeten geven, maar EA. :duh:

Ik was al bang dat je een van die stomme Tali fanboys zou zijn. Helft van Bioware forum bestaat uit gezeik hoe geweldig Tali is. :duh: Quarians zijn een stelletje idiooten (behalve admiraal Knois vas Qwib-Qwib, hij is cool), het zijn aliens en je weet niet hoe ze eruitzien. Tali wilt toch niet met me praten omdat ik Legion geholpen heb. Maar een vrouw in een strak pakje die niet slecht eruitziet voor een Amerikaanse game, goede sidequest en goede krachten combo (Warp+Overload) dat is een ander verhaal.

Wie zijn jou favorite personages? De mijne zijn:

1. Garrus

2. Joker+EDI duo

3. Miranda (ik vind haar een leuk personage, het gaat niet om het outfit)

Haatlijstje:

1. Tali

2. Jack

3. Kelly

Ze gan zeker iets doen met Harbringer, het is een Reaper.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...