Jump to content

Mass Effect 2

Recommended Posts

Geplaatst:

Waarom moeten we EA de schuld geven? EA strooit er alleen mee in het rond, BioWare heeft het gemaakt.

Wat is er trouwens zo erg aan Jack? Die meid ownt. Tali is ook niks mis mee, wou gewoon liever Miranda :puh:

Ik heb niet echt haat aan een bepaalde persoon. Misschien Mordin, omdat hij een beetje gaar is, maar de rest heb ik niks tegen?

Maar het kan zijn dat ME3 zeer spectaculair is, maar het kan ook van niet. Vond jij het einde van ME2 dan echt overtuigend? Een über Terminator die als een barbaar alleen vecht en niet praat? En Harbinger die je maar twee keer in plaatjes hebt gezien? En de collector leider, die je maar 1 keer ziet?

Nee, ME2 heeft gewoon een slap verhaal.

Geplaatst:

Waarom moeten we EA de schuld geven? EA strooit er alleen mee in het rond, BioWare heeft het gemaakt.

Wat is er trouwens zo erg aan Jack? Die meid ownt. Tali is ook niks mis mee, wou gewoon liever Miranda :puh:

Ik heb niet echt haat aan een bepaalde persoon. Misschien Mordin, omdat hij een beetje gaar is, maar de rest heb ik niks tegen?

Maar het kan zijn dat ME3 zeer spectaculair is, maar het kan ook van niet. Vond jij het einde van ME2 dan echt overtuigend? Een über Terminator die als een barbaar alleen vecht en niet praat? En Harbinger die je maar twee keer in plaatjes hebt gezien? En de collector leider, die je maar 1 keer ziet?

Dat was een Reaper, hij was niet eens af, daroom pratte hij niet. Marr het idee dat ze een menselijk Reaper bouwden vond ik toch we niet overtuigend (gaat dat ding door de ruimte zwemmen en I'll be baack zeggen?) Harbringer willen ze nog geheimzinnig houden (denk ik) en de Collector General was niet eens belangrijk, hij was bezeten door Harbringer.

En nog over personages:

Jack: Ik weet het niet waroom, ik vind haar gweoon niet zo interessant.

Kelly: Ze is gewoon een slet, ik zou liever die Shephard VI willen hebben die me zegt dat een berichtje heb en dat de Melkweg gered moet worden. :puh: De enige ding dat haar redt is dat ik nooit met haar hoef te praten en ze is onbelangrijk voor het verhal.

Tali: soms haat ik har, soms ook niet. Quarians in het algemeen interesseren me niet. Ze richte een handpistool op mijn beatboxende, dansende vriend Legion, dat beviel me echt niet. :puh: En door dat gezeik van haar fans begin ik echt genoeg van Tali krijgen (Tali is zoooo geweldig, ze zou de enige LI in ME3 moeten zijn etc etc), iedereen heeft recht op zijn eigen mening, mar dat wordt me toch een beetje te veel. Voordat al het gezeik kwam vond ik haar wel aardig, nu verschilt het best wel vaak. Ik kan wedden dat als je me morgen vraagt om mijn haatlijstje Tali niet meer tussenstaat en overmorgen staat ze er weer in. Het hangt ervan af denk ik wanneer ik voor het laatst op Bioware forum was.

Geplaatst:

Dat was een Reaper, hij was niet eens af, daroom pratte hij niet. Marr het idee dat ze een menselijk Reaper bouwden vond ik toch we niet overtuigend (gaat dat ding door de ruimte zwemmen en I'll be baack zeggen?) Harbringer willen ze nog geheimzinnig houden (denk ik) en de Collector General was niet eens belangrijk, hij was bezeten door Harbringer.

Maar wat is er dan voor een verhaal gebeurt?

Simpel gezegd (prop het maar ff in een spoiler)

Collectors ontvoeren mensen voor menselijke reaper, en jij verslaat de reaper.

Geen twists, geen elementen van, oh, dat zag ik totaal niet aankomen, helemaal niks. Hoe meer ik er over na denk hoe slechter ik ME2 ga vinden. Ik vind het wel leuk, maar niet voor langere periodes. Een week, heel misschien 2. Het is gewoon een no-brain RPG-Shooter.

Geplaatst:

Maar wat is er dan voor een verhaal gebeurt?

Simpel gezegd (prop het maar ff in een spoiler)

Collectors ontvoeren mensen voor menselijke reaper, en jij verslaat de reaper.

Geen twists, geen elementen van, oh, dat zag ik totaal niet aankomen, helemaal niks. Hoe meer ik er over na denk hoe slechter ik ME2 ga vinden. Ik vind het wel leuk, maar niet voor langere periodes. Een week, heel misschien 2. Het is gewoon een no-brain RPG-Shooter.

Nou, ik had echt niet verwacht dat ik tegen een Terminator zou moeten vechten en dat de Collectors Protheans zijn. En je wist niet waarom Collectors mensen ontvoerden totdat jij bij Big Arnie kwam, dat was ook een deel van de raadsel.

Maar ik hoop wel dat ze een beter verhaal vooor ME3 maken, dit verhaal bestond voor de grootste deel uit squadmates recruiteren en hun persoonlijke quests doen. Ik hoop dat de DLC het leuker maken, ze hadden wel een expension beloofd.

Geplaatst:

Je verwacht niet dat je tegen een terminator vecht omdat je niet verwacht dat Bioware zo laag kon zinken. Dat Collector's Protheans waren had ik inderdaad niet gedacht, al is het eigenlijk best logisch nu ik er over nadenk :puh:

Maar dit was inderdaad gewoon 40% poppekes zoeken, 30% loyalty, 10% planeetjes mijnen, 20% verhaal.

Geplaatst:

Je verwacht niet dat je tegen een terminator vecht omdat je niet verwacht dat Bioware zo laag kon zinken. Dat Collector's Protheans waren had ik inderdaad niet gedacht, al is het eigenlijk best logisch nu ik er over nadenk :puh:

Maar dit was inderdaad gewoon 40% poppekes zoeken, 30% loyalty, 10% planeetjes mijnen, 20% verhaal.

Ik had eigenlijk al genoeg aan Garrus, Legion en Miranda, de rest heb ik nooit gebruik behalve wanneer het moest. Dus dat hele squad recruiten was niet echt nuttig, ik had ook een leger Blue Suns kunnen inhuren voor de laatste misssie. :duh: Mischien wordt de volgende eindbaas een Pokemon? Reapachu, ik kies jou! :clown:

Geplaatst:

Protheash: Ik kies jou, Reapachu!

Ik had trouwens ook wel wat Rachni verwacht ergens ofzo. En waarom zien we geen vrouwelijke Garrus mensjes/Krogans :puh:

Geplaatst:

Protheash: Ik kies jou, Reapachu!

Ik had trouwens ook wel wat Rachni verwacht ergens ofzo. En waarom zien we geen vrouwelijke Garrus mensjes/Krogans :puh:

Er is een vrouwlijke Krogan op Tuchanka en ik weet dat er geen vrouwlijke Turians waren in ME1 omdat Bioware niet genoeg tijd had, ik heb geen idee waarom ze er niet zijn in ME2.

• 1 maand later...
Geplaatst:

ff grote bump.

Ik moet zelf zeggen dat dit spel echt geniaal is, het is een heleboel ineen, je meot zelf onderzoek doen en kan ook zelf de wijze van het gesprek bepalen, dat is origineel in het spel.

Ook zijn er een hoop secret dingen, zo vond ik giste per toeval de husk planeet, daar heb ik gewoon de husks op een bepaalde manier uit kunnen schakelen(zoals volgens het spel hoort) dus als alles klopt komen ze nu helemaal niet meer voor, en dat scheelt een hoop moeite.

Geplaatst:

ff grote bump.

Ik moet zelf zeggen dat dit spel echt geniaal is, het is een heleboel ineen, je meot zelf onderzoek doen en kan ook zelf de wijze van het gesprek bepalen, dat is origineel in het spel.

Ook zijn er een hoop secret dingen, zo vond ik giste per toeval de husk planeet, daar heb ik gewoon de husks op een bepaalde manier uit kunnen schakelen(zoals volgens het spel hoort) dus als alles klopt komen ze nu helemaal niet meer voor, en dat scheelt een hoop moeite.

Je schakelde ze uit alleen op dat planeet, dus je komt ze nog tegen, zeker in de hoofdquests en mischien zijquests, ik heb ze niet alemaal gedaan dus dat weet ik niet.

Ik vind ME1 toch leuker dan ME2, Bioware heeft naar die stomme 8 jarige kinderen geluisterd die denken dat enige spel die goed is is MW2 en dus hebben ze de inventory verwijderd (een RPG zonder een inventory?!), oneindige ammo verwijderd en een slappe uitleg ingame gegeven waarom opeens iedereen van wapens met oneindige ammo naar wapens die heat sinks (magazijnen in onze taal) gebruiken verandert (in 2 jaar!) :duh: en natuurlijk ze hebben de Mako verwijdert en het aantal side quests drastisch verlaagt.

Ze hebben mischien die kinderen blij gemaakt, maar ze hebben veel van hun fans flink teleurgesteld. ME2 is goed maar het is geen RPG meer. In ME1 wanneer ik lvl60 (level cap in ME1) bereikte had ik armor met supersterke schilden en mijn AR en Pistol oververhitten nooit (lekker sprayen :sigaar: ), de shotgun kon mensen neersniperen (geloof me dat is realistischer in de ME wereld dan ME2 shotties) en ongeveer 40 shoten afvuren voordat het overhitte en de sniper kon zelfs meer dan 1 shot afvuren. Toen was het waard om de hoogste level te bereiken en in veel RPG's wordt je bijna onsterfelijk als je de level cap bereikt. In ME2 probeerde ze het spel uittebalanceren (je kan maar een keer per character een uber wapen op de Collector ship oppikken, je schilden zuigen, je hebt geen oneindige ammo meer), mischien klaagden die NPC's bij Bioware dat ze geownt werden? :puh: Ik zie niet echt veel verschil tussen lvl5 (ik start altijd met lvl5, geimpoorteerde save) en lvl30.

ME2 is wel beter op andere gebieden. De humor is veel beter en The Shepard is een vette dans. :clown: De characters zijn beter ontwikkeld. Sommige delen van het verhaal zijn van betere kwaliteit dan de ME1 storyline. Hier nog een filmpje die verklaart waarom het leuk is om een Renagade te zijn (ik ben er zelf een, mijn doel is de mensheid de Melkweg laten overnemen 8) ):

nog een leuke Legion dansje:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...