Jump to content

HDMI naar Scart kabel?


MegaPilot

Recommended Posts

Hoi,

de laptop van m'n broer heeft een HDMI poort en een VGA poort. We willen een HDMI naar Scart kabel kopen om alles te bekijken op onze TV.

1: Bestaat deze kabel überhaupt?

2: Gaat het beeld/geluid slecht zijn? Digitaal naar analoog..

Onze tv beschikt over een paar Scart poorten en zo'n rode/witte/gele/zwarte uitgang(die witte/gele/rode uitgang kan je o.a. gebruiken voor PS2, de meeste mensen stoppen die kabels in een scartdingetje en dat dan in de TV - ik ook).

Groetjes,

Brecht

Link to comment
Delen op andere websites

de kabel die jij zoekt is niet te koop naar mijn weten volgens mij zou je daar dan een converter voor nodig moeten hebben. Maar je weet dat de scart de brede aansluiting met veel pinnetjes is, en de tulp is die jij bedoelt met de ps3 de gele(video) rode(geluid rechts) zwart/witte(geluid links)?

Je kan de VGA wel met 'n kabel laten verlopen naar scart/tulp dus waarom zou je die niet willen gebruiken?

Link to comment
Delen op andere websites

Een klein probleem.

HDMI is digitaal en bevat is vele gevallen een beveiliging in het digitale signaal. Scart is geheel analoog.

Zover ik weet zijn er niet goedkope omzetters van HDMI naar een simpel analoog signaal.

Heeft het aparaat wat beeld uitspuugt geen ouderwetse composite of s-video aansluiting? Deze kan je namelijk wel zo met verloopblokje in scartingang proppen.

Link to comment
Delen op andere websites

Moet de laptop een S uitgang bevatten of de tv? Of alletwee? Sorry voor het late antwoord, ik was dit topic uit het oog verloren.

Je bedoelt een S-video aansluiting? dat kan ook dat is dan weer 'n wat oudere kabel. Daar zit ook je geluid bij in dus dat zou wel makkelijk zijn. Het is het makkelijkst als je een S-video - Tulp kabel neemt en (als het kan) de S-video in de laptop stopt. Je weet neem ik aan hoe S-video eruit ziet?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...