Jump to content

Grafische problemen

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo mensen,

Ik heb nou al een tijdje problemen met mijn videokaart(Asus EN9600gt) en daar heb ik zo langzamerhand wel een beetje genoeg van :puh: . Het probleem luidt: Als ik wil gamen loopt dat voor geen meter, ik heb enorme frame-drops en ik heb wel alles op high staan maar het ziet eruit als low? Als ik dan de drivers van de Nvidia site haal en installeer dan kan ik weer gamen ^_^ , maar zodra ik mijn pc weer opnieuw heb opgestart kan ik dat al niet meer :-( . ik heb zelf zitten denken dat het misschien aan m'n moederbord(Asus p5kpl-am) ligt, omdat ik daar niet alle goede drivers voor heb kunnen vinden... Mijn besturings systeem is op dit moment Windows 7 64bit, met eerdere besturingssystemen als vista en Xp bijde 32bit heeft m'n gpu het altijd goed gedaan :{ .

alvast bedankt :*D

Geplaatst:

Ga eens naar start en typ daar dan Apparaatbeheer. Klik daarop en kijk of er ergens uitroeptekentjes staan. En probeer anders eens eerdere drivers te installeren.

Geplaatst:

Je bedoelt die troubleshoot uitroeptekentjes? Die staan er iig niet. Ik heb ook al andere drivers geprobeerd heel veel zelfs maar geen van allen doet het ik heb er trouwens wel 1x een gehad die ongeveer 1 weekje meeging en het toen ook niet meer deed. Op de Nvidia site laat ik hem altijd zelf zoeken want ik weet nooit wat ik er moet invullen, als ik daar de geforce 9 neem dan doen ze het niet hij zegt dan dat het apparaat er niet in zit of iets wat daar op lijkt.

Geplaatst:

downlaod je uberhaupt wel de goede drivers?

Wat ik je adviseer is de drivers te deinstalleren, vervolgens te restarten om dan de nieuwe drivers met administrator rechten te installeren.

Geplaatst:

downlaod je uberhaupt wel de goede drivers?

Wat ik je adviseer is de drivers te deinstalleren, vervolgens te restarten om dan de nieuwe drivers met administrator rechten te installeren.

Zo dom ben ik nou ook weer niet :duh: .

Ik heb alles al een keer gedeinstalleerd maar niet op die manier ik zal het proberen, bedankt

Geplaatst:

Ik heb het geprobeert zelfs met verschillende drivers (béta's) en het werkt nu nog steeds niet :-( .

Kan het niet liggen aan mijn moederbord als ik daar 'n driver van mis of zo?

Geplaatst:

Ik heb het geprobeert zelfs met verschillende drivers (béta's) en het werkt nu nog steeds niet :-( .

Nee want dat heeft verder niks te maken met je GPU. Ik zou gewoon je drivers eraf halen, even Driver Cleaner of een vergelijkbaar programma downloaden en die uitvoeren zodat alle 'resten' ook weg zijn en dan de nieuwste (geen béta's) installeren.

Geplaatst:

Nee want dat heeft verder niks te maken met je GPU. Ik zou gewoon je drivers eraf halen, even Driver Cleaner of een vergelijkbaar programma downloaden en die uitvoeren zodat alle 'resten' ook weg zijn en dan de nieuwste (geen béta's) installeren.

Ik heb nog nooit een Driver Cleaner gehad dus is er een aan te raden ofzo want met dat soort programma's heb ik altijd trouble. En over de drivers zelf op de Nvidia site kun je gewoon je pc laten scannen en dan vind hij de juiste denk ik, maar ik heb tot nu toe altijd deze driver gehad:

Latest Driver

Update

NVIDIA GeForce 9600 GT 03.04 GeForce/ION Release 196

Version: 196.21 WHQL

Release Date: January 19, 2010

Is dit goed?

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb nog nooit een Driver Cleaner gehad dus is er een aan te raden ofzo want met dat soort programma's heb ik altijd trouble. En over de drivers zelf op de Nvidia site kun je gewoon je pc laten scannen en dan vind hij de juiste denk ik, maar ik heb tot nu toe altijd deze driver gehad:

Latest Driver

Update

Is dit goed?

Driver cleaners verwijderen resten van je drivers indien je die helemaal weg wilt. Nogal handig voor een perfect werkende driver zonder conflicterende bestanden.

Maar je hebt idd de nieuwste drivers.

Bewerkt: door ikt
Geplaatst:

Latest Driver

Update

Is dit goed?

Driver cleaners verwijderen resten van je drivers indien je die helemaal weg wilt. Nogal handig voor een perfect werkende driver zonder conflicterende bestanden.

maar weet je ook een goede Driver Cleaner dan?

Geplaatst:

Latest Driver

Update

Is dit goed?

maar weet je ook een goede Driver Cleaner dan?

Driver Sweeper

http://www.guru3d.com/category/driversweeper/

Maar werkt alles weer? Zoja, niet cleanen.

Geplaatst:

Ik heb het geprobeerd.

En nu heb ik goed en slecht nieuws:

het goede nieuws is dat het werkte.

het slechte nieuws is nu niet meer :-( .

Ik heb gedaan wat je zei ikt. Dus ik met Driver sweeper alle drivers eraf halen - opnieuw opstarten - nieuwe drivers installeren - weer opnieuw opstarten en toen kon ik weer gamen. Maar ik deed eerst ff Burnout en daar waren nogal war kartelige randjes en dat vond ik raar want dat was nooit zo. toen ik daarna Prototype deed was dat weg, maar ik kreeg 'n bluescreen :-( . Toen startte ik m'n pc weer op en toen kon ik 't vergeten om te gamen. Wat mij wel opviel was dat m'n shader die normaal 1625 nu op 1728 staat als ik 'm terug wil zetten kan dat niet lager dan 1728 :? .

Nou ben ik het echt helemaal kwijt :N

Help? :cry:

Geplaatst:

Je moet altijd eerst in veilige modus de drivers via de normale manier verwijderen en dan nog eens driver sweeper gebruiken, dan ben je er zeker van dat je geen problemen krijgt. Dan is het in ieder geval fail safe. Ik denk dat je het beste, als het kan, de HDD kan formatteren en opnieuw installeren want je hebt al veel te veel met die drivers gekloot.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...