Hanneswasco Geplaatst: 27 januari 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 27 januari 2010 De HD5770 kopen zou ik dan toch al zeker niet doen, aangezien ik nu ook gewoon een 9800 GT heb, die kan ik dan dus nog gewoon gebruiken, aangezien die niet erg veel van elkaar verschillen. Aan wat staat de HD5850 ongeveer gelijk denken jullie? Trouwens, ik kan het probleem misschien oplossen aan m'n PC, het is misschien een probleem aan de harde schijf dat kan opgelost worden door een nieuwe harde schijf in m'n PC te steken. Maar het kan evengoed aan iets helemaal anders liggen. Galiorix, maar de i7 is toch gewoon beter als je nog een paar jaar met je PC verder wilt? Nu wordt het nog door niet veel games ondersteunt, maar dat zal waarschijnlijk in de toekomst wel zo zijn.
Hayte Geplaatst: 27 januari 2010 Rapport Geplaatst: 27 januari 2010 Dan heb je wel een über processor die alle games aankan. Maar er zitten meer onderdelen in je pc. Je grafische kaart, bijvoorbeeld, zal uiteindelijk gewoon niet sterk genoeg voor spellen zijn. Dan zit je daar met je i7... Maar wat is het probleem met je oude computer dan?
MegaPilot Geplaatst: 27 januari 2010 Rapport Geplaatst: 27 januari 2010 (bewerkt) De HD5770 kopen zou ik dan toch al zeker niet doen, aangezien ik nu ook gewoon een 9800 GT heb, die kan ik dan dus nog gewoon gebruiken, aangezien die niet erg veel van elkaar verschillen. Aan wat staat de HD5850 ongeveer gelijk denken jullie? De HD 5770 staat niet gelijk aan de 9800 GT hoor, zie maar naar .Senne's post. Raar genoeg vind ik van de Ati Radeon HD 5850 amper reviews.. Trouwens, ik kan het probleem misschien oplossen aan m'n PC, het is misschien een probleem aan de harde schijf dat kan opgelost worden door een nieuwe harde schijf in m'n PC te steken. Maar het kan evengoed aan iets helemaal anders liggen. Een nieuwe HDD kost wel een tikkeltje minder dan een nieuwe pc. Galiorix, maar de i7 is toch gewoon beter als je nog een paar jaar met je PC verder wilt? Nu wordt het nog door niet veel games ondersteunt, maar dat zal waarschijnlijk in de toekomst wel zo zijn. De AMD Phenom II X4 965 presteert ongeveer gelijk in games in vergelijking met de i7, verschil zit er geen op als je niet zware videotoepassingen doet. Het verschil zit 'm in de prijs.. Bewerkt: 27 januari 2010 door MegaPilot
Djmaddox Geplaatst: 27 januari 2010 Rapport Geplaatst: 27 januari 2010 Trouwens, ik kan het probleem misschien oplossen aan m'n PC, het is misschien een probleem aan de harde schijf dat kan opgelost worden door een nieuwe harde schijf in m'n PC te steken. Maar het kan evengoed aan iets helemaal anders liggen. Ik zou eerst eens vaststellen wat er aan de hand is met je vorige PC. Start hij niet meer op? Geeft ie BSOD oid?
Galiorix Geplaatst: 27 januari 2010 Rapport Geplaatst: 27 januari 2010 De Core i7 heeft nog altijd maar 4 fysieke cores. Hyperthreading, wat er dus voor zorgt dat je 2 threads per core beschikbaar hebt, werkt soms zelfs averechts in games en zorgt ervoor dat je FPS minder word. Dat is ergens ook wel logisch, aangezien een core dan opeens 2 opdrachten moet verwerken in plaats van 1 en dat kan soms dus voor performance winst zorgen (videobewerking, 3D Renders etc.) maar bij games soms juist niet.
Hanneswasco Geplaatst: 28 januari 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 28 januari 2010 Dan heb je wel een über processor die alle games aankan. Maar er zitten meer onderdelen in je pc. Je grafische kaart, bijvoorbeeld, zal uiteindelijk gewoon niet sterk genoeg voor spellen zijn. Dan zit je daar met je i7... Maar wat is het probleem met je oude computer dan? Een grafische kaart veranderen kan ik later ook gewoon nog doen. Later een processor veranderen gaat vaak gepaard met een nieuw moederbord... Het probleem ligt hoogstwaarschijnlijk aan de harde schijf, aangezien Ubuntu (een klein besturingssysteem dat op een CD'tje past) gewoon draait op m'n PC, zonder te blokkeren. Bij dit besturingssysteem wordt er niets op de HDD geïnstalleerd, waardoor deze niet gebruikt wordt, en aangezien m'n PC dan niet blokkeert ligt het waarschijnlijk aan m'n HDD. Ik zal dan dus ook een nieuwe kopen, en hopen dat het probleem dan opgelost is. Als het niet opgelost is kan ik nog een nieuwe PC kopen, maar dan zonder HDD en dan heb ik dus niets verloren. ^^ De HD 5770 staat niet gelijk aan de 9800 GT hoor, zie maar naar .Senne's post. Dat weet ik, aan de GTX 260 zegt Senne, maar voor dat kleine verschil wil ik niet te veel geld uitgeven. De Core i7 heeft nog altijd maar 4 fysieke cores. Hyperthreading, wat er dus voor zorgt dat je 2 threads per core beschikbaar hebt, werkt soms zelfs averechts in games en zorgt ervoor dat je FPS minder word. Dat is ergens ook wel logisch, aangezien een core dan opeens 2 opdrachten moet verwerken in plaats van 1 en dat kan soms dus voor performance winst zorgen (videobewerking, 3D Renders etc.) maar bij games soms juist niet. Ik ken er niet echt veel van, maar is i7 niet de toekomst? Welke harde schijf zou ik volgens jullie nu het best kopen? Graag ééntje van 500 GB, die van normale kwaliteit is en toch niet te duur.
Emaitroy Geplaatst: 28 januari 2010 Rapport Geplaatst: 28 januari 2010 De i7 is idd wel de meest geavanceerde CPU van het moment dus hij gaat nog wel een tijdje mee ja. Over de hdd een gewone 500gb kun je heb best met 7200tpm nemen en dat kost zo'n €43,-.
Galiorix Geplaatst: 28 januari 2010 Rapport Geplaatst: 28 januari 2010 (bewerkt) De i7 is netzoveel de toekomst als de Phenom X4 965. Die processor is zwaar overhyped en als je nou slim bent (aangezien je toch alleen maar gamed) zou ik gewoon een AMD processor pakken i.c.m. een HD5850, dat is beter veel dan een i7 met een HD5770. Ik zou voor Samsung of Western Digital gaan, minstens 7200RPM en 16MB Cache, als het kan 32MB. En SATA natuurlijk. @Hanneswasco 2 beneden: Als Hanneswasco om een 500GB schijf vraagt, dan geven wij dus advies voor een 500GB schijf. Of weet jij toevallig wat Hanneswasco wilt? Alsof jouw verbruik met films downloaden e.d. hetzelfde is als voor Hanneswasco. Bewerkt: 28 januari 2010 door Galiorix
MegaPilot Geplaatst: 28 januari 2010 Rapport Geplaatst: 28 januari 2010 De HD 5770 staat niet gelijk aan de 9800 GT hoor, zie maar naar .Senne's post. Dat weet ik, aan de GTX 260 zegt Senne, maar voor dat kleine verschil wil ik niet te veel geld uitgeven. Tussen een 9800 GT en een GTX 260 zit een immens verschil. Ik ken er niet echt veel van, maar is i7 niet de toekomst? AMD Phenom II X4's moeten echt niet onderdoen. De i7 is idd wel de meest geavanceerde CPU van het moment dus hij gaat nog wel een tijdje mee ja. Over de hdd een gewone 500gb kun je heb best met 7200tpm nemen en dat kost zo'n €43,-. Ik wil niet lullig doen, maar als Hanneswasco films enzo download, heeft hij wel wat meer GB nodig. Tenzij Hannes een Externe HDD heeft..(; Iig zal de mijne van 750 GB(697-698 GB eigenlijk) binnenkort te klein zijn..
Hanneswasco Geplaatst: 28 januari 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 28 januari 2010 Dan weet ik voor de toekomst dat ik misschien wel een AMD Phenom II X4 neem. ^^ De i7 is idd wel de meest geavanceerde CPU van het moment dus hij gaat nog wel een tijdje mee ja. Over de hdd een gewone 500gb kun je heb best met 7200tpm nemen en dat kost zo'n €43,-. Ik wil niet lullig doen, maar als Hanneswasco films enzo download, heeft hij wel wat meer GB nodig. Tenzij Hannes een Externe HDD heeft..(; Iig zal de mijne van 750 GB(697-698 GB eigenlijk) binnenkort te klein zijn.. Ik vroeg maar voor 500 GB. Ik download zo goed als nooit films, en ik had vroeg slechts 320 GB en daarmee had ik voldoende, gewoon af en toe eens wat onnodige bestanden/programma's/films af m'n PC smijten. Ik heb ondertussen al de harde schijf besteld die je in Senne's samenstelling kan vinden.
.Senne Geplaatst: 28 januari 2010 Rapport Geplaatst: 28 januari 2010 Dus je gaat eerst kijken of het aan je harde schijf ligt dat je pc crasht? Ik hoop dat het daaraan ligt, dan kan je misschien wat meer onderdelen behouden.
Hanneswasco Geplaatst: 29 januari 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 29 januari 2010 (bewerkt) Dus je gaat eerst kijken of het aan je harde schijf ligt dat je pc crasht? Ik hoop dat het daaraan ligt, dan kan je misschien wat meer onderdelen behouden. Het ligt er dus niet aan, spijtig genoeg. Ik denk dat ik nu eerst mijn PC eens ga binnen steken in de computerwinkel hier in de buurt, en met wat geluk kunnen zij het oplossen (zonder al te veel geld te vragen). Edit: het lag uiteindelijk aan m'n moederbord. 170 euro kosten, nu heb ik zeker geen geld voor een nieuwe PC en krijgt dit topic een slotje. Bewerkt: 4 februari 2010 door Hanneswasco
Recommended Posts