Jump to content

3ds max v9 export fout

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey mensen,

Ik gebruik 3DS Max v9 (met kam's script), en heb wat problemen met het exporteren van dff bestanden.

Als ik exporteer geeft ie geen fouten aan ofzo, maar als ik dan mn dff in het spel zet, dan loopt ie vast.

Mocht deze details belangrijk zijn:

Ik heb een HD jetpack gemaakt, en het spel start gewoon op, geen foutmeldingen,

maar zodra ik een jetpack code doe, loopt ie vast..

Ik heb er ook een skin opgezet, en die skin in de txd gezet met TXD Workshop (v 4.5)

Ik heb echt alles geprobeerd, niks blijkt te werken..

Hopelijk weet een van jullie het

Groetjes

Geplaatst:

De kans is groot dat je model teveel poly's bevat. Wanneer het model ingame dan geladen wordt loopt het spel inderdaad vast.

Dit is alleen geen fout in de .dff maar in de .col file. Een .col file kan volgens mij rond de 1700 poly's aan maximaal. Niemand weet dit alleen zeker dus dat is een gokje.

Wat je kan doen is de dff hetzelfde houden maar de col versimpelen door het model in de col te vervangen door een box.

Hoop dat het lukt!

Geplaatst: (bewerkt)

:)

De kans is groot dat je model teveel poly's bevat. Wanneer het model ingame dan geladen wordt loopt het spel inderdaad vast.

Dit is alleen geen fout in de .dff maar in de .col file. Een .col file kan volgens mij rond de 1700 poly's aan maximaal. Niemand weet dit alleen zeker dus dat is een gokje.

Wat je kan doen is de dff hetzelfde houden maar de col versimpelen door het model in de col te vervangen door een box.

Hoop dat het lukt!

Ok, ik ga dat dan maar proberen,

en met dff hetzelfde houden bedoel je dus dat ik mn gemodde versie gewoon kan gebruiken?

Ik heb ook niet echt verstand van die .col bestanden, maar wat bedoel je precies met col versimpelen door het model in de col te vervangen door een box?

Alvast bedankt :)

EDIT: Heb even wat staan zoeken, maar heb nu CollEditor 2.04b gedownload, waarmee ik col's kan bewerken, en aangezien jetpack een soort van voertuig is, had ik verwacht dat ie bij vehicles.col staat (heb ook in de andere col's gekeken, staat ie ook niet in), maar daar staat alleen een vliegtuig, dus moet ik dan gewoon de jetpack daarbij toevoegen ofzo? :?

Bewerkt: door gangstajoe
Geplaatst:

Bij de Jetpack vervang je de col niet, dus hier ligt het niet aan. Freezed het spel wanneer een jetpack verschijnt of krijg je een foutmelding? Het kan namelijk zijn dat de TXD corrupt is. TXD Workshop heeft verschrikkelijk slechte compatibiliteit met alpha's in de txd's. Probeer de TXD opnieuw te maken met bijvoorbeeld G-TXD (of alleen het wapen icoon vervangen met G-txd en opslaan) of tijdelijk te verwijderen.

Weet je ook zeker dat je géén V2 van San Andreas hebt? Anders moet je downgraden met de downgrader.

Geplaatst: (bewerkt)

Bij de Jetpack vervang je de col niet, dus hier ligt het niet aan. Freezed het spel wanneer een jetpack verschijnt of krijg je een foutmelding? Het kan namelijk zijn dat de TXD corrupt is. TXD Workshop heeft verschrikkelijk slechte compatibiliteit met alpha's in de txd's. Probeer de TXD opnieuw te maken met bijvoorbeeld G-TXD (of alleen het wapen icoon vervangen met G-txd en opslaan) of tijdelijk te verwijderen.

Weet je ook zeker dat je géén V2 van San Andreas hebt? Anders moet je downgraden met de downgrader.

Ik kan wel gewoon andere mods installeren, dus denk wel dat ik v1 heb xD

En het spel loopt gewoon vast zegmaar, en krijg een melding: gta_sa.exe werkt niet meer. En het gebeurd net voor de jetpack verschijnt, die zie je niet.

Maar ik zal je tip proberen, en het txd bestandje opnieuw maken maar dan met dat G-TXD.

EDIT: Ik heb G-TXD gedownload maar hij doet het niet... loopt meteen vast bij het opstarten. Ik probeer 'm nog wel even aan de praat te krijgen, maar voor het geval dat dat niet lukt, zijn er nog ideeën? :puh:

EDIT2: Ik heb de txd van de oude (standaard) jetpack er weer in gedaan, en de skin van die standaard jetpack erop geplakt en mijn skin die erop zat verwijderd, om te kijken of dat werkte, maar daarmee loopt ie dus ook vast. Dus het ligt dan (denk ik) niet alleen aan die txd bestanden... :?

Bewerkt: door gangstajoe
Geplaatst:

Ik heb nu van alles geprobeerd, en ben er nog steeds niet uitgekomen....

Weet ook echt niet meer wat ik moet doen..

Mocht iemand interesse hebben om proberen hem werkend te krijgen, load ik hem zo voor degene op,

in overleg met een vriend (maakte hem samen met hem), geven we het op, en mag iemand anders ons werk afmaken.

Het liefst natuurlijk geen model veranderingen, hij moet blijven zoals het is,

maar als hij werkend is, zijn we bereid om degene die het werkend heeft gekregen hem te laten uploaden,

als er maar wordt aangegeven dat de model door ons werd gemaakt.

Mocht iemand dit willen doen of geintresserd zijn, graag een PM sturen, dan kan ik eventueel verdere details geven, en natuurlijk de jetpack eventueel.

Geplaatst:

Wat voor instellingen heb je gebruikt bij het exporteren van de jetpack? Mogelijk dat je daar iets verkeerd doet.

Met kam's script,

Dan SA, export scale 1.0, MMC, UV, Nor, skip COL, en dan export DFF.

Is dat duidelijk genoeg, of moet ik er dieper op in gaan? :puh:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...