Jump to content

Jouw eerste PC


Mazzeltje

Recommended Posts

Ik zag net het topic van Bjorn13 die informatie over de eerste PC zocht.

Nu leek het mij wel leuk om te gaan vertellen wat jou eerste PC was.

Die van mij was echt super sloom.

Hij had ongeveer 100MhZ.

En maar 16 RAM MB. <_< .

En hij had maar een harde schijf van 5GB.

Ik kon er echt haast echt geen spelletje's op spelen.

Bewerkt: door Mazzeltje
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 43
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Quatroking

    5

  • Ironfist

    2

  • BrokenTable

    2

  • Mazzeltje

    2

Haha,

Mijn eerste PC stond in de kast, hij had alleen zwart/oranje kleuren, echt een raar ding.

Ik weet nog wel dat ik dan van die gare spelletjes erop speelde met een soort balletje tegen een muur, het enigste wat je er volgens mij op kon doen ofzo :puh:

Later kwamen er allemaal rare oranje vierkantjes op het scherm, hij was overleden :(

R.I.P Computer in de Kast!

Edit: :lol: Jep, onze oude computers staan nu op mijn kamertje, kom je zo nog even langs, kunnen we even oude tijden naar boven halen.. :)

Bewerkt: door Slimm
Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij had ik een windows 3.11 de specs zou ik echt niet weten maar was wel mooi blauw beeld :lol: was enorm traag en afsluiten ging ook al niet, heb er wel plezier van gehad tot dat ik erachter kwam dat ik hem opeens niet meer kon opstarten :( (Nu staat die volgens mij in het bejaardenhuis kamertje van Slimm, weet niet wat erop heeft gezet?)

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn eerste computer was een Commodore 64 (waanzinnig ding).

De eerste PC (voor zover een C64 daartoe niet behoord) was een

12Mhz 286, 1MB intern geheugen, een 20MB harde schijf, 5.25" en 3.5" floppy- en discdrive en een EGA (16 kleuren) monitor.

Leisure Suit Larry draaide er goed op :-). De MS-Dos versie was 3.3 ofzo dacht ik.

M'n eerste Windows (Windows for Workgroups 3.11 onder MS-Dos 6.22) draaide op een 486DX2-66Mhz met 4 MB intern geheugen en een 100 MB harde schijf dacht ik. Als ik nog terugdenk om met via een 28k8 modem, Trumpet Winsock en het slip-protocol op internet te gaan... erg omslahctig maar wel erg leuk :-)

Link to comment
Delen op andere websites

De eerste PC (voor zover een C64 daartoe niet behoord) was een

12Mhz 286, 1MB intern geheugen, een 20MB harde schijf, 5.25" en 3.5" floppy- en discdrive en een EGA (16 kleuren) monitor.

:ph34r: .

Ik dacht dat ik 1 van de sloomste PC's had.

Maar dat er PC's bestaan van 12Mhz, en 1 RAM MB dat wist ik echt niet.

Ik denk dat jij dan 1 van de sloomste PC's hebt gehad.

Link to comment
Delen op andere websites

Als ik nog terugdenk om met via een 28k8 modem, Trumpet Winsock en het slip-protocol op internet te gaan... erg omslahctig maar wel erg leuk :-)

omslachtig???...hier is dat het nieuwste van het nieuwste :-)

ik weet iig niet veel meer van me PC....Gobliiins 1, Gobliins 2, Goblins 3, Raptor, Beneath a steel sky, supaplex en sokoban deden het perfect

en dat zijn spellen die nu op een 1 floppy gaan (vroeger was dat erg groot)

Link to comment
Delen op andere websites

Een erg leuk topic nu ik er zo aan denk.

Een heel tijd geleden toen ik nog best jong was rond 10 jaar ongeveer hadden wij een hele oude computer.

Blauw scherm met witte lettertjes, volgens mij hadden we geen muis maar moesten we met de pijltjes werken.

Ik speelde alleen een spelletje onwijs lelijk, met F1 wagens.

Het was echt een leuke tijd hij staat hier nog op de kast.

Ik mis hem :crying: maar het is ook beter voor hem, wat zit ik nou weer allemaal te zeggen haha is maar een pc. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn eerste PC? :lol:

Ik kreeg een 1.3Ghz, wat al zeer snel was een aantal jaar geleden. Ik heb de Windows 98 en vroeger-tijd niet meegemaakt. Ik liep al snel voor. En ja.. Internet? Wtf was internet ook alweer? B)

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn eerste computer was net als bij brokentable een commodore 64 met een aparte 5.25 inch floppy drive.

Mijn eerste echte PC was een XT, 8Mhz 8086, geen harde scrijf, 3.5 inch en 5.25 inch flop, en een hercules kaart met monochroom scherm. Die hercules kaart was echt een topkaart toen, ongekende resoluties ( ik dacht iets van 720x480).

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn eerste pc? ik ben bezig op mijn eerste pc

Processor: 733mhz

Grafische kaart: 8mb

HDD: 9.3 GB

en 128 RAM

Ga ooit wel eens upgraden, de gezamenlijke pc (van mn broer en mij) heeft 1300mhz en 64 mb grafische kaart.

Link to comment
Delen op andere websites

M'n windows 95, mooiste ding dat ik had gehad!

50 mhz,(who cares about it?)

600 MB hard-disk

32 MB Videokaart, (kun je nagaan, nu heb ik eentje boven de 200)

en nog meer rommel

hij was nog van m'n vader: ik kreeg meteen zo'n stuk of 200 floppys erbij!

m'n favo games waren Sint Nicolaas, Side-screen Volleybal, Wolvenstein, Doom, Sharkplane, iets met soldaatjes waarmee je blauwe soldaatjes omzeep moest helpen, The Incredible Machine, Dizzy en DE redcat 2.

De meeste spellen heb ik nu van het web gedownload!

maar het soldaatjes spel heb ik nooit meer teruggezien... (floppy verrot, stond niet op de pc opgeslagen)

weet iemand hoe het zou kunnen heten? (dit is geen warez request, ik vraag voor de naam)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...