Jump to content

Jouw eerste PC

Recommended Posts

Geplaatst:

We hadden er 1 met groen-zwart beeld weet ik nog wel. Zat geen windows op dacht ik. Iig nog veel ouder dan '95

• Reacties 43
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Quatroking

5

• Ironfist

2

• BrokenTable

2

• Mazzeltje

2

Geplaatst:

Ik heb nog een zwart wit laptop op de zolder staan. Hij is van m'n vader geweest omdat hij veel met computers heeft gewerkt bij PHILIPS. Ik zou echt niet weten wat zijn specs zijn. Heb het boekje niet bij de hand. Maar er ging iig geen windows op. :puh:

Geplaatst:

mijn EERSTE pc was echt maar dan ook echt dikke sh*t ;)

hy had maar 16 mb ram

en maar 1a2 gigabyt :lol:

en maar een paar mega hertz

haha echt traag je kan VICE CITY nog nieteens aan hahaha :lol:

maar nu heb ik al een veeel betere Pc :kickass:

Geplaatst:
Als ik nog terugdenk om met via een 28k8 modem, Trumpet Winsock en het slip-protocol op internet te gaan... erg omslahctig maar wel erg leuk :-)

omslachtig???...hier is dat het nieuwste van het nieuwste :-)

Dan kom ik een keertje langs om weer eens dat oude gevoel op te halen :-)

eerste computer was net als bij brokentable een commodore 64 met een aparte 5.25 inch floppy drive.

De 1541 (prijs 450 euro en dan zegt iedereen dat alles maar duurder is geworden :-) ), een bak van 20x50x10cm voor een diskdrive. Maar het werkte wel goed :-)

Mijn eerste echte PC was een XT, 8Mhz 8086, geen harde scrijf, 3.5 inch en 5.25 inch flop, en een hercules kaart met monochroom scherm. Die hercules kaart was echt een topkaart toen, ongekende resoluties ( ik dacht iets van 720x480).

Ik heb op een vergelijkbaar systeem gespeeld van m'n buren. een Acer aangeschaft via een PC-prive project ergens eind jaren 80. Daar speelde we altijd de verschillende Sierra games op tot mijn systeem kwam. Wauw, was was dat mooi, pixels van ca. 1 cm² en ook nog eens in 16 kleuren. (EGA was max. 640x350 dacht ik)

Maar dat er PC's bestaan van 12Mhz, en 1 RAM MB dat wist ik echt niet.

Er zijn zelfs 4.77 Mhz PC's geweest. Die 1MB RAM is nog wat standaard op een MoBo zit (de 640kB grens, waar Bill Gates NOOIT zijn bekende quote over heeft gezegd, herkennen misschien meer mensen), dus niet eens een uitbreiding van het geheugen.

Een in die tijd was het snel genoeg. De programma's waren ook iets minder veeleisend in die tijd... Multitasking, wat was dat?

Geplaatst:

Mijn pc was egt niks waard me vader had hem gekogt voor een kratje bier :lol:

da ding was egt lomp sloom je het opstarten van de pc duurde soms al een half uur!Maar nu heb ik eindelijk een snelle! B)

Geplaatst:

Onze eerste PC was een computer met 1 MB werkgeheugen. Zelf voor die tijd was dat laag. :D

Nu heb ik teminste een up-to-date PC. ^_^

Geplaatst:
Mijn pc was egt niks waard me vader had hem gekogt voor een kratje bier :lol:

da ding was egt lomp sloom je het opstarten van de pc duurde soms al een half uur!Maar nu heb ik eindelijk een snelle! B)

zoiets heb ik op school: duurt een half-uur voor het opstarten en 9 van de 10 keer loopt hij vast als hij klaar is met aanmelden.... en dat voor een 2000!

Geplaatst:

Mijn eerst pc mmmm ik had het eerst met een pc te maken op school, en dat was ongeveer 7 jaar geleden. Toen zat je net op de middelabare school en moest je soms werk maken op de pc, maar omdat bijna iedereen er al een had en wij nog niet, moest ik op school of bij een vriendin van mij opdrachten maken....was geen pretje!

Maar omdat ik erg laat ermee was, kreeg ik ongeveer 5 jaar geleden de nieuwste computer die er toen op dat moment was, weet alleen dat het windows 98 was, en dat ik er redelijke mooie spellen op kon spellen zoals: Grim Fandango en Final Fantasy 8. Ik was er wel erg blij mee met mijn *eerste** computer!

Geplaatst:

uhm... dat was in die tijd volgens mij niet de nieuwste hoor... win98 kwam ook in 1998 uit...

weet je zeker dat het geen millenium is of een 2000?

Geplaatst:

Ehmm... dat is lang geleden.

Mijn eerste computer was een appel, een zwart - witte. Met de schakelaar (voor je beeldscherm) aan de achterkant van me beeldscherm. Dus het was altijd een beetje kl*te om dat ding aan te krijgen. Nou, dan moest je 3 uur wachten en dan werd je beeldscherm wit en kon je typen. Dat was alles wat ik er op kon. En geen menubalk ofzo waar je je lettertype ofzo kon veranderen, maar gewoon helemaal wit.

Oja!, er zaten wel 2 knopjes! om te printen (mocht je een printer hebben) en om op te slaan op een flop.

Een ding van niks dus.

Geplaatst:

Ik geloof dat mijn eerste PC windows 3.1 had.

Processor weet ik nie ,want toen had ik nog geen verstand van computers

Geplaatst:

1e PC staat voor m'n neus :puh:,

K ben nog maar 15 en had dus nooit echt veel geld ervoor dus had ik deze voor m'n verjaardagsgeld gekocht:

Compaq Deskpro

Pentium 3 800 MHz

128 MB RAM

32 MB videokaart onboard

Maar ik ga binnekort goeie kopen:

Athlon 3200+

ATI radeon 9600 pro 256 MB

512 MB ram

Is wel een redelijke verbetering :puh:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...