NickyHendriks Geplaatst: 29 januari 2010 Rapport Geplaatst: 29 januari 2010 Hallo, Ik zoek een manier om de achtergrondkleur van de wiki-content, sidebar en footer van MediaWiki te kunnen wijzigen, nu heb ik dit: http://www.gaming-freak.nl/hillway/nl/wiki/index.php/Hoofdpagina maar ik wil de achtergrond kleur van de footer en sidebars etc. wijzigen. Kom niet aan met reacties als 'zoek op google' enzo want dit heb ik al gedaan en dat een uur lang. Ook in de bestanden kan ik het niet vinden. Iemand enig idee? Het gaat hier om de Monobook skin Reageren
.Timothy Geplaatst: 29 januari 2010 Rapport Geplaatst: 29 januari 2010 Ik raad je aan eens Web Developer (een add-on voor FireFox) te gebruiken, daarmee achterhaalde ik al snel de naam van de div-blokken. [table=simple]De pagina zelf|#content De sidebar|#pBody[/table] Reageren
marcootje Geplaatst: 30 januari 2010 Rapport Geplaatst: 30 januari 2010 (bewerkt) Voor het achterhalen van div-names, -ids, en -classes kun je denk ik altijd nog het beste firebug (ook voor firefox) gebruiken. Dat is gewoon rechtermuisknop -> inspecteer element -> kijk onderaan en je ziet wat je moet bewerken (en dat kan ook nog eens live). (Die web developer heb ik ook.. maar heb er nog nooit iets aan gehad eigenlijk...) Zoek dan wat je gevonden hebt (dus de div of zo, of de css-stijl. net erna wat wiki gebruikt) op in de bestanden van de wiki, en je hebt het. Bewerkt: 30 januari 2010 door marcootje Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 30 januari 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 30 januari 2010 Voor het achterhalen van div-names, -ids, en -classes kun je denk ik altijd nog het beste firebug (ook voor firefox) gebruiken. Dat is gewoon rechtermuisknop -> inspecteer element -> kijk onderaan en je ziet wat je moet bewerken (en dat kan ook nog eens live). (Die web developer heb ik ook.. maar heb er nog nooit iets aan gehad eigenlijk...) Zoek dan wat je gevonden hebt (dus de div of zo, of de css-stijl. net erna wat wiki gebruikt) op in de bestanden van de wiki, en je hebt het. Firebug heb ik ook, maar met Web Devolper zie ik alle DIV's die erin worden gebruikt Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.