Jump to content

Bin Laden maakt zich zorgen over klimaatsverandering


Apple-Mac

Recommended Posts

In plaats van een aankondiging van een nieuwe aanslag, roept ie de wereld op om iets tegen de klimaatsverandering te doen. Dit is al de 2e tape van Bin Laden die nog niet eens een week na de vorige is verschenen.

Er is een nieuwe audiotape opgedoken van Osama bin Laden waarin hij de verantwoordelijkheid voor de opwarming van de aarde bij de VS neerlegt . Al-Jazeera heeft de geluidsband afgespeeld.

"Alle geïndustrialiseerde landen, voornamelijk de grote, zijn verantwoordelijk voor de klimaatcrisis", zegt de stem op het bandje. "Dit is een boodschap aan de hele wereld over diegenen die de klimaatcrisis veroorzaken, opzettelijk of niet, en wat we daaraan moeten doen."

Bin Laden levert kritiek aan het adres van George W. Bush, omdat die het Kyoto-protocol niet ratificeerde. "De meeste andere geïndustrialiseerde landen, die ook schuld hebben aan de klimaatcrisis, hebben dat protocol wel ondertekend." Bush zou niet hebben willen tekenen om grote bedrijven tevreden te houden.

Boycot

De al-Qaida-leider dringt er bij mensen op aan om de Amerikaanse dollar te boycotten, om zo "de mensheid van slavernij te bevrijden".

De tape verscheen nog geen week na het vorige bericht van Bin Laden. Afgelopen weekend claimde hij verantwoordelijk te zijn voor de mislukte aanslag boven Detroit.

Van geen van beide opnames is de authenticiteit bevestigd, maar experts melden dat de stem klinkt als die van de terreurleider.

Bron: NOS Journaal

Link to comment
Delen op andere websites

Onzin, die knul zoekt gewoon nog een reden om mensen in zijn omgeving te strikken voor zijn strijd tegen Amerika. Als hij het echt meende had hij zijn eigen omgeving aangesproken: zonder olie is er een heel stuk minder CO2 uitstoot, alleen al omdat het oppompen grote hoeveelheden CO2 in de lucht brengt.

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm, ik betwijfel het of we hier met de 'echte' Osama Bin Laden te maken hebben. Het lijkt me sterk dat hij nu opeens opduikt na jaren niks van zich te laten horen. En sinds wanneer discussiëren terroristen over klimaatsveranderingen? :puh: Vind het allemaal erg ongeloofwaardig en het is wel erg toevallig dat er opeens 2 tapes (fragmenten) achter elkaar verschijnen terwijl ze normaal gezien niet snel van zich laten horen. Experts kunnen zoveel zeggen maar iedereen kan fouten maken dus hun ook.

Zelf denk ik ook niet dat Bin Laden achter de mislukte aanslag van Detroit zit. Al Qaida gaat normaal gezien veel professioneler te werk als het gaat om terroristische aanslagen. En waarvoor zouden ze zich (openbaar) verantwoordelijk geven? Die Nigeriaanse terrorist gaat voor geen goud bekennen voor welke terreur groep hij werkt. Het is allemaal een vreemde gang van zaken, dat zoiets nu word gedupliceerd en aangezien Osama (waarschijnlijk) niet meer leeft hebben we hier te maken met aanhangers of voorstanders die er geen bal van snappen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk ook dat de tape fake is... Net zoals GrandTheftTwano zei, gaat hij zich nooit verraden, voor wie hij werkt, en welke aanslag hij pleegt. Waarom zou hij iets van zich laten horen? En dan nog over een onderwerp als klimaatsverandering :7

Link to comment
Delen op andere websites

Wat een onzin. Zou me trouwens niets verbazen als Bin Laden al lang dood is en ze een of andere look-a-like gebruiken. Want hij is zo lang uit de picture geweest...

Bin Laden is allang gevlucht of wat dan ook! Die is verleden tijd!

Link to comment
Delen op andere websites

China? Rusland? India?

Maar daar denkt deze gestoorde niet aan. Nee want oe VS is altijd de vijand. Kneus dat het is.

Dit vind ik een beetje... Arrogant... Ik snap je wel, maar wat is je punt?

Dat Osama Bin Laden zich alleen maar richt op de U.S.A, dat de terreurleider geen aandacht schenkt aan China, Rusland, India of al die andere landen waar ze netzoveel (of meer) CO2 produceren. Want die waren niet het midden oosten binnen gevallen, nee, die doen helemaal niks aan al qaida.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...